Site icon MenWorld.pl

Polski cennik Kia K4. Ile kosztuje nowy kompakt?

Kia K4.

Kia K4.

Kia właśnie pokazała w Europie swojego nowego gracza w segmencie kompaktów. Model K4 zastępuje dobrze znanego Ceeda, ale tak naprawdę nie jest jego prostym następcą. Pod względem rozmiarów i przestronności bliżej mu do samochodów klasy średniej niż kompaktowych hatchbacków. Do tego startuje w Polsce w bardzo atrakcyjnej cenie – od 107 490 zł.

Kia K4.
Kia K4.

Koniec Ceeda, czas na K4

Nowy model jest świeżym otwarciem. Kia postanowiła odejść od nazwy Ceed, bo K4 różni się praktycznie wszystkim – od miejsca produkcji (powstaje w Meksyku), przez zdecydowanie większe wymiary, aż po odważny design. Marka wykorzystała tu swoją filozofię projektową „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”, co widać w proporcjach nadwozia i charakterystycznych detalach.

Trzy wersje, bogate wyposażenie

K4 dostępne jest w trzech wersjach wyposażenia: M, L i GT-Line. Najciekawiej prezentuje się topowa GT-Line, która ma na pokładzie praktycznie wszystko, co można wymarzyć.

Co ważne, porównując cenę startową z Ceedem, okazuje się, że nowy model wypada korzystniej. Ceed w wersji M był droższy o 500 zł od K4, mimo że nowy hatchback ma mocniejszy silnik i znacznie więcej przestrzeni.

Kia K4.
Kia K4.

Rozmiar ma znaczenie

Na pierwszy rzut oka K4 robi wrażenie sylwetką. Długość 4440 mm i szerokość 1850 mm czynią go jednym z największych aut w swojej klasie. Najbardziej zadowoleni będą pasażerowie tylnej kanapy – na nogi mają tu rekordowe w segmencie 964 mm. Do tego dochodzi sporo miejsca nad głową, zarówno z przodu, jak i z tyłu.

Bagażnik? Standardowo 438 litrów, a po złożeniu kanapy aż 1217 litrów. To naprawdę sporo jak na hatchbacka i argument, który wielu kierowców może przekonać do przesiadki z większych modeli.

Kia K4.
Kia K4.

Stylistyka na plus

Kia K4 wyróżnia się także detalami. Światła w charakterystycznym stylu „Star Map” inspirowane elektrycznym EV9, ukryte tylne klamki w słupku C czy lakier Sparkling Yellow sprawiają, że trudno przejść obok niego obojętnie. Wersja GT-Line wygląda jeszcze bardziej sportowo – 18-calowe felgi, czarne lusterka i trójramienna kierownica nadają jej charakteru.

Silniki i co dalej

Na start w ofercie znalazły się trzy jednostki benzynowe. Podstawowy silnik 1.0 T-GDI oferuje 115 KM i współpracuje z manualną, 6-biegową skrzynią. Wyżej w gamie jest 1.6 T-GDI dostępny w dwóch wariantach mocy – 150 KM i 180 KM – zestawiony z automatyczną skrzynią 7DCT.

Na tym jednak nie koniec. W 2026 roku do gamy dołączy pełna hybryda, a wraz z nią pojawi się K4 w wersji kombi (Sportswagon).

Wnętrze pełne technologii

Kabina nowej Kii to prawdziwa wizytówka modelu. Kierowca ma przed sobą cyfrowe wskaźniki o przekątnej 12,3 cala, obok których znalazł się ekran multimedialny tej samej wielkości. Do tego dochodzi 5,3-calowy panel do sterowania klimatyzacją. Wszystko zintegrowane w jeden, nowoczesny moduł.

Standardem jest Apple CarPlay i Android Auto w wersji bezprzewodowej. Od wersji L na pokładzie pojawia się ładowarka indukcyjna. Kia nie zrezygnowała jednak z klasyki – podstawowe funkcje nadal obsługuje się fizycznymi przyciskami i pokrętłami.

Wyższe wersje to już pełen komfort: podgrzewane i wentylowane fotele pokryte eko-skórą, audio Harman Kardon i cyfrowy klucz w telefonie (Digital Key 2.0). Do tego Kia Connect z aktualizacjami OTA, hotspotem Wi-Fi i asystentem głosowym „Hej Kia”.

Kia K4.
Kia K4.

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

K4 oferuje pakiet zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy już w standardzie. Jest tu m.in. system monitorowania martwego pola z funkcją unikania kolizji, podgląd martwego pola na ekranie zegarów, aktywny tempomat z funkcją Stop&Go czy asystent jazdy po autostradzie.

Ciekawostką jest też system hamowania awaryjnego, który reaguje nie tylko na samochody, ale również pieszych i rowerzystów – i to także podczas skrętu w lewo na skrzyżowaniu. Przy cofaniu pomaga system PCA, który ostrzega i w razie potrzeby automatycznie zatrzymuje auto.

K4 wchodzi do gry

Nowa Kia to odważny krok marki w stronę bardziej przestronnych, naszpikowanych technologią aut, które nie kosztują fortuny. K4 ma szansę namieszać w segmencie kompaktów – nie tylko dzięki rozmiarowi, ale też bogatemu wyposażeniu i atrakcyjnej cenie.

Pierwsze egzemplarze pojawią się w polskich salonach już w październiku. A w 2026 roku oferta poszerzy się o wersję Sportswagon – czyli praktyczne kombi.

Kia K4 pokazuje, że kompakt wcale nie musi oznaczać ciasnego, podstawowego auta. Wręcz przeciwnie – to model, który w wielu aspektach zahacza o klasę wyżej, pozostając jednocześnie dostępny dla szerokiego grona kierowców.

Sprawdź szczegóły na temat innych modeli tej marki odwiedzając stronę Kia Polska. Przy okazji zerknij na nasz test Kia EV3.

Exit mobile version