Od września 2019 roku rozpoczną się dostawy nowego Mercedesa CLA Shooting Brake
Mercedes CLA Shooting Brake posiada charakterystyczny „nosa rekina” z przodu, a także subtelnie muskularny tył. Ten ostatni sprawia, że wersja Shooting Brake wyróżnia się dodatkową funkcjonalnością. Otwór bagażnika mierzy 871 mm szerokości, czyli znacznie więcej niż w poprzedniku (635 mm). Co więcej, pokrywa bagażnika może być otwierana bezdotykowo. Jej elektryczne sterowanie EASY-PACK i funkcja bezdotykowego otwierania HANDS-FREE ACCESS należą do pakietu KEYLESS-GO za 1767 zł.
Nowy CLA wspiera kierowcę pod względem bezpieczeństwa na drodze
Nowy CLA Shooting Brake wszechstronnie wspiera kierowcę. Do jego standardowej specyfikacji należą: aktywny asystent utrzymania pasa ruchu i aktywny układ antykolizyjny. Kompleksowy pakiet asystenta jazdy (7411 zł) oferuje szereg skoordynowanych funkcji, w tym m.in. adaptacyjny tempomat z aktywną kontrolą odległości Active Distance Control DISTRONIC (regulacja prędkości na podstawie przebiegu trasy), a także aktywnego asystenta ograniczeń prędkości (Active Speed Limit Assist), układ antykolizyjny z rozpoznawaniem ruchu poprzecznego, aktywnych asystentów zmiany pasa ruchu (Active Lane Changing Assist) i martwego pola (Active Blind Spot Assist) oraz system predykcyjny PRE-SAFE® PLUS.
Częściowa autonomiczna jazda
Po raz pierwszy CLA Shooting Brake w pewnych warunkach jazdy jest w stanie przemieszczać się częściowo autonomicznie. Adaptacyjny tempomat z aktywną kontrolą odległości Active Distance Assist DISTRONIC (2945 zł) i aktywny asystent kierowania (Active Steering Assist – element pakietu asystenta jazdy) w jeszcze bardziej komfortowy sposób wspierają kierowcę w zachowaniu odległości od innych pojazdów oraz utrzymaniu toru jazdy. Prędkość pojazdu może być teraz automatycznie dostosowywana do mijanych zakrętów, skrzyżowań lub rond.
CLA ostrzega przed kolizją
Oprócz funkcji PRE-SAFE® zawartych w pakiecie asystenta jazdy system PRE-SAFE® jest dostępny również osobno (1620 zł). Potrafi on wykorzystać czas przed zbliżającym się wypadkiem na zainicjowanie szeregu działań mających na celu zmniejszenie ciężkości ewentualnych obrażeń. Działania te obejmują m.in. innowacyjny system PRE-SAFE® Sound, który – w obliczu ryzyka kolizji – przygotowuje ludzki słuch na oczekiwany huk uderzenia, a tym samym może zmniejszyć spowodowane wypadkiem obciążenie hałasem.
Ceny nowego Mercedesa CLA Shooting Brake w Polsce:
180 |
200 |
220 |
250 (4MATIC) |
|
Przekładnia |
6-speed |
automat 7G-DCT |
7G-DCT |
7G-DCT |
Pojemność skokowa (ccm) |
1332 |
1332 |
1991 |
1991 |
Moc maks. (kW/KM) |
100/136 |
120/163 |
140/190 |
165/224 |
przy obr./min |
5500* |
5500* |
5500-6100 |
5500 |
Maksymalny moment obr. (Nm) |
200 |
250 |
300 |
350 |
przy obr./min |
1460-4000 |
1620-4000 |
1600-4000 |
1800-4000 |
Zużycie paliwa w cyklu łączonym (l/100 km)* |
6,0 |
6,2 |
7,0 |
7,3 |
Emisje CO2 w cyklu łączonym (g/km)* |
136 |
142 |
159 |
165 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) |
9,6 |
8,4 |
7,1 |
6,4 (6,4) |
Prędkość maksymalna (km/h) |
215 |
226 |
240 |
250 (250) |
Ceny od (w zł) |
130 600 |
143 500 |
155 300 |
170 000(179 500) |
*+/- 1,5%
180 d |
200 d |
220 d |
|
Przekładnia |
7G-DCT |
8G-DCT |
8G-DCT |
Pojemność skokowa (ccm) |
1461 |
1950 |
1950 |
Moc maks. (kW/KM) |
85/116 |
110/150 |
140/190 |
przy obr./min |
4000 |
3400-4400 |
3800 |
Maksymalny moment obr. (Nm) |
260 |
320 |
400 |
przy obr./min |
1750-2500 |
1400-3200 |
1600-2600 |
Zużycie paliwa w cyklu łączonym (l/100 km)* |
4,6 |
5,0 |
5,0 |
Emisje CO2 w cyklu łączonym(g/km)* |
121 |
131 |
132 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) |
11,0 |
8,4 |
7,2 |
Prędkość maksymalna (km/h) |
203 |
221 |
237 |
Ceny od (w zł) |
137 400 |
159 900 |
170 900 |