Site icon MenWorld.pl

WEFA WF-606 i YaTour YT-BTA – test zmieniarek cyfrowych

Zmieniarka WEFA WF-606

Jestem posiadaczem Alfy Romeo 147 z 2006 roku. Jest to samochód dobrze wyposażony, jednak radio jest dostosowane tylko do odtwarzania muzyki z płyt CD. Przyznam, że jest to bardzo uciążliwe, ponieważ płyty te mają pojemność tylko 80 minut, czyli maksymalnie 21 piosenek. Od pewnego czasu zastanawiałem się nad wymianą radia CD na MP3, jednak wtedy pojawiła się inna opcja – cyfrowa zmieniarka. Dzięki uprzejmości producenta do testów dostaliśmy dwa modele WEFA WF-606 oraz YaTour YT-BTA. 

Jak wygląda taka zmieniarka? Oba modele prezentują się bardzo podobnie, ponieważ jest to małe plastikowe pudełko, na którym to znajdziemy kilka potrzebnych portów, diodę oraz wejścia, które służą do podpięcia zmieniarki do auta. 

 

WEFA WF-606

Może zaczniemy od modelu WEFA WF-606. Tak jak wcześniej wspomniałem zmieniarka nie posiada jakiegoś specjalnego designu. Prezentuje się bardzo niepozornie. W małym pudełeczku kryje się wiele udogodnień, które pozwolą zamienić radio znajdujące się w starszym aucie w urządzenie bardziej nowoczesne. 

Wyposażenie zmieniarki WEFA WF-606 jest dość bogate. Oprócz przejściówki służącej do podłączenia urządzenia do radia samochodowego znajdziemy kabel jack-jack 3,5 mm, adapter USB na kartę pamięci micro SD, mikrofon oraz dokumentację. Wszystko co potrzebujemy do montażu jest w zestawie. 

Na froncie zmieniarki producent umieścił dwa porty USB 3.0. Jeden służy do przesyłania danych, zaś drugi wyłącznie do ładowania podpiętego urządzenia. Obok nich znajdziemy złącze AUX 3,5 mm. Między portami USB umieszczona została dioda sygnalizująca stan połączenia. Z tyłu znajdziemy złącze. Dzięki niemu podepniemy urządzenie do radia znajdującego się w samochodzie. Jest też port, do którego podłączamy mikrofon. Wszystkie potrzebne rzeczy służące do podłączenia zmieniarki znajdują się w zestawie. 

WEFA WF-606

WEFA WF-606

 

Jak podłączyć zmieniarkę WEFA WF-606?

Samo podłączenie zmieniarki WEFA jest bardzo proste. Wystarczy podłączyć 8-pinową wtyczkę w miejsce, w którym powinna znajdować się zmieniarka. Oczywiście jeśli nasze radio takiego wejścia nie posiada, podłączenie WEFA WF-606 nie będzie możliwe. Na całe szczęście w moim aucie takowe się znalazło. Po podłączeniu zmieniarki, urządzenie od razu przechodzi w tryb gotowości i jest gotowe do sparowania ze źródłem dźwięku posiadającym technologię Bluetooth. Gdy wszystko jest podłączone prawidłowo dioda świeci stałym niebieskim kolorem. Aby odtwarzać dźwięk ze zmieniarki, w moim przypadku, wystarczyło wybrać źródło na radiu, czyli “CHARGER”. O tym czy telefon został podłączony sygnalizuje nam dźwięk ze zmieniarki. Jeśli chodzi o puszczanie muzyki z AUX wystarczy podłączyć źródło dźwięku i cieszyć się muzyką. Aby korzystać z USB/karty pamięci muzykę musimy wrzucić do specjalnie podpisanego folderu, więc wystarczy postępować zgodnie z instrukcją znajdującą się w zestawie. 

 

Zmieniarka WEFA WF-60 – test praktyczny

Zmieniarka WEFA WF-606 w praktyce sprawdza się bardzo dobrze. Jednym z najważniejszych aspektów tego urządzenia jest to, że można sterować muzyką z poziomu przycisków znajdujących się na kierownicy. Jest to wielki plus WF-606, ponieważ jeśli chcielibyśmy zmienić samo radio, to nie wszystkie z nich współpracują ze sterowaniem z kierownicy. 

Jeśli chodzi o sam dźwięk, to jest on bardzo dobry. Oczywiście wszystko zależy od tego jakie nagłośnienie posiadamy w naszym aucie. Mimo wszystko, muzyka brzmi bardzo dobrze, dźwięk wydaje się być bezstratny zarówno jeśli mówimy o muzyce puszczanej przez bluetooth, AUX, kartę microSD czy też pendrive. Nie widać żadnej różnicy po tym, czy korzystamy ze zmieniarki czy puszczamy muzykę z płyty. Warto wspomnieć również o tym, że nie doświadczyłem jakichkolwiek opóźnień w dźwięku, zwłaszcza przy filmikach z YouTube. Zmieniarka korzysta z technologii Bluetooth 4.0, która zapewnia stabilny sygnał, co widać podczas użytkowania. WEFA WF-606 jest w stanie odtwarzać pliki w formacie FLAC.

