Site icon MenWorld.pl

Piękne coupe – Lexus LC jest już w Polsce!

Lexus Future Luxury Coupe

Lexus LC powstał jako urzeczywistnienie idei wyrażonej w zaprezentowanym cztery lata temu w Detroit samochodzie koncepcyjnym LF-LC (Lexus Future Luxury Coupe). Firma nie planowała jego komercyjnej kontynuacji, jednak pozytywne przyjęcie przez prasę, klientów i entuzjastów było tak silne, że już po sześciu miesiącach od pokazu podjęto decyzję o rozpoczęciu prac nad modelem seryjnym.

Szereg elementów zaprojektowano od podstaw w ten sposób, by zachować założenia designerskie, które zadecydowały o znakomitym przyjęciu samochodu koncepcyjnego. Przykładem może być nisko położona pokrywa silnika, umieszczona niewiele powyżej krawędzi przednich kół. Wymagało to skonstruowania całkowicie nowego zawieszenia przedniego, mieszczącego się w bardzo ciasnej przestrzeni z uwzględnieniem rozmiarów silnika V8 i 21-calowych kół, a jednocześnie zapewniającego znakomite własności jezdne. Również konstrukcja tyłu LC, z ładnym przeszkleniem kabiny i bardzo szeroko rozstawionymi błotnikami, wymusiła opracowanie nowego sposobu mocowania błotników do struktury nadwozia.

Lexus LC. Piękny, prawda?

Lexus LC. Piękny, prawda?

Nowa platforma GA-L

Aby zminimalizować masę samochodu zbudowanego na nowej platformie GA-L, w jego konstrukcji wykorzystano lekkie i mocne materiały. Wykonanie zewnętrznej części drzwi z aluminium, zaś wewnętrznej z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym zmniejszyło ich masę o 22 kg, a aluminiowe błotniki są lżejsze o 3 kg od stalowych. Zastosowanie stopów lekkich w kolumnach zawieszenia przedniego pozwoliło zaoszczędzić ponad 10 kg.

Do napędu auta wykorzystano sprawdzony w większych, wyczynowych Lexusach RC F i GS F pięciolitrowy, wolnossący silnik V8 o mocy 467 KM i maksymalnym momencie obrotowym 528 Nm zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie krótszym od 4,5 sekundy. Napęd przenoszony jest na tylne koła za pośrednictwem nowej, 10-biegowej przekładni automatycznej – pierwszej tego rodzaju w luksusowym aucie sportowym – której sprzęgło hydrokinetyczne jest najmniejszym z zastosowanych dotąd w samochodach Lexus. Mniejsze wymiary oznaczają mniejszą masę i mniejsze opory.

Lexus LC w Polsce

Lexus LC trafi do salonów sprzedaży wiosną przyszłego roku. Oprócz modelu LC 500, wyposażonego w tradycyjny silnik V8, oferowany będzie również Lexus LC 500h, napędzany nową, hybrydową jednostką napędową Multi Stage Hybrid System, dysponującą 3,5-litrowym silnikiem V6.

Lexus LC 500 będzie kolejno prezentowany w następujących salonach: Lexus Kraków – 19.08 (piątek), Lexus Warszawa-Wola – 20.08 (sobota), Lexus Warszawa-Puławska – 21.08 (niedziela), Lexus Warszawa-Żerań – 22.08 (poniedziałek), Lexus Trójmiasto – 23.08 (wtorek), Lexus Szczecin – 24.08 (środa), Lexus Poznań – 25.08 (czwartek), Lexus Wrocław – 26.08 (piątek), Lexus Katowice – 27.08 (sobota), Lexus Łódź – 28.08 (niedziela).

Exit mobile version