Connect
To Top

Polacy nowe auta kupują… Czyli jaka marka była na topie w 2014?

Polacy bardzo chętnie kupowali w ubiegłym roku nowe auta. Według SAMAR w 2014 rodacy zarejestrowali (dane oczyszczone z rejestracji czasowych) aż 86 510 pojazdów i mówimy tu tylko i wyłącznie o klientach indywidualnych. Zgadnijcie kto wygrał w zestawieniu zaprezentowanym przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego. Ja osobiście przyznam szczerze, że byłem trochę zaskoczony.

Poniższa tabela ukazuje TOP 10 sprzedawanych w Polsce aut.

L.p. Marka Liczba
1. Toyota 12 492
2. Skoda 12 345
3. Opel 11 366
4. Volkswagen 10 610
5. Kia 9 037
6. Hyundai 6 842
7. Ford 6 784
8. Renault 6 388
9. Nissan 5 549
10. Citroen 5 097

Metodologia ta jest według mnie przekonująca ponieważ według Samar „należy brać pod uwagę tylko te auta, które zostały zarejestrowane w kraju, fizycznie się w nim znajdują i są w nim eksploatowane. Pojazdy, które wkrótce po rejestracji wyjechały w ramach tzw. reeksportu, nie powinny być wliczane przy określaniu miejsca poszczególnych marek na liście rankingowej krajowych aut”.

Jak widać marka Toyota w dalszym ciągu przekonuje do siebie klientów niezawodnością japońskich aut. Osobiście miałem okazję pojeździć trochę nową Corollą i przyznam szczerze, że byłem zawiedziony – szczególnie tym, że dostałem najmocniejszy silnik benzynowy 1.6 132 KM, który praktycznie nie przyspieszał. Podobała mi się bogata wersja wyposażenia (kamera cofania, LED’y, dwustrefowa klimatyzacja itd.). Niestety trochę zaskoczyła mnie jakość materiałów, która dalece odbiegała od ideału. Szczególnie duży minus dla zamontowanych przycisków (np. chodzi o te od elektrycznych szyb – tandeta)! Wyglądają jakby były wyprodukowane w latach 90’tych i tak zostały w magazynie więc je zamontowano. Wygląd zewnętrzny Toyoty (niezależnie od modelu) jest według mnie poprawny, stonowany ale i nowoczesny – zapewne przez to wybierano dużo aut tej marki.

Toyota-Avensis-Top-Model-2015

Drugie miejsce zajęła Skoda i w sumie wcale mnie to nie dziwi. Auta z grupy Volkswagen’a są bardzo popularne w naszym kraju co widać na drogach. Pojazdy te mają dobre wykonanie, wiele osób zapewne kusi fakt posiadania „TDI”, jak również to, że jest to właściwie marka niemiecka. Wyglądu nie będę porównywał do Toyoty, bo o gustach się nie dyskutuje, aczkolwiek stwierdzam, że zdania Polaków są podzielone w tej kwestii – wnioskuję za sprawą liczby zakupionych aut, która jest niewiele niższa od tegorocznego zwycięzcy zestawienia.

skoda-superb-1-front-tracking

Ostatni na podium to kolejna niemiecka marka – Opel. Ponad jedenaście tysięcy sprzedanych aut w 2014 świadczy o zaufaniu rodaków do pojazdów od naszego sąsiada. No, może niekoniecznie, bo niektóre modele są produkowane w Gliwicach. Można by pomyśleć: Opel tak wysoko w rankingu, ponieważ sprzedaje Astry, Insignie i Corsy do flot. Należy jednak pamiętać, że zestawienie to dotyczy tylko i wyłącznie klienta indywidualnego, tak więc widać, że Polacy lubią Ople, nawet pomimo słabych opinii, np. o Insignii (problemy z elektryką). Auta z koncernu General Motors posiadają jednak ładną stylistykę, bogate wyposażenie oraz dobre silniki, tak więc zapewne osoby, które kupują pojazdy niemieckiego producenta kierują się rozsądkiem.

Opel-Insignia-2014-20

More in Motoryzacja