Connect
To Top

Zrób to sam, czyli jak zrobić krótki film reklamowy!

Nie trzeba być profesjonalistą, żeby stworzyć film promocyjny, dzięki któremu osiągniemy zamierzony efekt marketingowy i dotrzemy do większej grupy odbiorców. Wystarczy zastosować się do kilku sprawdzonych wskazówek i postępować zgodnie z określonym harmonogramem działania. Lepiej zaplanować każdy krok, aby nasza filmowa produkcja nie stała się życiową porażką.

Założenia krótkiego filmu promocyjnego.

W pierwszej kolejności musimy sprecyzować założenia dotyczące samej produkcji filmu. Wiemy, że ma to być krótki film reklamowy, ale to nie koniec rzeczy które musimy określić. Ważne jest określenie koncepcji, dobór rekwizytów oraz odpowiedniego sprzętu. To wszystko pomoże nam również zaplanować budżet niezbędny do realizacji całego przedsięwzięcia. Tak przygotowane działania sprawią, że nic nas już nie zaskoczy na późniejszych etapach.

Zastanówmy się nad tym, kto ma być odbiorcą naszego spotu reklamowego. Ogromne znaczenie ma nie tylko grupa wiekowa i branża, do której film będzie kierowany, ale także profil odbiorców. W zależności od tego, czy film kierujemy do uczniów, biznesmenów, czy też emerytów, inny będzie jego charakter i styl. Musimy zastosować odpowiedni język, który pozwoli nam dotrzeć do danej grupy.

Ważne jest również to, czy nasi odbiorcy już nas znają. Jeśli kierujemy przekaz do osób, które rozpoznają naszą markę, możemy sobie pozwolić na śmielsze rozwiązania. Nie musimy tłumaczyć użytkownikowi kim jesteśmy. Wystarczy, że zaprezentujemy się w ciekawy, a może może nawet szokujący sposób, co zwróci uwagę na nasz produkt, czy też usługę, dzięki czemu osiągniemy zamierzony efekt.

Kwestie techniczne tworzenia własnego filmu.

Ważne jest także miejsce publikacji naszego filmu reklamowego, ponieważ od tego zależy jego format. Może to mieć również olbrzymie znaczenie, jeśli chodzi o nasz budżet. Możliwości mamy wiele: strona internetowa, youtube, serwis społecznościowy, a nawet telewizja! Warto podejść do tej decyzji z rozwagą, aby nie przesadzić. Dostosujemy miejsce publikacji do grona odbiorców, do których chcemy trafić.

Kolejnym istotnym parametrem technicznym jest czas trwania filmu. W tym artykule skupiamy się na zrobieniu krótkiego filmu promocyjnego – zresztą te są teraz najpopularniejsze. Pamiętajmy że reklama nie może nudzić, ale musi również mieć sens i przekazywać wszystkie niezbędne informacje. Jeśli nie jesteśmy w stanie tego uczynić w krótkim spocie reklamowym, może warto zastanowić się nad stworzeniem kilku części filmu?

Zaplanujmy również swój czas. Dobrze wiedzieć ile nam zajmie produkcja. Od tego zależy ilość osób, które mają wziąć udział w przedsięwzięciu. Wszystko to wpływa w końcowym rezultacie na ostateczne koszty.

Jasno sprecyzowany cel to podstawa!

Zanim chwycimy za kamerę, musimy zastanowić się nad celem, który chcemy osiągnąć. Będzie on nam towarzyszył na każdym etapie produkcji. Jest to niezwykle ważne, ponieważ pomoże nam sprawdzić, czy nie odbiegamy od motywu przewodniego. To swojego rodzaju drogowskaz, za którym  będziemy podążać. Nasz klucz do sukcesu!

No to kręcimy!

Zaczynamy produkcję! Ale gdzie? Musimy wybrać miejsce, które będzie naszym planem filmowym. Dobrze, gdyby lokalizacja była dogodna zarówno dla ekipy filmowców, jak i pozostałych bohaterów naszego spotu. Zwróćmy uwagę na konieczność transportu sprzętu, co może okazać się kosztowne. Duże znaczenie na fundusze ma także oświetlenie. Jeśli miejsce, w którym będziemy kręcić film jest stosunkowo ciemne, będziemy musieli zainwestować w większą ilość specjalistycznego sprzętu typu dyfuzory, lampy, zastawki filmowe. Unikajmy lamp fluorescencyjnych, które mogą wpłynąć na jakość filmu poprzez zniekształcenie barw.

Kolejnym problemem, jaki możemy napotkać na tym etapie, jest akustyka wnętrza. Oczywiście z kiepskim nagłośnieniem również można sobie poradzić, nagrywając dźwięki w profesjonalnym studio, a następnie zamienić je z głosem z planu filmowego. Dla początkującego montera może to być jednak kłopotliwe.

Jedyne co nas ogranicza to… budżet?

Ależ skąd! Nawet mocno ograniczone środki finansowe nie są przeszkodą do stworzenia chwytliwego spotu reklamowego. Liczy się pomysł! W sieci znajdziemy mnóstwo darmowych programów, które tanim kosztem pomogą nam zmontować fajny spot reklamowy. Ciekawa animacja, a może wpadająca w ucho ścieżka dźwiękowa? Ogranicza nas tylko własna wyobraźnia!

Zastanawiasz się czy warto i po co kręcić krótki film reklamowy? Odpowiedź na te pytania oraz inne pytania związane z tworzeniem własnego spotu znajdziesz tutaj: https://pjfilmsstudio.pl/filmy-promocyjne-i-reklamowe/

Artykuł zewnętrzny.

More in Ciekawostki

MenWorld.pl to lifestylowy magazyn dla mężczyzn. Na łamach naszej witryny internetowej można przeczytać artykuły z wielu dziedzin, które powinny zainteresować prawdziwego faceta. Nasi redaktorzy tworzą teksty o motoryzacji, podróżach, modzie, nowych technologiach oraz kulturze. Każdego dnia pojawiają się kolejne artykuły pisane w formie blogowej.

Copyright © 2015-2018 MenWorld.pl | DiGnet Media