W marcu 2016 roku, 20 lat po premierze pierwszej generacji Mercedesa SLK, model zadebiutuje na rynku w odświeżonej formie, ze zoptymalizowaną technologią i pod nową nazwą – SLC. To nawiązanie do bliskich relacji z Klasą C, z którą roadster dzieli liczne rozwiązania techniczne. W gamie silnikowej pojawiają się dwie nowości: bazowa wersja SLC 180 oraz topowy, sportowy wariant Mercedes-AMG SLC 43. Z zewnątrz uwagę zwraca osłona chłodnicy z diamentowym wypełnieniem oraz opcjonalne, inteligentne oświetlenie diodowe (ILS), a lista wyposażenia dodatkowego obejmuje zaawansowane systemy wspomagające. Zamówienia na SLC ruszają w połowie stycznia 2016 roku; wtedy też zostaną ogłoszone jego ceny.
Mercedes-Benz SLC
Nowy Mercedes-Benz SLC może poszczycić się imponującym dziedzictwem: jego poprzednik, model SLK, od chwili debiutu w 1996 roku znalazł około 670 tys. nabywców. Kompleksowo zmodernizowany SLC, z gamą silnikową obejmującą m.in. dynamiczną i ekonomiczną wersję SLC 250 d oraz sportowy wariant Mercedes-AMG SLC 43, ma wszystko, czego potrzeba do kontynuacji tego sukcesu. Odmiany SLC 250 d, SLC 300 oraz SLC 43 standardowo wyposażono w 9-stopniową przekładnię automatyczną 9G-TRONIC, jako opcję dostępną również dla nowej wersji SLC 180 o mocy 115 kW (156 KM) oraz SLC 200.
Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż osobowych Mercedesów: „W 1996 r. Mercedes-Benz na nowo zdefiniował pojęcie roadstera – wprowadził innowacyjny dach typu vario, łącząc przyjemność z jazdy pod gołym niebem z bezkompromisowym komfortem przez cały rok. Teraz nasz kompaktowy roadster otrzymuje nową nazwę, ale niezmiennie stanowi perfekcyjne połączenie pasji z wygodą na co dzień – czym potrafi poruszyć i serce, i umysł”.
W ramach liftingu projektanci Mercedes-Benz sprawili, że kompaktowy roadster prezentuje się jeszcze dynamiczniej. Nowy przedni pas wydłuża optycznie pokrywę silnika i płynnie łączy się z jej muskularnymi przetłoczeniami, a osłona chłodnicy we wszystkich odmianach SLC ma efektowne, diamentowe wypełnienie.
Dane techniczne w skrócie:
SLC 180 | SLC 200 | SLC 300 | SLC 250 d | SLC 43 | |
Liczba/układ cylindrów | 4/R | 4/R | 4/R | 4/R | 6/V |
Poj. skokowa (ccm) | 1595 | 1991 | 1991 | 2143 | 2996 |
Moc maks. (kW/KM przy obr./min) | 115/156 przy 5300 | 135/184 przy 5500 | 180/245 przy 5500 | 150/204 przy 3800 |
270/367 przy 5500-6000 |
Maks. moment obr. (Nm przy obr./min) |
250 przy 1200-4000 | 300 przy 1200-4000 | 370 przy 1300-4000 | 500 przy 1600-1800 | 520 przy 2000-4200 |
Średnie zużycie paliwa od (l/100 km) | 5,6 (5,6) | 6,1 (5,7) | (5,8) | (4,4) | (7,8) |
Średnia emisja CO2 od (g/km) | 127 (128) | 142 (133) | (134) | (114) | (178) |
Klasa efektywności | B (B) | C (B) | (B) | (A) | (D) |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 7,9 (8,1) | 7,0 (6,9) | (5,8) | (6,6) | (4,7) |
Prędkość maks. (km/h) | 226 (223) | 240 (237) | (250) | (245) | (250) |
W nawiasach: dane dla wersji z przekładnią 9G-TRONIC.