Rozmowy z zestawu głośnomówiącego stoją na dobrym poziomie. Rozmówca jest dobrze słyszalny, chociaż dźwięk jest trochę przytłoczony. Z testów wynika również, że gdy głos osoby korzystającej z mikrofonu zmieniarki ma za dużo niskich tonów. Mimo wszystko rozmowa przebiega bezproblemowo, nie ma żadnych przerw czy zakłóceń, więc śmiało można korzystać z zestawu podczas podróży.  

Zmieniarka YaTour YT-BTA

Druga zmieniarka, YaTour YT-BTA, testowana była w Fiacie Bravo z 2009 roku. W zestawie tego modelu znajdziemy praktycznie to samo co w przypadku WF-606. Oprócz samego urządzenia znalazło się tutaj złącze do podłączenia zmieniarki do radia, mikrofon oraz kabel AUX 3,5 mm. W przeciwieństwie do wyżej opisanego modelu, nie znajdziemy tutaj adaptera USB na microSD, ponieważ wejście USB na obudowie służy jedynie do ładowania urządzeń.

Jeśli chodzi o budowę YaTour YT-BTA to posiada ona bardziej zaokrąglone krawędzie. Z przodu znajdziemy wejście USB 5V 1A, złącze AUX oraz diodę świecącą na czerwono. Z tyłu urządzenie znalazło się wejście na mikrofon oraz złącze przypominające wejście VGA za pomocą, którego wystarczy podłączyć zmieniarkę do radia. 

YaTour YT-BTA

YaTour YT-BTA

Jak zamontować zmieniarkę YaTour YT-BTA?

Instalacja całego zestawu jest bardzo prosta. Zupełnie jak w przypadku WF-606. Wystarczy podłączyć kabel znajdujący się w zestawie do 8-pinowego wejścia, które zarezerwowane jest na zmieniarkę. W przypadku Fiata Bravo na ekranie radia nie pojawia się źródło “Changer”, a AUX. Po przełączeniu na ten tryb mamy możliwość słuchania muzyki przy pomocy zmieniarki YaTour YT-BTA. O podłączeniu urządzenia Bluetooth zasygnalizuję nam dźwięk, a dioda będzie świecić stałym czerwonym światłem. Oczywiście zmieniarka po włączeniu jest w trybie parowania, więc wystarczy znaleźć ją w opcjach telefonu czy tabletu. Aby puszczać muzykę z kabla AUX wystarczy podłączyć urządzenie i zacząć odtwarzać utwory. 

 

Jakość dźwięku jaki oferuje zmieniarka YaTour YT-BTA

Dźwięk wydobywający się przy pomocy zmieniarki YaTour YT-BTA jest wysokiej jakości, zupełnie tak jak w przypadku wyżej opisanego modelu WEFA. Podłączenie urządzenia jest bardzo proste, dźwięk jest czysty i wyraźny. W połączeniu z mocnym zestawem audio jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla osób, które chcą unowocześnić swoje auto. Według zapewnień producenta zmieniarka oferuje sterowanie ze sterowanie z kierownicy, jednak nie byłem w stanie tego sprawdzić, ponieważ w aucie, w którym testowane było urządzenie nie posiadało takiej opcji. Tutaj też mamy technologię Bluetooth 4.0 więc przesyłany dźwięk jest wysokiej jakości i nie doświadczymy opóźnień. 

Jeśli chodzi o rozmowy przez mikrofon w zestawie YaTour YT-BTA jest bardzo podobnie jak w przypadku WF-606. Dźwięk jest czysty, głos przytłoczony, jednak nie tak bardzo. Nie ma tutaj też tak dużo niskich tonów, więc można powiedzieć, że ten element wygląda tutaj lepiej. 

Podsumowanie

Zarówno zmieniarka YaTour YT-BTA oraz WEFA WF-606 to urządzenia idealne dla osób, które mają dość plątania się z kablami, bądź nagrywania płyt CD. Oferują one nie tylko wygodę korzystania, ale także swobodę. Z powodzeniem przy ich pomocy można korzystać z serwisów streamingowych takich jak Spotify czy Tidal, ale także prowadzić rozmowy przez zestaw hands-free. Jeśli chodzi o cenę, to zmieniarka WEFA WF-606 została wyceniona przez producenta na 279 złotych, zaś model YaTour YT-BTA na około 350 złotych. Podczas wyboru zmieniarki do swojego auta należy jednak pamiętać, aby wybrać model kompatybilny z marką auta! Urządzenia różnią się oprogramowaniem, dlatego też model przeznaczony do Fiata/Alfy nie będzie współpracował z grupą VAG. Obie ze zmieniarek to urządzenia, które można polecić. Więcej informacji oraz szczegółowa specyfikacja znajduje się na stronie producenta WEFA.

WEFA WF-606 i YaTour YT-BTA - test zmieniarek cyfrowych

Exit mobile version