Site icon MenWorld.pl

Nowe Audi RS 6 Avant – to już czwarta generacja sportowego kombi

Szerokie i potężne: stylistyka zewnętrzna

Styl całego nadwozia przyciąga spojrzenia nawet wtedy, gdy Audi RS 6 Avant się nie porusza. Stylistyka auta w porównaniu z bazową wersją A6 Avant jest wyraźnie inna. Wszystkie elementy zewnętrzne – z wyjątkiem przednich drzwi, dachu i klapy bagażnika – to części stworzone wyłącznie na potrzeby RS. Poszerzone o ok. 40 mm z każdej strony nadwozie z charakterystycznymi, również bardzo szerokimi nadkolami, podkreśla sportowy, a jednocześnie dostojny charakter tego Avanta. Efektowne proporcje auta podkreślają 22-calowe koła.  Od linii modelowej A7, RS 6 Avant oprócz pokrywy silnika w charakterystycznej stylistyce „powerdome” zapożyczyło również przednie reflektory. Są one nie tylko bardziej płaskie i bardziej sportowe, ale oferują również opcję reflektorów laserowych RS Matrix LED z przyciemnionymi wykończeniami. To nowość w rodzinie A6. W dynamicznym tyle pojazdu znajdziemy m.in. spojler umieszczony na tylnej krawędzi dachu oraz typowy dla RS zderzak z dyfuzorem i wieloma elementami stylistycznymi utrzymanymi w kolorze błyszczącej czerni. Po obu jego stronach umieszczono okrągłe, chromowane końcówki rur wydechowych, utrzymane również w stylu RS. Opcjonalnie dostępny jest układ wydechowy RS sport z czarnymi końcówkami rur.

Nowe Audi RS 6 Avant - to już czwarta generacja sportowego kombi

Audi RS 6 to przede wszystkim silnik

Jednostka napędowa 4.0 TFSI montowana w nowym Audi RS 6 Avant rozwija 441 kW (600 KM) mocy oraz moment obrotowy 800 Nm dostępny w wysokim zakresie od 2100 do 4500 obr/min. Od 0 do 100 km/h to sportowe kombi rozpędza się w 3,6 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Jeśli to kombi RS wyposażymy w opcjonalny pakiet dynamiczny, prędkość ta może wzrosnąć do 280 km/h, a jeśli w pakiet dynamiczny plus – do 305 km/h. 48-woltowy główny układ elektryczny sprawia, że silnik V8 biturbo jest wydajny i dynamiczny. Sercem systemu mild hybrid MHEV jest alternator-rozrusznik RSG.

Nowe Audi RS 6 Avant - to już czwarta generacja sportowego kombi

Skrzynia i napęd

Standardowo montowana ośmiobiegowa skrzynia biegów tiptronic ze zoptymalizowanymi czasami zmiany biegów oraz z nową funkcją Launch Control, przenosi moc silnika 4.0 TFSI do stałego napędu na cztery koła quattro. Siły napędowe dystrybuowane są za pośrednictwem w pełni mechanicznego centralnego dyferencjału na oś przednią, w stosunku 40:60. Jeśli jedno z kół wpadnie w poślizg, automatycznie więcej momentu napędowego przenoszone jest na oś z lepszą przyczepnością. Nawet 70 procent momentu może być wtedy przekierowane na oś przednią i nawet 85 procent na oś tylną.

Nowe Audi RS 6 Avant - to już czwarta generacja sportowego kombi

Zawieszenie w nowym Audi RS 6

Zarówno przednia, jak i tylna oś nowego Audi RS 6 Avant to konstrukcje pięciowahaczowe, osobno pochłaniające siły wzdłużne i poprzeczne. Połączenia i ramy pomocnicze wykonane są głównie z aluminium. Rozstaw kół to 1668 mm z przodu i 1651 mm z tyłu. Standardowe adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne RS z kontrolą stopnia tłumienia zestrojone zostało specjalnie z myślą o modelach RS.  Wysokość i twardość zawieszenia można regulować. Zawiera ono również automatyczną regulację poziomu. Nadwozie RS 6 Avant jest o 20 mm niżej zawieszone niż nadwozie standardowego A6 Avant. Przy prędkości powyżej 120 km/h zawieszenie obniża się o kolejne 10 mm. Z kolei przy niskich prędkościach, tryb „lift” – uniesienia, podnosi nadwozie o 20 mm.

