106
Views

Pierwsza dziesiątka opon na sezon letni

Tegoroczny wybór opon letnich to nie lada wyzwanie. Większość nowości zostało opartych o nowe technologie, przez co znacznie podniosły się ich właściwości jezdne. Nie każdy model opony będzie odpowiedni i nie każdy spełnia wymogi. Przeprowadzane rokrocznie testy opon mają za zadanie sprawdzić jakość i właściwości opon od popularnych producentów. Najbardziej zaufanymi i cenionymi organizacjami w zakresie testów są: ADAC i Autobild. Głównymi kryteriami testu Autobild były: poziom komfortu, ścieralność, poziom hałasu, długość drogi hamowania, i stopień zużycia. Po przeanalizowaniu wyników z każdej kategorii, w pierwszej dziesiątce rankingu na 2017 rok znalazły się następujące modele :

1)             Continental Premium Contact 6,

2)             Dunlop SportMaxx RT 2,

3)             Falken Azenis FK510

4)             Pirelli Cinturato P7 Blue

5)             Hankook Ventus Prime 3 K125

6)             Fulda SportControl 2

7)             Bridgestone Turanza T001 Evo

8)             Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

9)             Michelin Primacy 3

10)          Uniroyal Rainsport 3

Pomimo dość wysokich miejsc zajętych przez znane już kierowcom modele opon, takie jak Dunlop SportMaxx RT 2, czy też Pirelli Cinturato P7 Blue, w tym roku triumfują jednak letnie nowości. Bezapelacyjnie najlepszy okazał się nowy Premium Contact 6 od Continental, szósta pozycja przypadła w udziale SportControl 2 od Fuldy, z numerem siódmym Turanza T001 Evo, a na ósmej pozycji uplasował się Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3. Wiele najnowszych modeli nie załapało się jeszcze na testy niemieckich ekspertów. Z nowych nieprzetestowanych opon, szczególnie warte uwagi są Bridgestone DriveGuard i Michelin Pilot Sport 4S.

„Wewnętrzne testy przeprowadzone przez firmę wykazały, że opona DriveGuard pozwala na kontynuacje jazdy nawet w przypadku poważnego uszkodzenia, albo częściowej utraty bieżnika. Z kolei Pilot Sport 4S pozwolił na bardzo precyzyjne kierowanie autem o dużej pojemności silnika nawet przy dużych prędkościach” -mówi Ernest Pujszo, Dyrektor Handlowy z OPONEO.PL

Każda z testowanych opon może poszczycić się technologią na najwyższym poziomie. Niezmiennie, nowe modele od Bridgestone i Michelin gwarantują kierowcom najwyższą możliwą jakość. Większość nowości niczym nie ustępuje swoim poprzednikom.

Kryteria wyboru opon

Jak podaje AutoŚwiat.pl po otrzymaniu wyników testów opon w rozmiarze 225/50 R17, okazało się że jedynie co trzecia z opon które wzięły udział w teście spełniła podstawowe wymogi. Istnieje wiele czynników, które w bezpośredni lub pośredni sposób wpływa na decyzję zakupową. Ogromną rolę odgrywają czynniki atmosferyczne i klimatyczne a zaraz po nich najważniejszym czynnikiem będą osobiste preferencje i priorytety. Każda z opon dopuszczonych do dalszej fazy testów musiała najpierw przejść próby na mokrej i suchej jezdni.

Na mokrej powierzchni najlepszy okazał się Pirelli utrzymując przyczepność nawet przy 79,9 km/h. Na podium znalazły się też : Bridgestone (79,7 km/h) oraz Dunlop (79,7 km/h).

Na suchej powierzchni najlepszy wynik uzyskał Pirelli (117,3 km/h), z wynikiem gorszym zaledwie o 0,1km/h Continental, na trzecie miejsce wskoczył Falken (116,8 km/h).

W próbie aquaplaningu Uniroyal nie miał sobie równych, utrata przyczepności nastąpiła dopiero przy 93km/h. Drugą najlepszą oponą okazał się model od Dunlop z wynikiem 90,1 km/h. Otatnie miejsce na podium przypadło w udziale Goodyear z prędkością 89,8 km/h.

Pod względem trwałości zwycięzca był tylko jeden – Premium Contact 6 od firmy Continental z przebiegiem 39,996 km. Zaraz za nim uplasował się Dunlop Sport Maxx RT2 (36,592 km), trzecia pozycja powędrowała do Primacy 3 od Michelin (33,221 km).

Po zsumowaniu wyników obu przeprowadzonych testów zwyciężył Premium Contact 6. Drugie miejsce przyznano Dunlop Sport Maxx RT2 a trzecie otrzymał model Azenis FK510. Rezultaty obu testów i rankingów są bardzo podobne, a modele które umieszczono w pierwszej dziesiątce są w stanie sprostać każdym warunkom na drodze.

Tagi:
·
Kategoria artykułu
Motoryzacja
Daniel Laskowski

Jestem pomysłodawcą magazynu, który właśnie przeglądasz. Miałem okazję pisać treści dla wielu portali internetowych, a także gazet. Interesuję się nowymi technologiami, motoryzacją (przede wszystkim samochodami, chociaż coraz mocniej patrzę w kierunku motocykli typu bobber) oraz muzyką. Nie skupiam się jednak na jednym gatunku. Słucham zarówno jazzu, jak i muzyki elektronicznej. Na łamach MenWorld.pl zajmuję się zarówno tworzeniem treści, jak i zarządzaniem całym portalem.

Możliwość opublikowania komentarza wyłączona.