Site icon MenWorld.pl

Xiaomi przejmuje kolejny rynek! Apple zostaje w tyle!

Xiaomi stał się największym dostawcą smartfonów na świecie. Przegonił nie tylko Apple, ale również Samsunga, który przez wiele lat zajmował pozycję lidera. Teraz przyszedł kolejny sukces, ponieważ chiński producent został liderem w kwestii urządzeń wearables, detronizując amerykańskiego giganta.

Apple zbite z tronu

Apple nie może narzekać na brak sukcesów. Czy to przy smartfonach, tabletach czy laptopach zawsze znajduje się w czołówce liderów na rynku i bardzo często zdarza się, że zajmuje tę najwyższą lokatę. Tak było w przypadku wearables, czyli urządzeń noszonych. Mowa tutaj oczywiście o smartwatchu Apple Watch, który jest najpopularniejszym zegarkiem na świecie. Amerykański gigant przez lata był liderem na tym rynku i wydawało się, że tak jeszcze zostanie.

Przeczytaj także: Apple Watch 7 będzie wyposażony w wielki ekran!

Jak podaje agencja analityczna Canalys, Xiaomi zostało liderem na rynku urządzeń ubieranych. Raport przygotowany przez agencję potwierdza, że chiński producent urządzeń elektronicznych zdetronizował dotychczasowego lidera, Apple i stał się największym dostawcą urządzeń tego typu. Jest to kolejny wielki sukces chińskiego producenta, który stał się liderem na rynku smartfonów w poprzednim kwartale 2021 roku!

Xiaomi deklasuje rywali

Jak możemy przeczytać w raporcie przygotowanym przez firmę analityczną Canalys, chiński producent dostarczył do klientów około 8 mln urządzeń typu wearables. Przeliczając na procenty, jest to około 19,6% całego udziału na rynku. Apple nie jest daleko w tyle, ponieważ sprzedało ich 7,8 miliona, co daje 19,3% udziału na rynku. Jak widać, różnice te nie są duże, jednak Xiaomi stało się liderem również i na tym rynku.

Różnicą między tymi markami jest ilość urządzeń, jakie wypuszczają na rynek. Apple w swojej ofercie posiadało przez długi czas jedną wersję Apple Watch. Dopiero rok temu na rynek trafiła tańsza wersja Apple Watch SE. W przypadku Xiaomi mówimy o większej liczbie zegarków i opasek sportowych, których cena jest zdecydowanie niższa niż w przypadku chińskiego koncernu. Warto także wspomnieć o wielkim spadku Huawei, który jeszcze rok temu był liderem na rynku ze sprzedażą 8,1 mln urządzeń. Teraz liczba ta wynosi ledwo 3,7 mln sztuk.

Exit mobile version