sony playstation ps store
Sony jeszcze bardziej skupi się na innych platformach.

Sony pozwane za sprzedaż wadliwych PlayStation 5. Gigant miał o tym wiedzieć!

Dostępność konsol PlayStation 5 dalej jest mocno ograniczona, a jak się okazuje, niektórzy dokonali zakupu wadliwej serii konsol. Przeciwko Sony wystosowano pozew zbiorowy, który może skończyć się źle dla japońskiego giganta, zwłaszcza że producent miał wiedzieć o wadliwości swojego sprzętu.

Japoński gigant pozwany przez klientów

Konsole PlayStation 5 cieszą się dużą popularnością, pomimo tego, że z dostępnością urządzeń nie jest wciąż dobrze. Każdy, kto chce kupić konsolę nowej generacji, musi czekać na dostawy i liczyć na to, że nie zostanie ona wykupiona. Okazuje się jednak, że nie wszystkie urządzenia, które wyszły z linii produkcyjnej, są w pełni wolne od wad.

Przeczytaj także: Discord z kluczową funkcją na konsole Xbox! Pozwoli na komunikacje z PC i urządzeniami mobilnymi!

Christina Trejo ze stanu Illinois w Stanach Zjednoczonych wniosła do sądu pozew zbiorowy przeciwko Sony. Reprezentuje ona posiadaczy konsol PS5, którzy doświadczyli problemów ze swoją konsolą najnowszej generacji. Trejo i użytkownicy, których reprezentuje, twierdzą, że urządzenie miewało częste awarie, które ujawniały się niezależnie od tego, z jaką intensywnością były użytkowane konsole.

Sony wiedziało o całej sprawie?

Jak widać, nawet nowe konsole nie są wolne od wad. Według niezadowolonych klientów japońskiego giganta konsole całkowicie się wyłączały podczas korzystania, co mogło grozić utratą danych lub uszkodzeniem systemu operacyjnego. Co więcej, w pozwie możemy przeczytać podejrzenia o tym, że producent doskonale wiedział o tych przypadłościach i zataił je przed klientami. Na poparcie tej tezy udostępniono negatywne recenzje PS5 w mediach społecznościowych, które pojawiły się już 2020 roku, zaraz po premierze.

playstation 4 sony playstation 5
Sony pozwane za sprzedaż wadliwych PlayStation 5. Gigant miał o tym wiedzieć!

Na poparcie oskarżenia Sony dołączono także artykuł z instrukcją samodzielnej naprawy najnowszej konsoli japońskiego producenta. W przypadku pozwu zbiorowego dołączać do niego mogą kolejni niezadowoleni klienci. Jeśli sąd orzeknie, że gigant rzeczywiście wiedział o wadliwości urządzeń, będzie w poważnych kłopotach. Poza odszkodowaniem zostanie nadszarpnięte imię firmy. Nawet fakt, że firma naprawia lub wymienia źle działające konsole nic tutaj nie zmienia.

Źródło: Resetera