Nowe Audi RS 6 Avant - to już czwarta generacja sportowego kombi

Wnętrze nowego RS 6

Perforowana, sportowa, spłaszczona u dołu skórzana kierownica z nowymi, dużymi, aluminiowymi manetkami RS wyposażona jest w wielofunkcyjne przyciski umożliwiające kierowcy bezpośrednie wybieranie trybów RS1 i RS2 systemu Audi drive select. Pośrodku kierownicy oraz na oparciach foteli i na podświetlanych progach drzwi przednich umieszczono logo RS i RS 6. Gdy otwiera się przednie lub tylne drzwi, na nawierzchni drogi wyświetla się znak Audi Sport.

Sportowe fotele obite czarną skórą Pearl Nappa i Alcantarą mają przetłoczenia ze znakiem RS oraz przeszycia w kształcie rombów. Opcjonalnie dostępne są fotele RS sport obite perforowaną skórą Valcona z przeszyciami w kształcie plastra miodu i z wytłoczonym znakiem RS. Perforacja skóry w tym wariancie foteli pozwoliła po raz pierwszy na dodanie w nich wentylacji. Dwa pakiety stylistyczne RS – czerwony i szary – dodają wnętrzu kolorów i sportowych akcentów. W tych opcjach koło kierownicy, dźwignia zmiany biegów i boki tunelu środkowego pokryte są Alcantarą z kontrastowym przeszyciem. Do tego dochodzą kolorowe brzegi pasów bezpieczeństwa i dywaniki RS. Opcjonalne możliwości indywidualizacji pozwalają klientowi na wybór paneli ozdobnych: karbonowych, z naturalnego drewna, szaro-brązowych i z matowego aluminium.

Nowe Audi RS 6 Avant - to już czwarta generacja sportowego kombi

Audi RS 6 oferuje sporo miejsca w bagażniku. W końcu to kombi

Nowe RS 6 Avant ma większe od swojego poprzednika wnętrze. Pojemność bagażnika to od 565 do 1680 litrów. Szerokość otworu ładunkowego to teraz 1,05 m, o 14 mm więcej niż u poprzednika. Oparcie tylnej kanapy składa się w proporcjach 40:20:40, w rezultacie czego długość bagażnika wzrasta do 1,99 m. Standardem są tu elektrycznie napędzane klapa bagażnika oraz roleta wewnątrz przedziału bagażowego. Jeśli samochód wyposażony jest w opcjonalny kluczyk „convenience”, klapa bagażnika dzięki specjalnym czujnikom może być otwierana gestem stopy. Opcjonalny hak holowniczy zwalniany jest również elektrycznie. Na życzenie dostępny jest też asystent cofania z przyczepą, który dzięki obrazom z kamery pomaga kierowcy w manewrowaniu i cofaniu z przyczepą.

Nowe Audi RS 6 Avant - to już czwarta generacja sportowego kombi

Co jeszcze nowego w Audi RS 6?

Nowe Audi RS 6 Avant wyposażone jest w szeroką gamę systemów connectivity, systemów wsparcia kierowcy oraz układów zwiększających komfort podróży. Łączy dzięki nim swój spójny, sportowy charakter z praktycznie nieograniczonymi możliwościami odbywania długich podróży, wspomagając kierowcę w wielu, często nieprzewidzianych sytuacjach. Na jego pokładzie znaleźć się może nawet 30 różnych systemów wsparcia kierowcy, w tym m.in. adaptacyjny tempomat, asystent skrzyżowań, ostrzeżenie zmiany pasa, ostrzeżenie o wysokich krawężnikach i kamera pracująca w zakresie 360°.

Paleta kolorów lakieru nowego Audi RS 6 Avant składa się z trzynastu barw, w tym z dwóch przeznaczonych wyłącznie dla modeli typu RS – szarego Nardo i czarnego Sebring. Lakiery mogą mieć efekt krystaliczny, a pięć z nich – matowy. Obudowy lusterek zewnętrznych standardowo są czarne, opcjonalnie w kolorze nadwozia lub matowego aluminium. Pakiety stylistyczne matowe aluminium, czarny i karbon zmieniają wygląd i barwę wielu listew, relingów na dachu, listew okiennych oraz obramowania dyfuzora. Pierścienie w logo Audi oraz logo RS zarówno w przodzie, jak i w tyle pojazdu mogą być opcjonalnie, w ramach pakietów czarnego i karbonowego, utrzymane w błyszczącej czerni. Pakiety Audi exclusive zwiększają jeszcze możliwości indywidualizacji samochodu.

Nowe Audi RS 6 Avant w sprzedaży w Europie znajdzie się w pierwszym kwartale roku 2020.

Exit mobile version