Site icon MenWorld.pl

Tworząc materiały na ten temat pożegnaj się z monetyzacją!

Globalne ocieplenie jest faktem i dowody mamy dookoła siebie. Wystarczy się przyjrzeć i nie ignorować tego faktu, a przy podjęciu odpowiednich działań wszyscy na tym skorzystamy. Szerzenie dezinformacji na ten temat nie spodobało się Google, dlatego też twórcy, którzy rozpowiadają fałszywe informacje na temat globalnego ocieplenia, stracą możliwość zarabiania na reklamach.

Google wprowadza nową politykę

Gigant z Mountain View zapowiedział, że wraz z wprowadzeniem nowej polityki osoby tworzące reklamy, materiały i treści tekstowe na temat globalnego ocieplenia i szerzenia dezinformacji, korzystające z usług reklamowych Google i YouTube stracą możliwość zarabiania z reklam. Globalne ocieplenie jest prawdziwym problemem naszej planety, a szerzenie fałszywych informacji za pośrednictwem mediów społecznościowych może tylko pogorszyć to zjawisko.

Przeczytaj także: Chiny odłączą od zasilania wielu producentów! Mowa o Apple czy Intelu!

Dlatego też Google postanowiło rozprawić się z twórcami treści, którzy odpowiedzialni są za szerzenie dezinformacji na ten temat. W oficjalnym dokumencie zespołu Google Ads możemy przeczytać, że monetyzacja materiałów, które sugerują, że globalne ocieplenie to oszustwo i mistyfikacja, będzie niemożliwa. Tyczy się to także materiałów zaprzeczającym jakimkolwiek skutkom długoterminowym, których powodem jest ocieplenie się klimatu oraz treści, które sugerują, że emisja gazów cieplarnianych i działalność człowieka nie przyczynia się do zmiany klimatu naszej planety.

globalne ocieplenie
Tworząc materiały na ten temat pożegnaj się z monetyzacją!

Globalne ocieplenie na YT i wyszukiwarce. Jak będą rozróżniane treści?

Do wprowadzenia nowych zasad Google użyje specjalnych algorytmów oraz ludzki opinii, które pozwolą zidentyfikować tego typu materiały. Jak możemy przeczytać oświadczeniu, zespół Google Ads będzie uważnie przyglądał się kontekstowi, rozróżniał treści przedstawiające fałszywe twierdzenia jako fakt, od treści zawierających informacje o tym twierdzeniu lub je omawiają. Monetyzacja materiałów o klimacie dalej będzie możliwa, ale tylko w przypadku debat publicznych na temat polityki klimatycznej, badań i tym podobnym.

To nie pierwszy taki ruch ze strony Google. W ostatnim czasie gigant z Mountain View ogłosił, że z YouTube regularnie będą usuwane materiały szerzące dezinformacje na temat szczepionek na COVID-19. Szerzenie fałszywych informacji na różne tematy może prowadzić do tragicznych skutków, dlatego też amerykańskie przedsiębiorstwo chce temu zapobiec.

Exit mobile version