Fani sportu zapewne doskonale znają portal oraz aplikację Flashscore. Dzięki niej możemy analizować na żywo wyniki czterdziestu dyscyplin sportowych. Livesport, właściciel portalu podjął decyzję o zmianie identyfikacji wizualnej. Wszystko po to, by podnieść poziom odbioru materiałów.
Przedsiębiorstwo poinformowało, że w ubiegłym roku osiągnęło rekordowy wynik 100 milionów użytkowników, którzy korzystali z Flashscore. Dodatkowo w 2021 osiągnięto sto milionów pobrań aplikacji na smartfony. Trzeba przyznać, że liczby te robią wrażenie. Ciekawy jestem, czy zakładając firmę piętnaście lat temu, jej właściciele myśleli o tym, że będą prężnie rozwijać swoje rozwiązania w czterdziestu siedmiu krajach. Mało tego, warto wiedzieć, że dziś firma z siedzibą w Pradze w Czechach zatrudnia ponad ośmiuset pracowników i generuje ponad 100 milionów euro obrotu rocznego.
Za rebranding, o którym mowa w artykule odpowiada DesignStudio z Londynu. Jest to przedsiębiorstwo projektujące między innymi dla Premier League oraz Champions League. Flashscore ma teraz nowe logo, projekt wizualny marki oraz cyfry inspirowane kultowymi tablicami wyników na stadionach. Warto również zauważyć, że dotychczas wybierając dyscyplinę zmieniała się kolorystyka portalu. Autorzy nowego projektu zrezygnowali z tego pomysłu. Powód? Przede wszystkim zabrakło kolorów, aczkolwiek według projektantów przekaz tracił na czytelności. Jestem innego zdania, ale może po prostu się nie znam.
Flashscore w Polsce
Portal, pierwotnie pod nazwą Livesports.pl został w naszym kraju uruchomiony w 2006 roku. Dziś miejsce, w którym możemy w szybki sposób poznać wyniki na żywo odwiedza około 3 miliony Polaków miesięcznie. Dlatego oczywistym jest, że w ubiegłym roku wśród użytkowników królowała piłka nożna. Drugie miejsce zajął tenis, trzecie natomiast koszykówka. Jeśli chodzi o najpopularniejsze zespoły również nie ma zaskoczenia. Przodowała Reprezentacja Polski. Tuż za nią znalazła się Legia, natomiast trzecie miejsce należy do Bayernu Monachium.
Jeśli chodzi o oglądalność, największą w ubiegłym roku cieszył się mecz Napoli – Legia, który obserwowało aż 616 tysięcy użytkowników. Niewiele mniej osiągnęło spotkanie Bayern – Augsburg (614 tysięcy) i Barcelona – Bayern (588 tysięcy). W kwestii najpopularniejszych sportowców w 2021 roku według Flashscore również nie ma zaskoczenia. Pierwsze miejsce zajmuje Robert Lewandowski, drugie Iga Świątek, trzecie natomiast należy do Cristiano Ronaldo.
Sprawdź również nasze publikacje z kategorii sport. Portal dostępny jest w języku polskim pod adresem flashscore.pl.