Site icon MenWorld.pl

Jak uniknąć ukrytych wad przy zakupie używanego samochodu?

Kupujesz używany samochód? Zobacz, jak uniknąć wpadki podczas zakupu.

Kupujesz używany samochód? Zobacz, jak uniknąć wpadki podczas zakupu.

Kupujesz używany samochód? W dzisiejszych czasach, gdy rynek aut z drugiej ręki rośnie w siłę, zakup staje się coraz bardziej skomplikowany. Niestety często zdarza się, że na pierwszy rzut oka widać piękną karoserię, ale to, co kryje się pod powierzchnią, może zaskoczyć i to negatywnie. W takich sytuacjach z pomocą przychodzą mierniki lakieru, które są kluczowym narzędziem w ocenie stanu lakieru.

Stało się. Jedziesz po wymarzony samochód, który zamierzasz kupić. Długo przeglądałeś ogłoszenia i w końcu trafiłeś na model, który odpowiada Twoim preferencjom. Kolor się zgadza, wnętrze i wyposażenie również. Zdajesz sobie jednak sprawę z tego, że zakup używanego samochodu to loteria, a ilość ogłoszeń w których zatajono powypadkową przeszłość auta jest duża. Co zrobić, aby uniknąć zakupu takiego pojazdu? Odpowiedź jest prosta. Jadąc na oględziny musisz wyposażyć się w odpowiedni sprzęt.

Miernik lakieru to podstawa, jeśli kupujesz używany samochód.
Miernik lakieru to podstawa, jeśli kupujesz używany samochód.

Miernik grubości lakieru prosto od producenta

Miernik lakieru to narzędzie służące do dokładnego pomiaru grubości warstwy lakieru na powierzchni samochodu. Dzięki temu można określić, czy pojazd był szpachlowany, co może świadczyć o wcześniejszych wypadkach lub naprawach.

Na rynku dostępne są różne typy mierników lakieru, dostosowane do potrzeb użytkowników. Zwykle można podzielić je na dwa rodzaje:

1) mierniki na przewodzie z sondą – gwarantują stabilne trzymanie urządzenia, stąd są bardziej precyzyjne i często wykorzystywane przez profesjonalistów,

2) mierniki z wbudowaną sondą – bardziej komfortowe w użyciu, idealne dla osób początkujących i osób potrzebujących narzędzia „od czasu do czasu”.

W Polsce jednym z najlepszych producentów mierników grubości lakieru jest Prodig-Tech. Od 2006 roku firma ta zdobyła ogromne doświadczenie w produkcji i testowaniu mierników, a jej produkty są znane zarówno w kraju, jak i za granicą. Posiada własną halę produkcyjną, co oznacza, że wszystkie etapy produkcji, od projektu po gotowy produkt, odbywają się w jednym miejscu. Dzięki temu firma ma pełną kontrolę nad jakością swoich produktów.

Wynajem długoterminowy nie tylko dla firm. Kto powinien skorzystać?
Miernik lakieru to podstawa, jeśli kupujesz używany samochód.

Czy warto zainwestować w tester lakieru?

Skoro czytasz ten artykuł, to pewnie zadajesz sobie pytanie: „czy naprawdę potrzebuję miernika lakieru?” Odpowiedź brzmi: tak, zwłaszcza jeśli planujesz zakup używanego samochodu. Przede wszystkim to ekspresowy sposób na sprawdzenie stanu lakieru, bo zaledwie kilka sekund wystarczy, by uzyskać potrzebne informacje i stwierdzić, czy samochód miał jakieś naprawy blacharsko-lakiernicze.

Uwierz nam na słowo, że to niezastąpione narzędzie podczas wybierania samochodu używanego — pomaga uniknąć ukrytych wad i potencjalnych problemów. Zainwestuj w tester lakieru i przekonaj się sam.

Jakie auta kupują Polacy? Wydajemy na samochód do 50 tys zł
Miernik lakieru to podstawa, jeśli kupujesz używany samochód.

Mierniki grubości lakieru — nasza oferta

Prodig-Tech oferuje szeroki wachlarz mierników lakieru, które zaspokoją potrzeby każdego Klienta. W ofercie znajdują się następujące serie:

Nie wiesz, jaki grubościomierz w Twoim przypadku sprawdzi się najlepiej? Na stronie internetowej https://www.prodig-tech.pl/ znajdziesz tabelę porównawczą, która pomoże Ci wybrać najlepszy model dla siebie. Porównanie uwzględnia różne cechy, takie jak precyzja pomiarów, rodzaj sondy czy wbudowane funkcje.

