Premiera iPhone 16 już w przyszłym miesiącu, jednak telefon do sprzedaży trafi dopiero po kilku dniach po oficjalnym zaprezentowaniu. W jednym kraju nie było to jednak to tak oczywiste, ale Apple szykuje się do zmian. Tam iPhone 16 wyjdzie wcześniej niż dotychczas.
W Korei iPhone 16 wyjdzie wcześniej niż dotychczas
Oficjalna premiera iPhone 16 odbędzie we wrześniu, a przecieki sugerują, że nastąpi to prawdopodobnie 10 dnia tego miesiąca. Po kilku dniach najnowsze telefony kalifornijskiego giganta trafią do sprzedaży. Nie we wszystkich krajach było to jednak tak oczywiste.
Przeczytaj także: Galaxy S24 FE jest w drodze! Samsung sam się wygadał
Korea Południowa od jakiegoś czasu jest jednym z rynków, na których iPhone’y mają duży popyt, jednak od 2009 roku Apple nie decydowało się na uruchamianie oficjalnej sprzedaży swoich smartfonów kilka dni po premierze najnowszej serii. To ma się zmienić z iPhone 16, ponieważ gigant przygotowuje się do jak najszybszego uruchomienia sprzedaży w tym kraju.
Apple miało powód, teraz musi się ratować
Powody opóźnionego procesu sprzedaży urządzeń w Korei Południowej są dwa – polityka Apple oraz proces weryfikacji wszystkich urządzeń przez Koreańską Narodową Agencję Badań Radiowych w celu uzyskania odpowiednich certyfikatów. Dla giganta może być to problemem, ponieważ takie testy odbywają się z wyprzedzeniem, co wiąże się z ryzykiem wypływu informacji dotyczących najnowszych urządzeń.
Apple od zawsze pilnie strzegło swoich sekretów i chce to robić w dalszym ciągu, dlatego też pracuje nad rozwiązaniami, które pozwolą im obejść wszelkie wymogi i problemy z tym związane. Wczesny dostęp do najnowszej serii iPhone 16 ma zwiększyć liczbę sprzedaży smartfonów, pomimo i tak już dużego zainteresowania ze strony koreańskich konsumentów.
Kolejnym powodem, dla którego Apple tak mocno stawia na rynek koreański, jest problem z popytem w Chinach. Smartfony kalifornijskiego giganta wypadły z topowej piątki, jeśli chodzi o kupowane telefony w Państwie Środka. Wcześniejszy dostęp iPhone 16 w Korei Południowej ma pomóc w utrzymaniu sprzedaży na stałym poziomie i w pewnym stopniu pomóc odzyskać straty, jakie Apple zanotowało w Chinach.
Źródło: opr. wł./WCCFTech