Site icon MenWorld.pl

Nowy Peugeot 508 SW – test kombi, za którym się odwrócisz

Nie ukrywam tego, ba, nie raz już to powtarzałem – nie jestem fanem tego typu nadwozia. Czy istnieje kombi za którym się odwrócisz? Pewnie tak, bo różne są gusta i słyszałem, że komuś podoba się Insignia pierwszej generacji z takim nadwoziem. W moim przypadku będzie to Renault Talisman, Audi A6 i nowy Peugeot 508 SW. Długo zastanawiałem się, czy jest jeszcze jakiś model, ale nawet na siłę nie mogę nic znaleźć. Najwidoczniej mi pisane są jednak sedany lub duże SUV-y. Tak czy inaczej, otrzymałem do testów 508-kę SW. Stanąłem przy niej, zacząłem się przyglądać i w sumie stwierdziłem, że jest to całkiem ładny wóz. 

Nowy Peugeot 508 SW to jedno z nielicznych aut z nadwoziem kombi, którymi mógłbym jeździć na co dzień.

Nowy Peugeot 508 SW to jedno z nielicznych aut z nadwoziem kombi, którymi mógłbym jeździć na co dzień.

Nowy Peugeot 508 SW to jedno z nielicznych kombi, za którym się odwrócisz

Wiem, że o gustach się nie dyskutuje, ale tylko popatrzcie na niego. Zachwycałem się 508 w sedanie, ale Peugeot także w wersji kombi pokazał, że ten typ nadwozia potrafi być atrakcyjny. Co prawda nadal wolałbym sedana, ale jeśli ktoś by mi kazał jeździć bohaterem tego testu to wcale bym nie płakał. Nowy Peugeot 508 SW wygląda bardzo dobrze. To takie kombi z pazurem. Aha, powiedzcie mi, które kombi obecnie sprzedawane oferowane jest z szybami bez ramek? No właśnie! Swego czasu było to Subaru Legacy. Więcej nie pamiętam. Oczywiście cały czas mówimy o kombi.

Nowy Peugeot 508 SW jako jeden z nielicznych modeli kombi oferuje tzw. bezramkowe szyby

Nowy Peugeot 508 SW jako jeden z nielicznych modeli kombi oferuje tzw. bezramkowe szyby

 

Kombi, które może się podobać

Patrząc na przód auta rzecz jasna uwagę zwracają reflektory diodowe, w skład których wchodzą tak zwane kły lwa. Podobać może się też fajna faktura grilla z logo producenta, które umieszczono centralnie. Tuż nad nim widnieje nazwa modelu. Niektórym się to podoba, innym znów nie. Kwestia gustu. Bok zdradza nam to, że mamy do czynienia z nadwoziem typu kombi. Bardzo fajnie zaprojektowano linię, która delikatnie opada, a zakończona jest małym spoilerem. To nadaje 508 SW sportowego charakteru. Pomaga w tym także dyfuzor umieszczony na tylnym zderzaku, dwie końcówki wydechu oraz spore felgi. Podoba mi się to, że diodowe reflektory na tylnej klapie połączono czarną listwą. Projekt świateł nawiązuje chyba do śladu, jaki pozostawiają pazury lwa. Tak samo wyglądają w wersji sedan. Według mnie jest to strzał w dziesiątkę. 

Nowy Peugeot 508 SW – wnętrze, które się wyróżnia

Wnętrze opisywał już Karol w tekście o 508-ce sedan. Aczkolwiek była to bardzo mocno wyposażona wersja GT. W przypadku kombi mamy do czynienia z bardziej rozsądną, co nie znaczy, że tanią odmianą. Za taką samą konfigurację musielibyście wydać 181 tysięcy złotych. Oczywiście piękne, czerwone skóry z masażami były fajne, ale testowany nowy Peugeot 508 SW również może pochwalić się bardzo fajnymi fotelami. Połączenie zamszu i skóry jest bardzo praktyczne i trwałe. Oczywiście projekt kokpitu nadal zachwyca. Fortepianowe przyciski, świetny drążek do zmiany biegów, cyfrowe zegary z możliwością personalizacji. Brakuje mi tylko możliwości konfiguracji kolorów oświetlenia, ale to takie czepianie się na siłę. Charakterystyczna dla Peugeota mała kierownica jest bardzo wygodna w codziennym użytkowaniu. Sama jakość materiałów jest poprawna. Czasami coś potrafiło zaskrzypieć (auto miało przebieg 18 tys. km), aczkolwiek ogólnie nie miałem uwag. Wiele miękkich materiałów, ogromne schowki – wszystko jest na swoim miejscu. Projekt bardzo dobrze przemyślany, jednak nie jest pozbawiony wad.

Nowy Peugeot 508 SW posiada niespotykany projekt deski rozdzielczej.

Nowy Peugeot 508 SW posiada niespotykany projekt deski rozdzielczej.

Podróże we francuskim kombi

Pierwsza rzecz to oczywiście oprogramowanie. Jego obsługa nie jest intuicyjna. Zmiana temperatury klimatyzacji to dla mnie porażka. Wcale nie chodzi o to, że wolę tradycyjne rozwiązanie. Po prostu wszystko dzieje się z delikatnym opóźnieniem, co może irytować. W Volvo V90 nie miałem takiego problemu. Kolejną rzeczą jest jakość obrazu z kamery cofania. Zdecydowanie za niska rozdzielczość jak na auto za taką cenę. O ile średnica kierownicy jest fajna, o tyle ja mając przecież niewiele, bo 178 cm wzrostu nie potrafiłem odnaleźć się w tym aucie. Przy hamowaniu dotykałem kierownicy, podczas wysiadania również. Kiedy ustawiłem fotel w miarę wygodnie nie widziałem dolnej części zegarów. Cóż, musiałem się do tego po prostu przyzwyczaić i tyle. 

