Site icon MenWorld.pl

Zrównoważone wykorzystywanie tworzyw sztucznych – kampania 17 celów

Zrównoważone wykorzystywanie tworzyw sztucznych

Sygnatariusze paktu zobowiązali się do końca 2019 roku stworzyć Mapę Drogową przejścia na bardziej zrównoważone wykorzystywanie tworzyw sztucznych w Polsce. W kolejnych latach firmy, które podpisały Polski Pakt będą promować rozwiązania zapisane w Mapie Drogowej. Oprócz tego mają zachęcać inne podmioty do podjęcia dobrowolnych zobowiązań w tym zakresie. Jednym z ważniejszych celów jest również upowszechnianie przykładów dobrych praktyk.

Wspólne działania na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych są uzupełnieniem inicjatyw, jakie podejmują firmy – sygnatariusze. Cieszymy się, że razem możemy przyczynić się do wypracowania skutecznych sposobów w tym zakresie. Chciałabym zaznaczyć, że Nestlé Polska w kwietniu ubiegłego roku przyjęło zobowiązanie, na mocy którego do roku 2025 wszystkie opakowania będą się w 100% nadawały się do recyklingu lub ponownego wykorzystania. Ogłosiliśmy, że wprowadzimy znaczące zmiany wszędzie tam, gdzie prowadzimy działalność operacyjną. W tym celu współpracujemy z rządami, organizacjami pozarządowymi, dostawcami, podmiotami zarządzającymi odpadami, sprzedawcami detalicznymi, a także innymi firmami” – podkreśla Edyta Iroko, Koordynator ds. Mediów, Nestlé Polska.

Zrównoważone wykorzystywanie tworzyw sztucznych - kampania 17 celów

Wśród zobowiązań, jakie podjęło Nestlé na rzecz środowiska znalazły się m.in.:

Inną ważną inicjatywą Nestlé jest powołanie Instytutu Badań Nad Opakowaniami. Jego celem jest praca nad stworzeniem i rozwojem funkcjonalnych, bezpiecznych i przyjaznych dla środowiska rozwiązań w zakresie opakowań produktów.

Obok Nestlé Polska sygnatariuszami Paktu na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych są: ALPLA Poland, Carrefour Polska, Coca-Cola HBC Polska, Coca-Cola Poland Services, CSR Consulting, Global Compact Network Poland, Grupa Spółek Danone w Polsce, PepsiCo Poland, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań, Santander Bank Polska, Unilever Polska i WWF Polska. Inicjatywa powstała w ramach Kampanii 17 Celów, która mobilizuje polski biznes do podjęcia działań na rzecz Agendy 2030.

Exit mobile version