Zmiany grafik promocyjnych podczas wyprzedaży na Steam

Zmiany grafik promocyjnych podczas wyprzedaży na Steam

Steam postanawia wprowadzić zmiany, które mają sprawić, że miniatury gier będą bardziej przejrzyste i pozbawione niepotrzebnych informacji.

Zmiany grafik promocyjnych podczas wyprzedaży na Steam
Zmiany grafik promocyjnych podczas wyprzedaży na Steam

Wiele firm decydowało się na oblepienie swoich miniaturek informacjami o jakichś recenzjach serwisów recenzenckich, czy to graczy, albo dopisków, że to wspaniała gra, bo ktoś kiedyś tak powiedział lub, że zniżka sięga 90% podczas wyprzedaży. Te praktyki Valve ma zamiar ukrócić.

Jakie zmiany zaczną obowiązywać na Steam od 1 września?

  • Żadnych ocen lub informacji o nich. Obejmuje to także informacje o recenzjach użytkowników Steam.
  • Żadnych nazw lub znaków nagród branżowych.
  • Żadnych informacji o zniżkach (np. tekstów „wyprzedaż” lub „do 90% taniej”)
  • Żadnego tekstu lub obrazów promujących inny produkt, w tym promocji innych tytułów w obrębie tej samej serii.
  • Żadnego innego niepowiązanego tekstu.

Nadal będzie możliwość umieszczać na miniaturkach informacji o aktualizacji czy eventach w swoich produkcjach, ale tylko na grafikach tymczasowych.

Zmiany grafik promocyjnych podczas wyprzedaży na Steam
Przykład poprawnej grafiki

Oto powody takiego obrotu spraw

  • Wiele miniator graficznych było tak oblepionych dodatkowymi informacjami, że gracze mieli często poważny sposób z odczytaniem obecnego na nich tytułu gry.
  • Dodatkowym problemem było to, że dodawane tam oceny często były nieaktualne, co mogło wprowadzać graczy w błąd.
  • Teksty w miniaturach były prawie zawsze w języku angielskim, przez co użytkownicy nie władający tym językiem nie byli uwzględnieni w odbiorze tych grafik.

Źródło: Steam

Sprawdź również inne nasze artykuły z kategorii nowe technologie.