Connect
To Top

Zrównoważone wykorzystywanie tworzyw sztucznych – kampania 17 celów

17 podmiotów – organizacji branżowych, pozarządowych i firm, w tym Nestlé Polska podpisało Polski Pakt na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych.

Zrównoważone wykorzystywanie tworzyw sztucznych

Sygnatariusze paktu zobowiązali się do końca 2019 roku stworzyć Mapę Drogową przejścia na bardziej zrównoważone wykorzystywanie tworzyw sztucznych w Polsce. W kolejnych latach firmy, które podpisały Polski Pakt będą promować rozwiązania zapisane w Mapie Drogowej. Oprócz tego mają zachęcać inne podmioty do podjęcia dobrowolnych zobowiązań w tym zakresie. Jednym z ważniejszych celów jest również upowszechnianie przykładów dobrych praktyk.

Wspólne działania na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych są uzupełnieniem inicjatyw, jakie podejmują firmy – sygnatariusze. Cieszymy się, że razem możemy przyczynić się do wypracowania skutecznych sposobów w tym zakresie. Chciałabym zaznaczyć, że Nestlé Polska w kwietniu ubiegłego roku przyjęło zobowiązanie, na mocy którego do roku 2025 wszystkie opakowania będą się w 100% nadawały się do recyklingu lub ponownego wykorzystania. Ogłosiliśmy, że wprowadzimy znaczące zmiany wszędzie tam, gdzie prowadzimy działalność operacyjną. W tym celu współpracujemy z rządami, organizacjami pozarządowymi, dostawcami, podmiotami zarządzającymi odpadami, sprzedawcami detalicznymi, a także innymi firmami” – podkreśla Edyta Iroko, Koordynator ds. Mediów, Nestlé Polska.

Wśród zobowiązań, jakie podjęło Nestlé na rzecz środowiska znalazły się m.in.:

  • eliminacja słomek plastikowych ze wszystkich swoich produktów,
  • wprowadzanie alternatywnych opakowań dla wybranych marek,
  • znajdowanie alternatywnych sposobów dostarczania produktów do konsumentów, takich jak pojemniki wielokrotnego użytku lub systemy dozujące,
  • opracowanie nadającej się do recyklingu butelki biodegradowalnej w morzu,
  • poprawa efektywności procesów zbiórki, sortowania i recyklingu odpadów z tworzyw sztucznych,
  • zapobieganie przenikaniu plastiku do oceanu w Azji Południowo-Wschodniej oraz powstrzymanie dalszego kumulowania się odpadów z tworzyw sztucznych w środowisku,
  • kreowanie nowych zachowań zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy,

Inną ważną inicjatywą Nestlé jest powołanie Instytutu Badań Nad Opakowaniami. Jego celem jest praca nad stworzeniem i rozwojem funkcjonalnych, bezpiecznych i przyjaznych dla środowiska rozwiązań w zakresie opakowań produktów.

Obok Nestlé Polska sygnatariuszami Paktu na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych są: ALPLA Poland, Carrefour Polska, Coca-Cola HBC Polska, Coca-Cola Poland Services, CSR Consulting, Global Compact Network Poland, Grupa Spółek Danone w Polsce, PepsiCo Poland, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań, Santander Bank Polska, Unilever Polska i WWF Polska. Inicjatywa powstała w ramach Kampanii 17 Celów, która mobilizuje polski biznes do podjęcia działań na rzecz Agendy 2030.

More in Informacje Prasowe

MenWorld.pl to lifestylowy magazyn dla mężczyzn. Na łamach naszej witryny internetowej można przeczytać artykuły z wielu dziedzin, które powinny zainteresować prawdziwego faceta. Nasi redaktorzy tworzą teksty o motoryzacji, podróżach, modzie, nowych technologiach oraz kulturze. Każdego dnia pojawiają się kolejne artykuły pisane w formie blogowej.

Copyright © 2015-2018 MenWorld.pl | DiGnet Media