107
Views

W marcu 2016 roku, 20 lat po premierze pierwszej generacji Mercedesa SLK, model zadebiutuje na rynku w odświeżonej formie, ze zoptymalizowaną technologią i pod nową nazwą – SLC. To nawiązanie do bliskich relacji z Klasą C, z którą roadster dzieli liczne rozwiązania techniczne. W gamie silnikowej pojawiają się dwie nowości: bazowa wersja SLC 180 oraz topowy, sportowy wariant Mercedes-AMG SLC 43. Z zewnątrz uwagę zwraca osłona chłodnicy z diamentowym wypełnieniem oraz opcjonalne, inteligentne oświetlenie diodowe (ILS), a lista wyposażenia dodatkowego obejmuje zaawansowane systemy wspomagające. Zamówienia na SLC ruszają w połowie stycznia 2016 roku; wtedy też zostaną ogłoszone jego ceny.

Mercedes-Benz SLC

Nowy Mercedes-Benz SLC może poszczycić się imponującym dziedzictwem: jego poprzednik, model SLK, od chwili debiutu w 1996 roku znalazł około 670 tys. nabywców. Kompleksowo zmodernizowany SLC, z gamą silnikową obejmującą m.in. dynamiczną i ekonomiczną wersję SLC 250 d oraz sportowy wariant Mercedes-AMG SLC 43, ma wszystko, czego potrzeba do kontynuacji tego sukcesu. Odmiany SLC 250 d, SLC 300 oraz SLC 43 standardowo wyposażono w 9-stopniową przekładnię automatyczną 9G-TRONIC, jako opcję dostępną również dla nowej wersji SLC 180 o mocy 115 kW (156 KM) oraz SLC 200.

Mercedes-AMG SLC 43, obsidianschwarz mettalic  Mercedes-AMG SLC 43, obsidian black, mettalic

Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż osobowych Mercedesów: „W 1996 r. Mercedes-Benz na nowo zdefiniował pojęcie roadstera – wprowadził innowacyjny dach typu vario, łącząc przyjemność z jazdy pod gołym niebem z bezkompromisowym komfortem przez cały rok. Teraz nasz kompaktowy roadster otrzymuje nową nazwę, ale niezmiennie stanowi perfekcyjne połączenie pasji z wygodą na co dzień – czym potrafi poruszyć i serce, i umysł”.

W ramach liftingu projektanci Mercedes-Benz sprawili, że kompaktowy roadster prezentuje się jeszcze dynamiczniej. Nowy przedni pas wydłuża optycznie pokrywę silnika i płynnie łączy się z jej muskularnymi przetłoczeniami, a osłona chłodnicy we wszystkich odmianach SLC ma efektowne, diamentowe wypełnienie.

Mercedes-AMG SLC 43, obsidianschwarz mettalic  Mercedes-AMG SLC 43, obsidian black, mettalic

Dane techniczne w skrócie:

SLC 180SLC 200SLC 300SLC 250 dSLC 43
Liczba/układ cylindrów4/R4/R4/R4/R6/V
Poj. skokowa (ccm)15951991199121432996
Moc maks. (kW/KM przy obr./min)115/156 przy 5300135/184 przy 5500180/245 przy 5500150/204
przy 3800
270/367 przy 5500-6000
Maks. moment obr.
(Nm przy obr./min)
250 przy 1200-4000300 przy 1200-4000370 przy 1300-4000500 przy 1600-1800520 przy
2000-4200
Średnie zużycie paliwa od (l/100 km)5,6 (5,6)6,1 (5,7)(5,8)(4,4)(7,8)
Średnia emisja CO2 od (g/km)127 (128)142 (133)(134)(114)(178)
Klasa efektywnościB (B)C (B)(B)(A)(D)
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)7,9 (8,1)7,0 (6,9)(5,8)(6,6)(4,7)
Prędkość maks. (km/h)226 (223)240 (237)(250)(245)(250)

W nawiasach: dane dla wersji z przekładnią 9G-TRONIC.

Kategoria artykułu
Informacje Prasowe
Wpis partnerski

MenWorld.pl to lifestylowy magazyn dla mężczyzn. Na łamach naszej witryny internetowej można przeczytać artykuły z wielu dziedzin, które powinny zainteresować prawdziwego faceta. Nasi redaktorzy tworzą teksty o motoryzacji, podróżach, modzie, nowych technologiach oraz kulturze. Każdego dnia pojawiają się kolejne artykuły pisane w formie blogowej.

    Możliwość opublikowania komentarza wyłączona.