Charles Leclerc zostanie cofnięty o 10 pozycji na starcie za przekroczenie limitu komponentów. Podobny los czeka wkrótce kolejnych kierowców.

Nie trzeba było czekać na moment, w którym Ferrari będzie musiało sięgnąć po jednostkę spoza puli dostępnej na cały sezon. Po zaledwie 8 wyścigach w sezonie Charles Leclerc musi zmierzyć się z karą. Wszystko to za sprawą awarii silników w jego bolidzie w GP Hiszpanii i ostatnio w GP Azerbejdżanu. Przed wyścigiem o GP Miami Charles Leclerc otrzymał drugą jednostkę, a do pierwotnej Ferrari postanowiło powrócić w wyścigu w Monako, która uległa awarii w ostatnim wyścigu.
Czas na nowy silnik i karę na starcie dla Charlesa Leclerca
Nie ma innej możliwości. Monakijczyk zostanie cofnięty o 10 pozycji w związku z przekroczeniem limitu trzech jednostek Turbo. Charles Leclerc będzie pierwszy kierowcą ze stawki, który otrzyma tego rodzaju karę w tym sezonie i pomimo kilku miejsc do wyprzedzania w jutrzejszym wyścigu, Monakijczykowi w zasadzie uciekają szansę na walkę o zwycięstwo w wyścigu. Niewątpliwie sukcesem może być pojawienie się Charlesa Leclerca na podium, o ile znowu nie przytrafi się jakaś awaria w jego bolidzie.
Jak przedstawiają się aktualnie wykorzystane komponenty u poszczególnych kierowców?
Sytuacja nie jest kolorowa u praktycznie każdego z kierowców, zapowiada się wkrótce grad kar, a wykorzystanie każdego z elementów chociaż jednorazowo przez każdego na ten moment tworzy przerażającą wizję.
Kierowca | Zespół | ICE(3) | TC(3) | MGUH(3) | MGUK(3) | ES(2) | CE(2) | Ex(8) |
Max Verstappen | Red Bull Racing Honda | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 |
Sergio Perez | Red Bull Racing Honda | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 |
Charles Leclerc | Ferrari | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 4 |
Carlos Sainz | Ferrari | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 |
George Russell | Mercedes | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 |
Lewis Hamilton | Mercedes | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 |
Lando Norris | Mclaren Mercedes | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 |
Daniel Ricciardo | Mclaren Mercedes | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 |
Fernando Alonso | Alpine | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Esteban Ocon | Alpine | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 |
Valtteri Bottas | Alfa Romeo F1 Team Orlen | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 4 |
Guanyu Zhou | Alfa Romeo F1 Team Orlen | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 |
Pierre Gasly | Scuderia AlphaTauri Red Bull | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 |
Yuki Tsunoda | Scuderia AlphaTauri Red Bull | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 |
Kevin Magnussen | Haas Ferrari | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Mick Schumacher | Haas Ferrari | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 |
Sebastian Vettel | Aston Martin Mercedes | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 |
Lance Stroll | Aston Martin Mercedes | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 |
Alex Albon | Williams Mercedes | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 |
Nicholas Latifi | Williams Mercedes | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 |
W nawiasach podano limit poszczególnych elementów:
ICE – wewnętrzny silnik spalinowy
TC – turbosprężarka
MGU-H – generator odzyskiwania energii cieplnej
MGU-K – generator odzyskiwania energii kinetycznej
ES – bateria
CE – elektronika sterująca
EX – wydech
Źródło: Formuła 1
Sprawdź również inne nasze artykuły z kategorii sport.