Volkswagen Amarok to nie terenówka, aczkolwiek daje sobie radę
Zostańmy jeszcze przy napędzie 4×4. Volkswagen Amarok wyposażony jest w mechanizm różnicowy TorSen. Dodatkowo mamy blokadę tylnego dyferencjału. Niestety nie miałem okazji sprawdzić właściwości terenowych tego auta z prostej przyczyny. Opony na to nie pozwoliły. Oczywiście wjechałem w jakieś koleiny z błotem i Amarok wyjechał z nich bez jakiegokolwiek problemu, jednak jeśli mówimy o prawdziwym terenie – nawet nie próbowałem, ponieważ dobrze wszyscy chyba wiemy. Im dalej w teren, tym dłużej będziemy szli po traktor. Pickupy ogólnie w offroadzie mają ciężko. Są bardzo długie, dlatego kąt natarcia wynosi jedynie 29,5, a zejścia 18 stopni. Co ciekawe, Amarok może być przechylony na poziomie 50 stopni i nie zrobi to na nim żadnego wrażenia. Jeśli chodzi o brodzenie w wodzie, możemy wjechać na około 50 cm głębokości.
W przypadku ładowności, przestrzeń ma wymiary 1555 x 1620 x 508 mm. W zależności od rodzaju resorów, na “pakę” możemy załadować od około 740 do 1000 kilogramów. Całkiem nieźle. Nawet można rzec, że bardzo dobrze.