Nowy Peugeot 508 SW - test kombi, za którym się odwrócisz

W SW jest chyba nawet wygodniej niż w sedanie

Oczywiście to nie znaczy, że nie ma miejsca w kabinie. Wręcz przeciwnie! Jest go bardzo dużo. Wnętrze jest przestronne. Ilość miejsca zarówno nad głową, jak i na nogi sprawia, że w komfortowych warunkach będą podróżować cztery dorosłe osoby. Na upartego nawet i pięć, aczkolwiek odradzam głównie przez wysoki tunel środkowy. Pasażerowie tylnej kanapy marudzili trochę na jej wyprofilowanie (głównie na kąt), przez co wysokie osoby mogą czuć się mniej komfortowo. Dość tego marudzenia. Plusem jest oprócz wspomnianej dużej przestrzeni wyciszenie. Nawet przy wysokich prędkościach we wnętrzu jest bardzo cicho. Dzięki temu będziecie mogli posłuchać swojej ulubionej muzyki. Nie przeszkodzi Wam w tym klekot diesla, ponieważ praktycznie go nie słychać, a jak wkręca się na obroty to… fajnie mruczy. 

Nowy Peugeot 508 SW - test kombi, za którym się odwrócisz

Bagażnik w 508 SW

Warto tutaj także dodać, że nowy Peugeot 508 SW oferuje bardzo duży bagażnik. Do naszej dyspozycji producent oddał 530 litrów, które można powiększyć składając fotele. Wtedy uzyskamy 1780 litrów. Co na to konkurencja? Przykładowo Renault Talisman Grandtour oferuje 520 litrów, Mondeo 500, a VW Passat 650. W bagażniku znajdziecie uchwyty, łatwo można złożyć fotele za pomocą specjalnych cięgien. Wnętrze jest nie tylko praktycznie zaprojektowane, ale także dobrze wykończone. 

Nowy Peugeot 508 SW z silnikiem diesla. Klasyka: oszczędny, a zarazem dynamiczny

Nowy Peugeot 508 SW w testowanej wersji wyposażony był w 2-litrowy silnik diesla o mocy 160 KM. Motor ten współpracował z 8-biegową skrzynią automatyczną. Według mnie jest to połączenie wręcz idealne, ponieważ cechuje się niskim spalaniem, a wcale nie taką złą dynamiką. Chcesz wyprzedzić? Wyprzedzisz. Oczywiście 8,5 sekundy do setki nie pozwoli na jakąś super sportową jazdę, ale do codziennego użytkowania auta nadaje się w stu procentach. Samo prowadzenie również zasługuje na pochwałę. Układ kierowniczy jest precyzyjny, aczkolwiek nie zapominajcie, że jest to kombi, które nie służy do sportowej jazdy. Macie co prawda do wyboru tryb sport, jednak wydaje mi się, że będziecie go używali tak często jak… eko. Tak naprawdę wystarczy ten normalny tryb, ponieważ według mnie jest świetnie skonfigurowany i niczego mu nie brakuje. 

Ile pali nowy peugeot 508 SW z dieslem pod maską?

Wszystko zależy od tego, jak ciężką macie nogę, ale wydaje mi się, że osiągniecie wyniku wyższego niż 8 litrów na setkę jest bardzo trudne. Spokojna jazda w trasie – bez problemu okolice 5 litrów. Autostrada – 7,5 litra. Średnie po 1800 km 6,5 litra. Według mnie to również zasługa 8-stopniowej skrzyni, która sprawia, że nawet przy prędkościach autostradowych silnik pracuje na niewielkich obrotach. 55-litrowy zbiornik na paliwo pozwala na przejechanie około 800 kilometrów. Na upartego, jadąc spokojnie w trasie może i wystarczy na 1000 kilometrów. 

Nowy Peugeot 508 SW oferuje fajną linię nadwozia. Niby to kombi, a jednak dobrze zaprojektowane. Podoba mi się!

Nowy Peugeot 508 SW oferuje fajną linię nadwozia. Niby to kombi, a jednak dobrze zaprojektowane. Podoba mi się!

Podsumowanie

Nowy Peugeot 508 SW to idealny przykład kombi, za którym można się odwrócić. Już nawet pomijając sam wygląd auta, testowany model oferuje wysoki poziom komfortu podróżowania, dobrej jakości materiały i świetne wyciszenie. Dodajmy do tego oszczędny silnik diesla połączony z szybką, 8-biegową skrzynią automatyczną i… mamy kombi, którym mógłbym jeździć. Zapewne zaglądając do salonów otrzymacie spore rabaty, dlatego też warto rozważyć udanie się do jednego z nich, by na własne oczy przekonać się, jak Francuzi przygotowali piękny wóz. Oczywiście nie zapomnijcie o jeździe testowej, bo i w tym przypadku Peugeot 508 SW ma sporo do zaoferowania. Dotychczas miano najładniejszego kombi piastował u mnie Renault Talisman. Po tym teście musi jednak ustąpić miejsca 508-ce.

Zobacz również nasz test Peugeota 308 2.0 BlueHDI.

Exit mobile version