602
Views

Czy Ford Focus Active Kombi jeździ tak, jak wygląda?

Testowa wersja wyposażona była w wysokoprężną jednostkę napędową 2.0 EcoBlue o mocy 150 KM z momentem obrotowym na poziomie 370 Nm, który dostępny był w zakresie od 2000 do 2500 obr./min. Napęd trafiał na przednie koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej, której sterowanie odbywa się za pomocą pokrętła. Wygodne rozwiązanie, choć wymaga chwili przyzwyczajenia. Przyznam, że takie połączenie w tym przypadku było niezwykle udane. Dynamiki nie brakowało – producent deklaruje sprint do setki w czasie 9,3 sekundy i prędkość maksymalną 205 km/h – ale pozytywnie zaskoczyło przede wszystkim spalanie. W trasie, przy prędkościach około 110-120 km/h średnie spalanie wahało się w okolicach 4,9-5 l/100km, w mieście zaś 8,2-8,4 l/100km. Oczywiście wynik można jeszcze poprawić, ale przy normalnej, nawet nieco dynamicznej jeździe takie wartości są w pełni osiągalne. Minusy?

Ford Focus Active Kombi – rodzinne auto dla aktywnych

Jak przystało na silnik Diesla – kultura pracy. Oczywiście ta w przypadku jednostki Forda nie należy do najgorszych, ale przy niskich obrotach wibracje i głośna praca mogą dawać się we znaki. Poza tym skrzynia biegów czasami lubiła szarpnąć, ale zdarzało się to naprawdę sporadycznie. Te drobne niedociągnięcia rekompensowały dynamika i niezłe spalanie nawet w trybie Normal. Jeżdżąc w trybie Eko nie zauważyłem specjalnego spadku spalania, za to dynamika i reakcja na pedał gazu była czasami nie do przyjęcia. Tak czy inaczej odmiana Active nie ma zbyt wielu zadatków sportowych, a charakterystyka auta, dyktowana „terenowymi” dodatkami sprawia, że silnik Diesla w połączeniu z automatem to świetny wybór w tym przypadku.

1 2 3 4 5

Kategoria artykułu
Motoryzacja

Możliwość opublikowania komentarza wyłączona.