Netflix miewał lepsze okresy. Amerykański gigant VOD traci abonentów, a przyczyn takiego obrotu spraw jest wiele – podnoszenie cen, dodatkowe opłaty za dzielenie się kontem i przede wszystkim większa konkurencja. Pomimo średnich wyników serwis w dalszym ciągu cieszy się dużą popularnością wśród konsumentów.
Netflix nie oddaje fotelu lidera rynku platform streamingowych
Rynek usług VOD mocno się powiększył. Zarówno HBO Max, jak i Disney+ dostępne są już w dużej ilości krajów, a Prime Video można kupić w bardzo niskiej cenie. Wszystkie te serwisy mają wspólną cechę – są o wiele tańsze niż Netflix. To właśnie ten fakt sprawił, że gigant rynku streamingu wideo w ostatnim czasie zaczął tracić konsumentów.
Przeczytaj także: Tapo L920-5, L530E i P110 jako niezbędnik smart home
Netflix nie może powiedzieć, że ostatnie miesiące 2022 roku były tak dobre, jak w poprzednich latach. Na rynku pojawiła się większa konkurencja, która oferuje największe hity. Disney+ np. ma w swojej ofercie wszystkie propozycje od Marvela i z uniwersum Gwiezdnych Wojen, a są to marki znane na całym świecie. NF zaczął również podnosić ceny abonamentów, które i tak są już wysokie w porównaniu z konkurencją. Do tego wszystkiego wielce prawdopodobne jest to, że osoby, które dzielą się kontem, będą musiały dopłacać do tego “interesu”.
Platforma nadal dominuje, jednak nie na wszystkich płaszczyznach
Pomimo średniego 2022 roku Netflix w dalszym ciągu cieszy się największą popularnością wśród konsumentów. Statystyki, które zostały ukazane przez Whip Media 2022 Streaming Satisfaction Report, pokazują, że usługi amerykańskiego giganta w dalszym ciągu są najbardziej pożądanymi ze wszystkich dostępnych na rynku platform tego typu. 31 proc. ankietowanych użytkowników ze Stanów Zjednoczonych oznajmiło, że gdyby mieli korzystać tylko z jednego serwisu, to byłby to właśnie Netflix. Na drugim miejscu z wynikiem 19 proc. uplasowało się HBO Max. Platforma króluje również pod względem liczby aktywnych użytkowników.
Nie pod każdym kątem jest tak kolorowo, ponieważ jeśli chodzi o jakość oferowanych materiałów Netflix musi uznać wyższość HBO Max, które uplasowało się na pierwszym miejscu i serwisu Disney+, który zajął oczko niżej. Podium zamknęło Hulu, a Netflix znalazł się na czwartym miejscu. Ankieta miała za zadanie zmierzenie zadowolenia klientów z serwisów HBO Max, Disney+, NF, Hulu, Apple TV+, Peacock, Paramount+, Prime Video i Discovery+.
Źródło: Variety