Site icon MenWorld.pl

Nowe BMW Serii 1 to nie tylko większy grill

Nowe BMW Serii 1 dostępne od września

Trzecia generacja BMW serii 1 zostanie zaprezentowana publiczności po raz pierwszy w BMW Welt w Monachium w dniach 25-27 czerwca 2019 r. To w ramach prezentacji nowej platformy BMW Group #NEXTGen. Miejscem targowej premiery nowego BMW serii 1 będzie Międzynarodowa Wystawa Samochodów (IAA) we Frankfurcie nad Menem we wrześniu 2019 roku. Wprowadzenie na rynki na całym świecie nastąpi od 28 września 2019 r.

Dotychczas wyprodukowano ponad 1,3 mln sztuk tego modelu. BMW Serii 1 trzeciej generacji będzie oferowana z napędem na przód, a także na wszystkie koła. Ma to w praktyce oznaczać więcej przestrzeni przy niemal takiej samej powierzchni. Szczególnie odczują to pasażerowie na tylnych miejscach. Zwiększyć ma się także pojemność bagażnika. Nowe BMW serii 1 oferowane będzie wyłącznie w wersji 5-drzwiowej. Ma mierzyć 4319 mm. To oznacza, że będzie o pięć milimetrów krótsze od poprzednika. Szerokość (obecnie 1799 mm) zwiększyła się o 34 mm, a wysokość (1434 mm) o 13 mm. Rozstaw osi wynosi 2670 mm, jest więc o 20 mm krótszy niż w drugiej generacji.

Nowe BMW Serii 1. Jak się Wam podoba?

Nowe BMW Serii 1. Jak się Wam podoba?

Nowa moda, nowe nerki

Typowe „nerki” BMW są teraz większe. Po raz pierwszy w tej serii mają postać połączonych pośrodku elementów. Przednie reflektory są teraz ustawione pod kątem, nadając pojazdowi młodzieńczy wygląd. Szczególnie nowocześnie prezentują się oferowane opcjonalnie w pełni diodowe reflektory dostępne również w wersji adaptacyjnej.

Marka sukcesywnie do kolejnych modeli wprowadza powiększone "nerki".

Marka sukcesywnie do kolejnych modeli wprowadza powiększone “nerki”.

Świeży, sportowy projekt

Widok boczny BMW serii 1 charakteryzuje się typowym dla marki przodem przypominającym nos rekina, klinowym kształtem i płaską powierzchnią szyb, która kończy się na słupku C charakterystycznym załamaniem „Hofmeister kink”. Widok tylny wyróżnia szeroka sylwetka w dolnej części i zwężenie u góry. Szerokie dwuczęściowe lampy tylne dzięki płaskiemu kształtowi i minimalistycznemu wyglądowi prezentują się bardzo nowocześnie. Oferowana opcjonalnie w pełni diodowa wersja jest nową interpretacją znanego kształtu L utworzonego przez pojedynczy płaski element świetlny z zagięciem z boku. Mocno wymodelowane powierzchnie i wyraziste, chromowane końcówki rur wydechowych o średnicy 90 mm (100 mm, ścięte ukośnie w dół w BMW M135i xDrive) dopełniają sportowy wygląd tyłu. BMW serii 1 oferuje wiele nowych obręczy ze stopów lekkich w rozmiarze od 16 cali. Po raz pierwszy opcjonalnie dostępne są też obręcze o średnicy 19 cali.

Nowe BMW Serii 1 to bardzo ładny kompakt klasy premium.

Nowe BMW Serii 1 to bardzo ładny kompakt klasy premium.

Nowe wnętrze

Nowe BMW serii 1 oferuje więcej miejsca niż jego poprzednik. Szczególnie mowa tu o tylnej kanapie. Przestrzeń na nogi dla pasażerów z tyłu zwiększyła się o 33 mm. Z otwieranym na zewnątrz dachem panoramicznym auto oferuje na tylnych siedzeniach o 19 mm więcej miejsca nad głową. Pasażerowie z tyłu mają o 13 mm większą przestrzeń na wysokości łokci. Z przodu jest ona większa o 42 mm. Pojemność bagażnika wzrosła o 20 l i wynosi teraz 380 l, a przy złożonej tylnej kanapie 1200 l. Szerokość przedziału bagażowego w najwęższym miejscu wzrosła o 67 mm. Po raz pierwszy w BMW serii 1 dostępny jest również elektryczny napęd pokrywy bagażnika.

Nowe BMW Serii 1 to nie tylko większy grill

Do wyboru, do koloru

Oprócz modelu Advantage jako wariantu podstawowego, nowe BMW 1 jest dostępne w trzech innych liniach stylistycznych. Model Luxury Line to przede wszystkim elegancki i komfortowy wygląd. Wyróżniają go elementy zewnętrzne w satynowanym aluminium i tapicerka ze skóry Dakota. Sport Line oferuje akcenty w kolorze czarnym oraz błyszczące ramki szyb BMW Individual Shadowline. M Sport z akcentami w satynowanym aluminium, pasem przednim ze specjalnie ukształtowanymi wlotami powietrza oraz pasem tylnym BMW M w błyszczącym kolorze czarnym stopniowo prowadza BMW serii 1 do topowego modelu BMW M135i xDrive. Można go rozpoznać po atrapie chłodnicy BMW z siatkowym grillem, ukośnie ściętych końcówkach rur wydechowych w kolorze Cerium Grey i spojlerze tylnym BMW M w kolorze karoserii.

Na początku sprzedaży trzy silniki wysokoprężne i dwa benzynowe

Nowy model wyposażono w 3-cylindrowe i 4-cylindrowe silniki rodziny napędów BMW EfficientDynamics. Nowe BMW serii 1 debiutuje z dwoma silnikami benzynowymi i trzema silnikami wysokoprężnymi o mocy: od 85 kW (116 KM) w BMW 116d aż po 225 kW (306 KM) w BMW M135i xDrive. Jego nowy silnik jest najmocniejszym 4-cylindrowym silnikiem BMW Group. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje BMW M135i xDrive zaledwie 4,8 s (4,7 s z pakietem M Performance dostępnym od 11/2019 r.). Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Silniki BMW serii 1 spełniają surową normę emisji spalin Euro 6d-TEMP, a BMW 116d spełnia już normę Euro 6d. Silniki benzynowe są wyposażone w filtr GPF, a silniki wysokoprężne w filtr cząstek stałych, katalizator akumulacyjny NOx oraz system SCR (Selective Catalytic Reduction).

Nowe BMW Serii 1 to nie tylko większy grill

Po raz pierwszy trzy różne rodzaje skrzyni biegów

BMW 116d, BMW 118d oraz BMW 118i wyposażone są standardowo w 6-biegową skrzynię manualną. Nowością jest 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa Steptronic dostępna jako opcja w BMW 116d oraz BMW 118i. 8-stopniowa skrzynia Steptronic dostępna opcjonalnie w BMW 118d i standardowo w BMW 120d xDrive, oraz 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic w BMW M135i xDrive zostały dodatkowo zoptymalizowane pod względem komfortu zmiany biegów i akustyki.

 

Zobacz także nasz test BMW M140i xDrive.

Exit mobile version