572
Views

Co i za ile?

Alternatywą dla dwulitrowej jednostki wysokoprężnej o mocy 150 KM jest silnik 1.5 EcoBlue o mocy 120 KM, który moim zdaniem, zważywszy na rodzinny charakter auta, byłby po prostu zbyt ospały. Możemy także wybrać jednostkę benzynową 1.0 EcoBoost generującą 125 KM, ale jedyną słuszną alternatywą dla testowanej odmiany silnikowej jest moim zdaniem silnik 1.5 EcoBoost o mocy 150 lub nawet 182 KM. Ten najmocniejszy zapewnia naprawdę świetną dynamikę i niezłe osiągi – od 0 do 100 km/h w czasie 8,7 sekundy i prędkość maksymalna 216 km/h. Oczywiście spalanie wzrasta i do każdej wartości osiągniętej podczas testu należy dodać 1-1,5 l/100km. Ceny?

Najtańszy Ford Focus Active kosztuje 90 700 złotych i będzie to wersja z silnikiem benzynowym 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM z manualną 6-biegową skrzynią. Za 8-biegowy automat przyjdzie nam dopłacić niesełna 10 000 złotych, a to bardzo dużo. Za wersję z silnikiem 1.5 EcoBoost o mocy 150 KM zapłacimy odpowiednio 96 950 lub 106 900 złotych. Co ciekawe, za topową odmianę o mocy 182 KM z 8-biegowym automatem zapłacimy 107 650 złotych – 750 złotych więcej za dodatkowe 32 KM?! Wybór jest oczywisty!

Ford Focus Active Kombi – rodzinne auto dla aktywnych

W przypadku silników wysokoprężnych wybór jest skromniejszy. Wersja 1.5 EcoBlue o mocy 120 KM za 99 300 (M6) lub 109 250 (AT8) lub topowy, testowany przez nas model 2.0 EcoBlue 150 KM z 8-biegowym automatem za 113 450 złotych. Pamiętajmy, że są to ceny wersji hatchback, do kombi trzeba dopłacić 4000 złotych. A więc za testowego Forda Focusa Active Kombi z 2-litrowym dieslem o mocy 150 KM i 8-biegowym automatem płacimy 117 450 złotych i co dostajemy w zamian?

Oprócz wspomnianych wyżej elementów charakterystycznych dla odmiany Active, w wyposażeniu znajdziemy między innymi: system Lane Keeping Alert wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, system Pre-Collision Assist z funkcją wykrywania pieszych, radioodtwarzacz z SYNC 2.5 i 8″ kolorowym wyświetlaczem, klimatyzację manualną, tempomat i system bezkluczykowy. Do tego wypada dokupić pakiet „Parking” za 3250 złotych, obejmujący system Active Park Assist (tylko z automatem), kamerę cofania (bardzo dobrej jakości swoją drogą) oraz aktywne zabezpieczenie krawędzi drzwi (wyskakujące, słynne już „łopatki”). Ponadto pakiet „Comfort” za 3300, w którym znajdziemy automatyczną klimatyzację dwustrefową, system bezkluczykowy z przyciskiem do uruchamiania silnika, automatyczne wycieraczki, składane lusterka boczne z podświetleniem podłoża itp. Do tego pakiet „Winter” z podgrzewaną przednią szybą, kierownicą i przednimi fotelami za 1750 złotych i cena skacze do ponad 125 000 złotych. Dużo. A to jeszcze nie koniec dodatków. Kwota 130 000 może „pęknąć” bardzo łatwo.

Ford Focus Active Kombi posiada bardzo praktyczny gadżet. Osłonka wysuwa się, a my nie musimy się martwić o obicie komuś drzwi przy wysiadaniu.

Ford Focus Active Kombi posiada bardzo praktyczny gadżet. Osłonka wysuwa się, a my nie musimy się martwić o obicie komuś drzwi przy wysiadaniu.

1 2 3 4 5

Kategoria artykułu
Motoryzacja

Możliwość opublikowania komentarza wyłączona.