Test Mazda 6 – kombi, które przyciąga

W naszej redakcji po raz pierwszy gościmy Mazdę i przyznam, że byłem ciekawy, czy piękny wygląd idzie w parze z prowadzeniem oraz osiągami. Zapraszam na moje spostrzeżenia z krótkiej przygody z poliftingową „szóstką” z dwulitrowym benzynowym silnikiem Skyactive. Czy najnowsza Mazda 6 spełnia oczekiwane w niej nadzieje ?
Spis treści ukryj

Silnik

Nasz testowy egzemplarz posiada silnik benzynowy, wolnossący o pojemności dwóch litrów, który generuje 145 KM przy 6000 obr/min oraz 213 Nm przy 4000 obr/min.

Silnik współpracuje z 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Niestety, osiągi tej jednostki napędowej pozostawiają wiele do życzenia. Jak wiadomo Mazda nie poszła w ślady reszty producentów i nie bawi się w tzw. downsizing. Zamiast zmniejszać pojemność silnika jednocześnie zwiększając moc, japoński producent wyznaje swoją zasadę. Zostawiamy pojemność w spokoju, a w zamian dostajemy długowieczny silnik, który przynajmniej w teorii powinien być niezawodny nawet po latach użytkowania. No cóż, ma to swoje wady, ponieważ dwulitrowy silnik bez turbo raz, że zadowala się większym apetytem na paliwo, a dwa, że przyspieszenie do setki na poziomie 10 sekund jest dla niektórych wartością wręcz fatalną. Ja rozumiem, że głowa rodziny która kupuje kombi nie potrzebuje demona prędkości, ale wysoki moment obrotowy daje nam przecież bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu. Uważam, że gdyby do tego silnika dołożyć dobrą turbosprężarkę i 7 stopniową skrzynię biegów Mazda 6 weszłaby na nowy poziom. Spalanie drastycznie by się zmniejszyło za sprawą mniejszych obrotów silnika, a turbo sprawiłoby, że przyspieszenie zrównałoby się z konkurencją. Nie popieram downsizingu i wyciskania dużych mocy z małych pojemności ponieważ z czasem takie posunięcie może zrobić więcej złego niż dobrego. Chodzi mi tu oczywiście o żywotność takiego silnika. Wydaje się, że Mazda idzie w dobrym kierunku, lecz do ideału niestety trochę brakuje.

Test Mazda 6 - kombi, które przyciąga

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama