Connect
To Top

Dobry plan treningowy najlepszą drogą do sukcesu

Ćwiczenia na siłowni są bardzo popularne, szczególnie wśród mężczyzn. Najczęściej podawanym powodem rozpoczęcia ćwiczeń na siłowni jest chęć rozbudowania własnej muskulatury. Panowie chcą lepiej wyglądać i dlatego decydują się na intensywne ćwiczenia.

Odpowiednio ułożony i zaplanowany plan treningowy to podstawa. Przed jego ułożeniem należy jednak określić cele, jakie chcemy osiągnąć. Inaczej bowiem będzie ułożony trening dla kogoś, kto chce zwiększyć swoją masę, inaczej dla kogoś, kto chce stać się silniejszy, a jeszcze inaczej dla mężczyzny, który myśli o poprawie sylwetki. Dobry trener bez problemu jest w stanie przygotować odpowiednie ćwiczenia i pomóc w ich wykonywaniu.

Dlatego warto decydować się na ćwiczenia w renomowanych siłowniach. Tam można liczyć na fachowe porady i pomoc osób znacznie bardziej doświadczonych. Dzięki temu można zdecydowanie szybciej osiągnąć zamierzone efekty. Korzystając z rad udzielanych przez np. trenera, unikniemy wielu niepotrzebnych sytuacji, które negatywnie mogą wpływać na moment pojawiania się oczekiwanych zmian. Niestety, panowie bardzo często wiedzą lepiej i nie decydują się na taką pomoc.

.

Najczęściej popełniane błędy

Kiedy zaczynamy ćwiczyć bez pomocy z zewnątrz, jesteśmy narażeni na to, że będziemy wpadać w różne pułapki. Są nimi najczęściej przeróżne błędy, na które narażeni są początkujący ćwiczący. Błędem może być dosłownie każdy element treningu, począwszy od źle wykonywanych ćwiczeń, poprzez ich nieodpowiednią kolejność, oraz błędnie dobrane obciążenia. Bo nie zawsze większe obciążenie jest najlepszym rozwiązaniem. Niektóre ćwiczenia powinny być wykonywane z mniejszymi ciężarami, ale z większą ilością powtórzeń, bowiem wtedy są najbardziej efektywne.

Brak przerw miedzy kolejnymi dniami treningów zazwyczaj niekorzystnie wpływa na postępy. Mięśnie muszą mieć czas na to, aby się zregenerować i odbudować. Jeśli nie będą w stanie tego zrobić, wtedy może się okazać, że nasz bardzo intensywny trening nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Zwłaszcza początkującym trudno jest uwierzyć, że odpoczynek jest integralnym elementem treningu. Wiedzą lepiej i ćwiczą te same partie mięśni, nie dając im odpocząć.

Większość początkujących, którzy ćwiczą bez pomocy z zewnątrz, bardzo często popełnia charakterystyczny błąd. Jest nim zbytnie skupienie się na ćwiczeniach jednej partii ciała. Efektem tego są doskonale, lecz nieproporcjonalnie, zbudowani mężczyźni. Pewnie niejednokrotnie widzieliście panów, którzy są bardzo szerocy w ramionach, mają ogromne mięśnie rąk, ale ich nogi to patyczki. Takie zaniedbania treningowe trudno jest później naprawić. Aby było to możliwe, trzeba poświęcić bardzo dużo energii.

Na szczęście wystarczy niewiele, by zapobiec dysproporcjom ciała. Już zwykły rower treningowy doskonale wpływa na mięśnie nóg. Wprowadzając go jako integralną część ćwiczeń, można z powodzeniem utrzymać proporcjonalną sylwetkę. Nie należy też zapominać o innych ćwiczeniach na mięśnie nóg, do których należą na przykład przysiady ze sztangą.

.

Profesjonalna pomoc

Żeby uniknąć większość błędów, wystarczy tylko w odpowiedni sposób zaplanować trening i skorzystać z pomocy trenera lub bardziej doświadczonego kolegi. Oczywiście można osiągnąć wszystko, opierając się tylko na swoich przeczuciach, ale taka droga jest znacznie dłuższa. Dużo lepszym rozwiązaniem jest zaufanie komuś, kto zawodowo zajmuje się treningami. Dzięki temu efekty ćwiczeń pojawią się zdecydowanie szybciej i ryzyko dysproporcji w budowie ciała zniknie.

More in Sport

MenWorld.pl to lifestylowy magazyn dla mężczyzn. Na łamach naszej witryny internetowej można przeczytać artykuły z wielu dziedzin, które powinny zainteresować prawdziwego faceta. Nasi redaktorzy tworzą teksty o motoryzacji, podróżach, modzie, nowych technologiach oraz kulturze. Każdego dnia pojawiają się kolejne artykuły pisane w formie blogowej.

Copyright © 2015-2018 MenWorld.pl | DiGnet Media