Mazda wycofuje popularny silnik z modeli 3 i CX-30. Powód? UE.

Niestety, Mazda zaprzestaje sprzedaży modeli 3 i CX-30 z 2-litrowym silnikiem e-Skyactiv G.
Mazda 3 i CX-30 bez silnika 2.0 e-Skyactiv G. Mazda 3 i CX-30 bez silnika 2.0 e-Skyactiv G.
Mazda 3 i CX-30 bez silnika 2.0 e-Skyactiv G.

Chciałeś kupić japoński samochód z solidnym silnikiem 2.0 e-Skyactiv G? Nie łudź się, raczej Ci się nie uda. Mazda 3 i CX-30 nie będą już oferowane z tym motorem. Wszystko przez europejskie regulacje dotyczące emisji spalin. Krótko mówiąc – Unia Europejska zakazuje tego silnika i kropka.

Mazda 3 i CX-30 bez silnika 2.0 e-Skyactiv G.
Mazda 3 i CX-30 bez silnika 2.0 e-Skyactiv G.

Mowa o 2-litrowym motorze generującym 122 i 150 KM. Te. warianty nie będą już dostępne w Europie. Jeśli marzyła Ci się Mazda 3 lub CX-30 właśnie z tym silnikiem lepiej się spiesz, ponieważ dealerzy posiadają ostatnie sztuki samochodów właśnie z e-Skyactiv G. Co mają zrobić klienci? Cóż, jeśli nie uda im się kupić auta z tym silnikiem, pozostaje 2-litrowy e-Skyactiv X generujący 186 KM. Tak, wiem – to nie to samo. Cóż, Unia Europejska ma swoje podejście do sprawy. Szkoda. A co na to powie przedstawiciel Mazdy?

Zadbaliśmy o to, by klienci, którzy nie zdążyli zamówić samochodów w wycofywanych specyfikacjach mogli jeszcze wybrać odpowiednią wersję dla siebie i możemy zaproponować Mazdy 3 i CX-30 z silnikiem 2,0 e-Skyactiv G gotowe do obioru po wstępnej rejestracji na dealera. Dodatkowo, w ramach oferty Lato z Mazdą, klienci wybierający Mazdę 3 z tegorocznej produkcji zaoszczędzą nawet do 7000 zł, a zdecydowani na zakup CX-30 oszczędzą do 5000 zł korzystając z vouchera na usługi lub dodatkowe wyposażenie. Wartość promocyjnej oferty wzrośnie aż do 12 000 zł przy wyborze modelu z rocznika 2023, zarówno w przypadku Mazdy 3, jak i CX-30.

Piotr Nowak, Dyrektor Sprzedaży w Mazda Motor Poland.

Mazda 3 i CX-30 nie będą oferowane z silnikiem e-Skyactiv G. Powodem jest zakaz wprowadzony przez UE

Niestety, zwykły silnik wolnossący, który był wspierany tzw. miękką hybrydą były wydajne i oszczędne, czym chwali się japoński producent. Warto sprawdzić szczegółowe informacje na temat tej technologii. Mazda informuje jednak, że jednostka e-Skyactiv X jest równie interesująca, co e-Skyactiv G. Fakt, jest to wysokoobrotowy motor benzynowy, który potrafi cechować się wysoką sprawnością energetyczną, a przy okazji być przyjazny dla środowiska. Ciekawie wygląda technologia, jaką oferuje. Mowa o systemie samoczynnego zapłonu sprężonej mieszanki sterowanego świecą – SPCCI. Co to daje w praktyce? Większą moc i mniejsze zużycie paliwa, a co za tym idzie, mniej spalin, za którymi tak bardzo nie przepadają unijni urzędnicy.

Mazda 3 i CX-30 bez silnika 2.0 e-Skyactiv G.
Mazda 3 i CX-30 bez silnika 2.0 e-Skyactiv G.

Oczywiście, motor ten „współpracuje” z technologią Mazda M Hybrid. Plusem jest to, że kierowca tak naprawdę nie wie kiedy przełączają się tryby działania hybrydy. Wszystko dzieje się automatycznie. System ten aktywuje się podczas ruszania, gdyż wtedy może wzmocnić moment obrotowy jednostki benzynowej za pomocą momentu obrotowego silnika elektrycznego. Finalnie, o czym już wspomniałem, auto generuje mniej spalin, gdyż zużywa mniej paliwa. Co ciekawe, zarówno Mazda 3 (w wariantach hatchback i sedan) oraz Mazda CX-30 mogą być skonfigurowane nie tylko z sześciobiegowym automatem, ale również skrzynią manualną. Klienci mogą również wybrać napęd na cztery koła. Mowa o technologii iActiv AWD.

Mazda 3 i CX-30 bez silnika 2.0 e-Skyactiv G.
Mazda 3 i CX-30 bez silnika 2.0 e-Skyactiv G.

Ile kosztuje Mazda 3 i CX-30 z e-Skyactiv X?

Obecnie ceny Mazdy 3 zarówno w wersji hatchback, jak i sedan startują od 122 900 zł. Mowa tu oczywiście o wersji z napędem na przednią oś, gdzie silnik współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. Jeśli wybierzecie automat, musicie dołożyć 20 tysięcy złotych do tej kwoty. Co ciekawe, nie da się kupić sedan z napędem na obie osie. Tylko wersja hatchback jest oferowana z napędem na wszystkie koła i 6-biegowym automatem. Cena zaczyna się od 153 900 zł.

Mazda CX-30 została wyceniona na 134 900 zł. Tak jak w przypadku „trójki” jest to wersja bazowa z 6-biegową skrzynią manualną oraz napędem na przód. Automat? Nie ma sprawy. Musicie jednak wydać 155 900 zł. Jeśli chcemy mieć manual i napęd na wszystkie koła, cena wzrasta do 157 900 zł. Automat i napęd na obie osie? Cena startuje od 165 900 zł.

Mazda 3 i CX-30 bez silnika 2.0 e-Skyactiv G.
Mazda 3 i CX-30 bez silnika 2.0 e-Skyactiv G.

Mazda 3 i Mazda CX-30 z silnikiem e-Skyactiv G

Auta te są jeszcze dostępne u dealerów. Aby znaleźć interesujący model musicie odwiedzić stronę https://mazda-od-reki.pl/. Przykładowo, nowa Mazda 3 z manualem i silnikiem benzynowym o mocy 150 KM kosztuje 120 200 zł. To najtańszy model na tej stronie. Z kolei najtańszy CX-30 z manualem i silnikiem generującym 150 KM kosztuje 133 084 zł. Przy okazji zachęcam by sprawdzić ile kosztuje Mazda CX-80 z silnikiem diesla w Polsce.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama