Site icon MenWorld.pl

Mercedes-Benz SLC – nowa nazwa, nowa dynamika.

W marcu 2016 roku, 20 lat po premierze pierwszej generacji Mercedesa SLK, model zadebiutuje na rynku w odświeżonej formie, ze zoptymalizowaną technologią i pod nową nazwą – SLC. To nawiązanie do bliskich relacji z Klasą C, z którą roadster dzieli liczne rozwiązania techniczne. W gamie silnikowej pojawiają się dwie nowości: bazowa wersja SLC 180 oraz topowy, sportowy wariant Mercedes-AMG SLC 43. Z zewnątrz uwagę zwraca osłona chłodnicy z diamentowym wypełnieniem oraz opcjonalne, inteligentne oświetlenie diodowe (ILS), a lista wyposażenia dodatkowego obejmuje zaawansowane systemy wspomagające. Zamówienia na SLC ruszają w połowie stycznia 2016 roku; wtedy też zostaną ogłoszone jego ceny.

Mercedes-Benz SLC

Nowy Mercedes-Benz SLC może poszczycić się imponującym dziedzictwem: jego poprzednik, model SLK, od chwili debiutu w 1996 roku znalazł około 670 tys. nabywców. Kompleksowo zmodernizowany SLC, z gamą silnikową obejmującą m.in. dynamiczną i ekonomiczną wersję SLC 250 d oraz sportowy wariant Mercedes-AMG SLC 43, ma wszystko, czego potrzeba do kontynuacji tego sukcesu. Odmiany SLC 250 d, SLC 300 oraz SLC 43 standardowo wyposażono w 9-stopniową przekładnię automatyczną 9G-TRONIC, jako opcję dostępną również dla nowej wersji SLC 180 o mocy 115 kW (156 KM) oraz SLC 200.

Mercedes-AMG SLC 43, obsidianschwarz mettalic  Mercedes-AMG SLC 43, obsidian black, mettalic

Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż osobowych Mercedesów: „W 1996 r. Mercedes-Benz na nowo zdefiniował pojęcie roadstera – wprowadził innowacyjny dach typu vario, łącząc przyjemność z jazdy pod gołym niebem z bezkompromisowym komfortem przez cały rok. Teraz nasz kompaktowy roadster otrzymuje nową nazwę, ale niezmiennie stanowi perfekcyjne połączenie pasji z wygodą na co dzień – czym potrafi poruszyć i serce, i umysł”.

W ramach liftingu projektanci Mercedes-Benz sprawili, że kompaktowy roadster prezentuje się jeszcze dynamiczniej. Nowy przedni pas wydłuża optycznie pokrywę silnika i płynnie łączy się z jej muskularnymi przetłoczeniami, a osłona chłodnicy we wszystkich odmianach SLC ma efektowne, diamentowe wypełnienie.

Mercedes-AMG SLC 43, obsidianschwarz mettalic  Mercedes-AMG SLC 43, obsidian black, mettalic

Dane techniczne w skrócie:

SLC 180 SLC 200 SLC 300 SLC 250 d SLC 43
Liczba/układ cylindrów 4/R 4/R 4/R 4/R 6/V
Poj. skokowa (ccm) 1595 1991 1991 2143 2996
Moc maks. (kW/KM przy obr./min) 115/156 przy 5300 135/184 przy 5500 180/245 przy 5500 150/204
przy 3800
270/367 przy 5500-6000
Maks. moment obr.
(Nm przy obr./min)
250 przy 1200-4000 300 przy 1200-4000 370 przy 1300-4000 500 przy 1600-1800 520 przy
2000-4200
Średnie zużycie paliwa od (l/100 km) 5,6 (5,6) 6,1 (5,7) (5,8) (4,4) (7,8)
Średnia emisja CO2 od (g/km) 127 (128) 142 (133) (134) (114) (178)
Klasa efektywności B (B) C (B) (B) (A) (D)
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 7,9 (8,1) 7,0 (6,9) (5,8) (6,6) (4,7)
Prędkość maks. (km/h) 226 (223) 240 (237) (250) (245) (250)

W nawiasach: dane dla wersji z przekładnią 9G-TRONIC.

Exit mobile version