5 ćwiczeń, które możesz wykonywać podczas pracy
5 ćwiczeń, które możesz wykonywać podczas pracy

5 ćwiczeń, które możesz wykonywać podczas pracy

SponsorowaneMateriał zewnętrzny

Praca biurowa, która może być wykonywana z przyjemności, powołania i być jednocześnie dobrze płatna, to marzenie wielu ludzi. Nic więc dziwnego, że podczas poszukiwania pierwszego zatrudnienia tak wielu z nas przegląda właśnie ogłoszenia biurowe. Niestety, wśród wielu plusów, jakie niewątpliwie charakteryzują pracę „za biurkiem” znaleźć można również sporo minusów. Jednym z nich są problemy zdrowotne, które bardzo często dotyczą pleców oraz kręgosłupa. Siedząca praca, wzrok wpatrzony w monitor czy zgarbione plecy, to główne powody tego, że większość pracowników biurowych z wiekiem zaczyna miewać poważne problemy właśnie z plecami lub kręgosłupem. Oto 5 ćwiczeń, które możesz wykonywać podczas pracy.

Ćwiczenia, które możesz wykonywać w trakcie pracy lub podczas przerwy

Na dłuższą metę nie pomagają nawet coraz nowocześniejsze i wygodne krzesełka biurowe, które, choć na pewien czas uwalniają nas od bólu, to jednak nie leczą pleców, a tylko na pewien czas pozwalają zapomnieć o tym problemie. Trudno jednak oczekiwać, że mając dobrą pracę, zrezygnujemy z niej tylko dlatego, że boli nas „krzyż”. Co więc zrobić? Zacząć ćwiczyć podczas pracy lub w przerwie! Wyróżnia się pięć ćwiczeń, które z całą pewnością nie sprawią nikomu problemu, a na pewno w dużej mierze wesprą kręgosłup. 

  1. Unoszenie nóg siedząc.
  2. Skręty ciała oraz szyi.
  3. Krążenie ramion i bioder. 
  4. Wypychanie pleców.
  5. Przysiady na krześle lub tradycyjne. 

Sprawdź również nasze artykuły z kategorii zdrowie.

5 ćwiczeń, które możesz wykonywać podczas pracy. Jak poprawnie ćwiczyć?

Proponowane ćwiczenia, choć proste, aby były skuteczne, muszą być wykonywane poprawnie. Unoszenie nóg siedząc, można trenować w trakcie pracy. Nogi należy prostować jednocześnie lub pojedynczo. W momencie maksymalnego wyprostowania warto kilka sekund przytrzymać nogę, aby pozwolić mięśniom na regenerację i rozciągnięcie. Skręty ciała oraz szyi to ćwiczenie wspomagające odcinek lędźwiowy oraz szyjny. Ćwiczenie warto rozpocząć od tułowia, przekręcając je maksymalnie raz w lewą raz w prawą stronę. Podczas skrętów warto wytrzymać kilka sekund w takiej pozycji. Podobnie rzecz ma się w przypadku odcinka szyjnego.

Dla początkujących zaleca się kręcenie głową, rysując w powietrzu koło. Po kilkunastu ćwiczeniach warto zaangażować również ręce, które powinny przytrzymać głowę podczas skrętów w lewo, prawo, na wprost oraz w tył. Z każdą kolejną sekundą zaleca się przytrzymanie głowy tak długo, aż poczujemy, że nasze mięśnie karku są maksymalnie rozciągnięte. Do trzeciej propozycji: krążenie ramion oraz bioder, konieczna będzie pozycja stojąca. Wstając od komputera, należy wykonać kilkanaście obrotów tułowia w lewo, i w prawo. Następnie ruszając ramionami, rysując w powietrzu koło, staramy się rozciągnąć barki. Po zakończeniu tegoż ćwiczenia pozostajemy w pozycji stojącej, łapiemy się za biodra i wypychamy je obiema rękami maksymalnie do przodu. W takiej pozycji należy wytrzymać kilkanaście sekund.

Po wykonaniu wszystkich czterech ćwiczeń zaleca się zrobienie kilkunastu przysiadów. W zależności od tego, jakie mamy możliwości, można wstawać i siadać na krześle lub, jeśli pozwala na to czas oraz dostępna przestrzeń, robić przysiady tak nisko, na ile pozwalają nasze możliwości. 

Jak skutecznie planować trening w pracy 

Właściwa rejestracja czasu pracy pozwala również na łatwe zaplanowanie treningu. Rejestracja czasu pracy na inEwi.pl to idealne wsparcie dla każdego pracownika lub pracodawcy, którym zależy na dokładnym kontrolowaniu czasu, który spędzamy w pracy.