Google otwarcie przyznało się do gromadzenia naszych danych

Nie jest chyba tajemnicą, że dostawcy oprogramowani i aplikacji na urządzenia mobilne gromadzą nasze dane. Aplikacje umieszczane w sklepie App Store na urządzeniach z iOS muszą przejść bardzo wyselekcjonowaną serię testów zanim zostaną umieszczone w sklepie. Zasady te nie ominęły Google. W ostatnim czasie firma pokazała jak dużo wie o swoich użytkownikach.

Użytkownicy Apple mogą spać spokojniej. Wielkie zmiany w regulaminie dbają o ich bezpieczeństwo

Wraz z nadejściem 14 wersji systemu iOS, Apple zmieniło zasady umieszczania aplikacji w ich sklepie. Oczywiście zmiana regulaminu nie przypadła do gustu osobom, które zajmują się pisaniem aplikacji na ich system. Od teraz twórcy muszą umieszczać szczegółowe informacje, które mówią o tym kiedy, jak oraz dlaczego programy pozyskują informacje od użytkowników danej aplikacji. Wszystkie informacje podawane mają być w prosty i przejrzysty sposób.

Ma to na celu zwiększenie poczucia bezpieczeństwa użytkownika, który od tego momentu wie jakie informacje gromadzi od niego dana aplikacja. Największe problemy z nowym regulaminem Apple miał oczywiście Facebook, który gromadzi niewyobrażalną liczbę danych na temat swoich użytkowników . Czym zasłaniała się firma Marka Zuckerberga? Facebook stwierdził, że wyłączenie niektórych funkcji aplikacji mocno przyczyni się do upadku małych firm, które reklamują się właśnie w ich serwisie. Teraz przyszła kolej na Google.

Google
Google, z racji zmian regulaminu sklepu z aplikacjami Apple, musiało ujawnić jakie dane użytkowników gromadzi.

Google również musiało ujawnić ile danych gromadzi

Zmiana regulaminu przez Apple wywołała poruszenie, przez które najwięksi giganci zmuszeni się do pójścia w ich ślady. Google stało się pierwszym z nich. Gigant z Mountain View swoje działania w dużej mierze opiera na reklamach. Nic więc dziwnego, że usługi Google gromadzą od swoich użytkowników niezliczone ilości danych. Google zapisuje lokalizację, historię wyszukiwania i śledzi przeglądane strony w celu lepszego dopasowania reklam do użytkownika.

Poniżej możecie zobaczyć jakie dane gromadzi Google. Wszystkie informacje zgromadziło DuckDuckGo.

W przypadku Google dobrą informacją w całej tej sytuacji jest to, że dane gromadzone są anonimowo. Dotarcie do konkretnego użytkownika jest więc niemożliwe. Niemniej jednak, po kilku miesiącach wprowadzenia regulaminu do AppStore Google w końcu podało informacje na temat gromadzonych danych. Jak się okazuje jest ich bardzo, ale to bardzo dużo.