105
Views

Cyfrowe lusterko

Przez jakiś czas rowery z domontowanymi lusterkami wstecznymi było można zobaczyć dość często nawet w fabrycznych modelach. Moda na nie jednak przeminęła i obecnie coraz rzadziej można się spotkać z takim rozwiązaniem. Dla wielu osób było ono niepraktyczne w zastosowaniu i dodatkowo psuło design roweru.

Okazuje się, że problem da się rozwiązać w bardzo prosty sposób, co udowodnili projektanci z firmy Cervellum, twórcy cyfrowego lusterka rowerowego. Na kierownicy montuje się mały, 3,5-calowy wyświetlacz, a z tył roweru zintegrowaną z nim kamerę. Urządzenie na jednym ładowaniu baterii działa 4 godziny. Gadżet szczególnie przydatny dla rowerzystów często poruszających się po szosach.

Radar rowerowy

Skoro mowa o lusterkach, alternatywnym rozwiązaniem może być zamontowanie w rowerze… radaru. Na taki pomysł wpadli technicy Garmina, tworząc urządzenie o nazwie Varia Radar.

– Radar ten według zapewnień producenta wykrywa pojazdy znajdujące się do 140 metrów za rowerem, informując o tym na montowanym na wyświetlaczu, przy okazji podając także prędkość, z jaką się zbliżają. Jednocześnie sam radar służy jako tylne światło, które dodatkowo ostrzega zbliżających się kierowców.

Blokada antyalkoholowa

Czy wiesz, że istnieją blokady rowerowe, które zostały zintegrowane z alkomatem? Urządzenie takie opisuje serwis Tabliczni, a stworzyła je firma Koowho i nazwała je Alcoho-Lock. Po założeniu jej, do ponownego odblokowania konieczne jest chuchnięcie w stronę detektorów. Jeśli wszystko będzie w porządku – zamek się otworzy. W przeciwnym razie nie mamy co liczyć na jej otwarcie.

Co ciekawe, autorzy zadbali, by urządzenie było czymś więcej, niż tylko alkomatem. Dzięki połączeniu go ze specjalną smartfonową aplikacją (przeznaczoną dla systemu Android), możliwe jest automatyczne wysyłanie informacji o nieudanej próbie otworzenia blokady do wcześniej zdefiniowanych znajomych.

Rowery elektryczne

Podobno pierwszy z nich pojawił się już 100 lat temu. Ten rodzaj dwukołowców aktualnie przeżywa swój rozkwit. W niektórych krajach powstały już specjalne ścieżki rowerowe z przeznaczeniem dla e-bików. W Polsce niestety ich widok należy jeszcze do rzadkości zapewne ze względu na ceny, które do najmniejszych nie należą. Dodatkowo niewątpliwą wadą takich rowerów jest ich waga (w wielu przypadkach jest to 20 kg i więcej, ze względu na wymagane baterie/akumulatory). Jeżeli myślisz, że zamontowany napęd w zupełności wykona za Ciebie cała pracę to nic bardziej mylnego. Warto zapoznać się ze sposobem działania roweru elektrycznego. Niemniej przyśpieszenie jakie możemy osiągnąć dzięki temu wspomaganiu może dać nam dużo frajdy nawet na płaskim terenie. Co ciekawe w tej branży swoich sił próbują również czołowe marki motoryzacyjne (BMW, Peugeot czy Ford).

Kategoria artykułu
Sport
Daniel Laskowski

Jestem pomysłodawcą magazynu, który właśnie przeglądasz. Miałem okazję pisać treści dla wielu portali internetowych, a także gazet. Interesuję się nowymi technologiami, motoryzacją (przede wszystkim samochodami, chociaż coraz mocniej patrzę w kierunku motocykli typu bobber) oraz muzyką. Nie skupiam się jednak na jednym gatunku. Słucham zarówno jazzu, jak i muzyki elektronicznej. Na łamach MenWorld.pl zajmuję się zarówno tworzeniem treści, jak i zarządzaniem całym portalem.

Możliwość opublikowania komentarza wyłączona.