Connect
To Top

adidas i Parley for the Oceans angażują się

But wykonany z oceanicznych odpadów – produktem stworzonym w drukarce 3D adidas chce zwrócić uwagę światowego przemysłu na problem zanieczyszczenia oceanów. Projekt ten powstał we współpracy z inicjatywą „Parley for the Oceans” i został przedstawiony przy okazji COP21 – światowego Szczytu Klimatycznego, który odbywa się w stolicy Francji.

– Globalni liderzy, zawierający porozumienie w sprawie klimatu, to fantastyczna wiadomość. Jednak nie powinno dochodzić do sytuacji, w której światowy przemysł jest zmuszany do pozytywnych działań na rzecz ekologii. Koncerny nie mogą dłużej czekać na wyznaczenie im kierunku. Razem z globalną siecią „Parley for the Oceans” tworzymy innowacyjne projekty dla sportowców, wykorzystując przy tym materiały przyjazne środowisku. Drukując podeszwę wewnętrzną z plastiku pochodzącego z oceanów, wyznaczamy nowe standardy dla producentów wszystkich branż – tłumaczy Eric Liedtke, adidas Group Executive Board member responsible for Global Brands. – Chcemy wezwać do tablicy przedstawicieli światowego przemysłu, aby wypracować korzystne rozwiązania dla globalnych problemów związanych z zanieczyszczeniem środowiska – dodaje.

Górna warstwa koncepcyjnego obuwia została stworzona przy użyciu plastiku wyłowionego z oceanów, natomiast podeszwa wewnętrzna powstała w drukarce 3D. Wykorzystano przy tym przetworzony poliester oraz materiał użyty do produkcji sieci rybackich.

0C6A5568_final_small

– 2015 to nasz rok, rok na rzecz oceanów. Dzięki działaniom naszej organizacji wprowadziliśmy ten temat do agendy COP21 w Paryżu. Ochrona podwodnego życia stała się czternastym celem rozwojowym wyznaczonym przez ONZ – tłumaczy Cyrill Gutsch, założyciel „Parley for the Ocean”. – Z odrobiną politycznej dobrej woli, możemy przełożyć słowa na czyny. Jesteśmy bardzo podekscytowani tym, że adidas wspiera nas w tej podróży. Pokazuje w ten sposób, jak podejmować konkretne działania we właściwym kierunku.

Wspierając projekt „Parley fot the Oceans”, adidas bierze udział w działaniach edukacyjnych i komunikacyjnych. Angażuje się także w projekt A.I.R, który dąży do zatrzymania zaśmiecania oceanów plastikiem. Od momentu ogłoszenia współpracy w kwietniu 2015 roku, adidas podjął w tym celu konkretne działania. Przykłady poniżej:

More in Informacje Prasowe