Connect
To Top

Ford Focus Active Kombi – rodzinne auto dla aktywnych

Zdaniem niektórych, moda na wprowadzanie terenowych cech do różnych segmentów, przybiera znamiona absurdu. Wszechobecne SUV-y i crossovery, uśmiercanie kultowych modeli na rzecz „terenowych” odpowiedników, dodawanie uterenowionych wersji wyposażeniowych gdzie się da itp. W kilku przypadkach jednak ten trend ma sens. Przykład? Testowany Ford Focus Active Kombi.

Użyj ← → na klawiaturze, by przeglądać podstrony

Aktywna rodzina w (prawie) terenowym kombi

Zapewne niewielu przekonałem tym uzasadnianiem bytu terenowych wersji zwykłych aut, ale w niektórych przypadkach takie kombinacje mają sens. Moim zdaniem bardzo dobrym przykładem jest testowane przeze mnie uterenowione kombi – Ford Focus Active Kombi. Z tym „uterenowieniem” to spore nadużycie, wiem, ale nie każdej rodzinie przyda się typowa terenówka lub co najmniej SUV z napędem na cztery koła. Z drugiej strony częste wycieczki za miasto, do lasu, na łąkę mimo wszystko wymagają odrobiny terenowych właściwości. Odrobiny, bo do zjazdu w leśną ścieżkę lub wjazdu na łąkę niewiele trzeba. Ot, podniesione zawieszenie, opony z nieco większym profilem, kilka ochronnych nakładek i dodatków. Tyle wystarczy! I Focus Active to ma!

Ford mówi o swoim Focusie w wersji Active „crossover”. Moim zdaniem to po prostu uterenowione kombi, ale jak zwał, tak zwał. Faktem jest, że w odmianie Active znajdziemy obowiązkowe zmiany w stylistyce tj. zmieniony przedni i tylny zderzak, liczne nakładki m.in. na progach i nadkolach, czarne relingi dachowe, kilka emblematów i akcentów. Kluczowe jest tutaj podniesione o 30 mm z przodu i 34 mm z tyłu zawieszenie, które naprawdę robi różnicę i sprawia, że zarówno w mieście, jak i w lekkim terenie Focus radzi sobie o wiele sprawniej. Rzecz jasna cierpi na tym dynamika w zakrętach i odrobinę stabilność przy wyższych prędkościach, ale każdy ma inne priorytety. Sportowych emocji szukajmy w odmianach ST.

We wnętrzu również znajdziemy sporo zmian stylistycznych i ergonomicznych. Są między innymi dedykowane dywaniki, emblematy, wstawki i fotele w sportowym stylu i wykończeniu Active. Nieco bardziej konkretną zmianą jest wprowadzenie pięciu trybów jazdy do wyboru: normalny, eko, sportowy, śliska nawierzchnia i droga nieutwardzona. Naturalnie bazują one na modyfikacji działania przepustnicy, skrzyni biegów oraz systemów wspomagających, bo nie uświadczymy tu ani napędu na cztery koła, ani adaptacyjnego zawieszenia. Ale miło, że taki dodatek znalazł się na wyposażeniu.

Reasumując. Mamy bardzo praktyczne kombi z bagażnikiem o pojemności aż 608 litrów do półki pod tylną kanapą, zaś po jej złożeniu możemy zapakować przeszło 1650 litrów bagażu. Co prawda testowana odmiana miała opcjonalny system nagłośnienia B&O, który zabiera co nieco z bagażnika, ale nawet po poświęceniu kilkudziesięciu litrów na dodatkowe głośniki, wartości są naprawdę przyzwoite. Poza tym podwyższone zawieszenie i akcesoria poprawiające terenowe cechy dodają pewności zarówno w mieście, jak i poza nim podczas weekendowych wyjazdów z rodziną.

Użyj ← → na klawiaturze, by przeglądać podstrony

More in Motoryzacja

MenWorld.pl to lifestylowy magazyn dla mężczyzn. Na łamach naszej witryny internetowej można przeczytać artykuły z wielu dziedzin, które powinny zainteresować prawdziwego faceta. Nasi redaktorzy tworzą teksty o motoryzacji, podróżach, modzie, nowych technologiach oraz kulturze. Każdego dnia pojawiają się kolejne artykuły pisane w formie blogowej.

Copyright © 2015-2018 MenWorld.pl | DiGnet Media