Connect
To Top

Nowe Sorento trzeciej generacji wygląda naprawdę interesująco!

2 października odbyła się europejska premiera nowej, trzeciej generacji Kii Sorento na paryskim salonie samochodowym Mondial de l’Automobile 2014. Powoli można zacząć odliczać, ponieważ auto w przeciągu najbliższych tygodni trafi do polskich salonów. Trzeba przyznać, że jest na co czekać, ponieważ nowy, prestiżowy SUV wygląda świetnie!

Kia to przede wszystkim dobre wyposażenie za rozsądną cenę. Tak też jest i w przypadku nowego SUV-a – Sorento, którego cena startowa wynosi 144 900 zł. Bazowy model napędzany jest dwulitrowym silnikiem diesla generującym 185KM, a także posiadającym automatyczną skrzynię biegów i napęd na cztery koła. Co ciekawe otrzymamy w tej kwocie 7-miejscowy duży pojazd z takimi dodatkami jak 7-calowa nawigacja z kamerą cofania, 7-letnim, darmowym planem aktualizacji map, 18-calowymi aluminiowymi felgami, czujnikami cofania zarówno z przodu jak i z tyłu, przyciemnianymi szybami z tyłu oraz elektrycznym hamulcem postojowym z funkcją „Auto-Hold”. Nie zabrakło takich podstawowych elementów wyposażenia jak automatyczna klimatyzacja, elektryka szyb lusterek, skórzane wykończenie kierownicy oraz drążka zmiany biegów a także ISG. Brzmi ciekawie, prawda?

Nowe Sorento w porównaniu do poprzednika posiada bardziej elegancki przód, chociaż muszę przyznać, że widzę na zdjęciu grill Jaguara oraz lampy z nowych modeli BMW. Reflektory zachodzą na boki, przód jest bardzo długi, światła przeciwmgłowe również spore – wygląd typowy dla auta premium czym jest flagowy model marki Kia. Auto stało się większe, ponieważ zwiększono jego długości o 95 mm (do 4780 mm)* i szerokości o 5 mm (do 1890 mm) oraz producent zastosował 15-milimetrowe obniżenie wysokości (do 1685 mm).

Producent chwali się także 4-ro kamerowym systemem podglądu otoczenia, który generuje widok „z lotu ptaka”, aczkolwiek to nie jest innowacyjna technologia i taką posiada nawet Nissan Juke. Ciekawym systemem jest Smart Power Gate który otwiera automatycznie tylną klapę nadwozia w momencie wykrycia bliskości kluczyka.

Sorento, jak i pozostałe modele marki Kia objęty jest 7-letnią lub 150.000-kilometrową gwarancją fabryczną producenta.

DANE TECHNICZNE

Karoseria i podwozie

Pięciodrzwiowe, 7-miejscowe typu SUV, konstrukcja stalowa, samonośna. Do wyboru dwa silniki czterocylindrowe, wysokoprężne, napędzające koła przednie i tylne poprzez sześciostopniową przekładnię manualną lub automatyczną.

 

Jednostki napędowe

2,0-litrowy Diesel o mocy 185 KM

Układ                                                 czterocylindrowy, rzędowy

Pojemność skokowa                             1995 cm3 – 2,0 l

Średnica cylindra x skok tłoka              84,0 x 90,0 mm

Stopień sprężania                                 16,0:1

Moc maksymalna                                185 KM (136 kW) przy 4000 obr/min

Moment maksymalny                           402 Nm przy 1750-2750 obr/min

Liczba zaworów                                    16 (4 na cylinder)

Klasyfikacja emisji spalin                       Euro 6

 

2,2-litrowy Diesel o mocy 200 KM

Układ                                                czterocylindrowy, rzędowy

Pojemność skokowa                             2199 cm3 – 2,2 l

Średnica cylindra x skok tłoka              8 5,4 x 96,0 mm

Stopień sprężania                                 16,0:1

Moc maksymalna                                200 KM (147 kW) przy 3800 obr/min

Moment maksymalny                           441 Nm przy 1750-2750 obr/min

Liczba zaworów                                    16 (4 na cylinder)

Klasyfikacja emisji spalin                       Euro 6

 

Skrzynia przekładniowa

2.0 CRDi      2.2 CRDi

Manualna (Man)                                   —                6-stopniowa

Automatyczna (Auto)                            6-stopniowa 6-stopniowa

 

Zawieszenie kół jezdnych

Przednie         Niezależne, mocowane do ramy pomocniczej, kolumny MacPherson, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów nadwozia

Tylne              Niezależne, mocowane do ramy pomocniczej, podwójne wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów nadwozia

 

Wymiary (mm)

Zewnętrzne

Długość całkowita                       4780            Szerokość całkowita         ** 1890

Wysokość całkowita                    1685 / 1690* Rozstaw osi                      2780

Rozstaw kół przednich                1633            Rozstaw kół tylnych          1644

Zwis przedni                               945              Zwis tylny                         1,055

Kąt najazdu                                16,90            Kąt zejścia                       21,0 0

Prześwit                                     185

*z relingami dachowymi

 

Pojemność ładunkowa (w litrach, wg VDA)

Za oparciami siedzeń:                 rzędu I         rzędu II        rzędu III

Wersja 7-miejscowa                   1662            605              142

 

Masy (w kg, dla wersji 5-miejscowej)

2.0 CRDi      2.2 CRDi

Auto             Man   Auto

Masa własna                    1873            1857   1878

Masa całkowita                 2510            2510   2510

Masa przyczepy*              2000            2500   2000

 

*hamowanej; niehamowanej – 750 kg dla wszystkich wersji modelowych

 

Osiągi

2.0 CRDi      2.2 CRDi

Auto             Man   Auto

Prędkość maks.

(km/h)                   200              203    203

Przyspieszenie

0-100 km/h (sek.)   10,4             9,0     9,6

More in Motoryzacja

MenWorld.pl to lifestylowy magazyn dla mężczyzn. Na łamach naszej witryny internetowej można przeczytać artykuły z wielu dziedzin, które powinny zainteresować prawdziwego faceta. Nasi redaktorzy tworzą teksty o motoryzacji, podróżach, modzie, nowych technologiach oraz kulturze. Każdego dnia pojawiają się kolejne artykuły pisane w formie blogowej.

Jesteśmy na YouTube!

Copyright © 2015-2017 MenWorld.pl | DiGnet Media