Site icon MenWorld.pl

Zatwierdzono zmiany techniczne w Formule 1 na sezon 2022, 2023 i 2026!

Zatwierdzono zmiany techniczne w formule 1 na 2022,2023,2026
Zatwierdzono zmiany techniczne w formule 1 na sezon 2022, 2023, 2026!

Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła zmiany techniczne w Formule 1 na sezon 2022, 2023 oraz 2026. Najwięcej tych zmian dotyczy 2026 roku i kolejnej “ery”.

Jakie zmiany techniczne w Formule 1 czekają nas jeszcze w tym sezonie?

W tym sezonie zbyt dużo się nie wydarzy poza zatwierdzeniu norm dotyczących sztywności podłóg, które będą stosowane od GP Belgii, czyli od najbliższego wyścigu. O tej zmianie mówiło się od dłuższego czasu. Zmiana ta jest głównie na korzyść zespołu Mercedes, który nie musi przygotowywać swojemu bolidowi poprawek, a przepis tyczy się głównie zespołu Ferrari i Red Bulla, w których to bolidach podłoga składała się z dwuczęściowych belek, które potrafiły się uginać na prostych dając przewagę obydwu ekipom na prostych.

Warto jeszcze wspomnieć o zmianie wagi bolidów. Będą lżejsze i mają ważyć 796kg, ale jednostki napędowe będą mogły być 1kg cięższe.

Zmiany techniczne w Formule 1 w przyszłym sezonie

Zmiany w kolejnym sezonie również są sprawką Mercedesa. Zespół ten domagał się podniesienia zawieszenia o 30 milimetrów, finalnie znaleziono kompromis na 15 milimetrach. Zwiększony zostanie prześwit ze względu na towarzyszący bolidom efekt podskakiwania. Dodatkowo wprowadzony zostanie nowy czujnik, który będzie mierzył podskakiwanie.

Wzięto sobie do głowy również wypadek Guanyu Zgou z GP Wielkiej Brytanii i pałąk, który znajduje się nad wlotem powietrza będzie musiał spełniać nowe normy sztywności i wytrzymałości. Będzie musiał być także bardziej zaokrąglony.

Jakie zmiany techniczne czekają nas w sezonie 2026?

Finalnie dotarliśmy do największej liczby nowości. Wprowadzono zmiany, na który naciskała głównie ekipa Volkswagena, która chce wejść do świata królowej motorsportu właśnie w wymienionym sezonie.

Zmiany tyczą się głównie silnika. Usunięto za prośbą VW MGUH, a moc MGUK zostanie zwiększona do około 350 kW. Jednostka nadal będzie V6-tką o pojemności 1.6L i będzie generować około 400 kW. Zmienione zostanie również paliwo, które będzie w pełni syntetyczne i pozyskiwane z odnawialnych źródeł.

Podano również limity budżetowe i elementów

Ze względu na wprowadzone zmiany limitem będzie po 4 silniki spalinowe, turbiny i wydechy oraz po 3 baterie i układy MGUK. Od kolejnego sezonu każdego elementu będzie o 1 mniej. Limit wydatków w 2026 również będzie wyższy i wyniesie 130 milionów dolarów, a w sezonach 2023-2025 będzie to 95 milionów dolarów.

Źródło: F1

Sprawdź również inne nasze artykuły z kategorii sport.

Exit mobile version