Tanie, używane kombi na kieszeń Polaka. Fiat Tipo Cross to strzał w dziesiątkę!
Miernik lakieru to podstawa, jeśli kupujesz używany samochód.

Dlaczego mierniki lakieru Prodig-Tech?

Używana Honda CR-V 5 generacji z hybrydą.
Miernik lakieru to podstawa, jeśli kupujesz używany samochód.

Kupuję używany samochód. Odpowiednia grubość lakieru, czyli jaka?

W kontekście mierzenia lakieru istotne jest zrozumienie, jaka grubość lakieru jest uznawana za standardową. Grubość lakieru może się różnić w zależności od producenta i modelu pojazdu, ale przyjmuje się, że nowe samochody mają warstwę lakieru o grubości od 60 do 200 mikronów, natomiast pojazdy po naprawach zwykle mają warstwę lakieru o grubości większej niż standardowa.

Mercedes-AMG GLC 63 S E-Performance. Fot. Ernest Dragan.
Miernik lakieru to podstawa, jeśli kupujesz używany samochód.

Wynik 200 µm-300 µm oznacza, że lakier był powtórnie malowany, natomiast grubość lakieru wynosząca więcej niż 300 µm sugeruje naprawę blacharską i szpachlowanie samochodu. To solidna podstawa do negocjacji ceny pojazdu bądź całkowitej rezygnacji z zakupu i kontynuowania poszukiwań tego idealnego egzemplarza.

Sprawdź również nasze testy samochodów.

Używane Audi S3 8V test. Fot. Ernest Dragan.
Miernik lakieru to podstawa, jeśli kupujesz używany samochód.

Metody pomiaru grubości warstwy lakieru

Jak działają mierniki lakieru samochodowego? Miernik lakieru działa na zasadzie pomiaru grubości powłok lakierniczych na powierzchni karoserii. Używa do tego technologii elektromagnetycznej lub pojemnościowej.

Czujniki lakieru Prodig-Tech łączą intuicyjność obsługi z zaawansowaną technologią pomiarową i są zaprojektowane z myślą o prostocie obsługi. Zarówno modele dla profesjonalistów, jak i te dla osób początkujących, są intuicyjne i łatwe w użyciu. Większość mierników wyposażonych jest w wyświetlacze LCD, które prezentują wyniki w przystępny sposób, a także mogą zawierać dodatkowe funkcje, takie jak pamięć pomiarów czy wskaźniki kalibracji. Niektóre grubościomierze od Prodig-Tech mają również funkcję „ASYSTENT POMIARU®”, która ułatwia prawidłowy odczyt.

Gwarancję precyzyjnego pomiaru daje kalibracja urządzenia. Można przeprowadzić ją samodzielnie z wykorzystaniem dołączonej przez producenta płytki kalibracyjnej. Tak przygotowane narzędzie jest gotowe do użytku. Miernik grubości lakieru wystarczy włączyć i przyłożyć sondą do wybranych miejsc. Zalecamy wykorzystanie metody polegającej na porównaniu symetrycznym. Pamiętaj, że pomiar najlepiej wykonywać na umytej i suchej powierzchni.

Nowa Honda CR-V e:HEV. Duży rodzinny SUV.
Miernik lakieru to podstawa, jeśli kupujesz używany samochód.

Miernik lakieru Prodig-Tech — Twoje zaufane narzędzie do oceny stanu pojazdu

Miernik lakieru to niezwykle użyteczne narzędzie, które pomaga w ocenie stanu technicznego samochodu. Dzięki precyzyjnym pomiarom i wysokiej jakości produktom od Prodig-Tech możesz mieć pewność, że wybierasz narzędzie, które zapewni Ci rzetelne informacje i pomoże uniknąć problemów związanych z zakupem auta. Zainwestuj w czujnik lakieru, który gwarantuje prawidłową rozdzielczość pomiaru, a Twoje decyzje dotyczące pojazdów będą od teraz bardziej świadome i pewne.

Miernik lakieru to inwestycja, która szybko Ci się zwróci!

Materiał powstał przy współpracy z marką Prodig-Tech.

Exit mobile version