Te firmy kupiły 140 Sprinterów. Zgadnij, co będą wozić

Dwie firmy, 140 Sprinterów i transport specjalistyczny. Co będą wozić przedsiębiorcy?
Te firmy kupiły 140 Sprinterów. Zgadnij, co będą wozić Te firmy kupiły 140 Sprinterów. Zgadnij, co będą wozić
Te firmy kupiły 140 Sprinterów. Zgadnij, co będą wozić

Dwie firmy z Wyszkowa: Hi-Tec oraz Kramat kupiły 140 Sprinterów. Po co im tak dużo dostawczych Mercedesów? To proste. Na codzień zajmują się transportem leków oraz towarów, które wymagają kontrolowanej temperatury. Mowa o przewozie po całej Europie, a jakiś czas temu dochodziły do tego takie zakątki świata jak Turcja, Kazachstan czy Islandia.

Te firmy kupiły 140 Sprinterów. Zgadnij, co będą wozić
Te firmy kupiły 140 Sprinterów. Zgadnij, co będą wozić

Polski oddział Mercedes-Benz pochwalił się dużym kontraktem. Ba, nawet bardzo dużym (przynajmniej tak uważam), bowiem dwie wyszkowskie firmy – Hi-Tec oraz Kramat zdecydowały się na wyposażenie swojej floty w sto czterdzieści dostawczych Sprinterów, które będą wozić przede wszystkim leki oraz inne towary, w przypadku których niezbędne jest kontrolowanie temperatury. Stąd też systemy izotermy zainstalowane w pojazdach. Dlaczego właściciele postawili akurat na auto tej marki? Zarówno Andrzej Sieklucki, jak i Mateusz Kraszewski twierdzą jasno – chodzi o rozbudowaną sieć serwisową Mercedes-Benz. Nie dziwię się. Te auta pokonują rocznie 200 – 250 tysięcy kilometrów.

Te firmy kupiły 140 Sprinterów. Zgadnij, co będą wozić
Te firmy kupiły 140 Sprinterów. Zgadnij, co będą wozić

Hi-Tec oraz Karmat w posiadaniu 140 Sprinterów. Będą wozić leki i nie tylko

Obaj panowie znają się doskonale. Dlaczego? To bracia. Najpierw firmę o nazwie Hi-Tec otworzył Andrzej Sieklucki, by później działalność rozpoczął Mateusz Kraszewski startując z Karmat. Obaj mają swoje biura w jednym budynku i taką samą flotę samochodów. Jak nie trudno się domyślić, każdy z nich ma po 70 Sprinterów. Co ciekawe, bracia mają taką samą działalność. Zajmują się transportem międzynarodowym w kontrolowanej temperaturze, który jest skoncentrowany na branży farmaceutycznej, a także ładunkach o wysokiej wartości. Mowa o elektronice czy kosmetykach. Jak informują właściciele firm, jest to około 94 % wszystkich zleceń, które przyjmują.

Z racji specyficznego towaru, obie firmy muszą mieć pewność, że mają do dyspozycji solidne samochody i dobrą dostępność serwisu. To dlatego, że każdy z pojazdów pokonuje, o czym już wspominałem, nawet ćwierć miliona kilometrów rocznie. Nic dziwnego, że przedsiębiorcom zależy na bezawaryjnych autach, które mają zapewnioną dobrą opiekę serwisową. Zarówno Hi-Tec, jak i Karmat wybrali Auto Partner Jan Garcarek i Andrzej Garcarek jako dealera, z którym nawiązali umowę serwisową.

Te firmy kupiły 140 Sprinterów. Zgadnij, co będą wozić
Te firmy kupiły 140 Sprinterów. Zgadnij, co będą wozić

140 Sprinterów rozwozi towar po całej Europie

Przedsiębiorcy dostarczają zarówno leki, jak i inne towary do praktycznie każdego zakątka Europy. Mam tu na myśli Turcję, Cypr, ale i Maltę oraz Islandię. Mało tego, przed wybuchem wojny firmy dostarczały towar również do Azji – mam tu na myśli Kazachstan czy Gruzję. Osoby, które chociaż trochę znają te kraje doskonale wiedzą, że Mercedes-Benz jest tam obecny i doskonale znany. Dlatego też wybrali Sprintery do swojej floty, gdyż wybór tych samochodów daje poczucie bezpieczeństwa niezależnie od lokalizacji.

Auta należące do firm przez około trzy do czterech lat użytkowania pokonują około siedemset tysięcy kilometrów. To daje nawet piętnaście tysięcy kilometrów na miesiąc. Oczywiście, taka eksploatacja wymaga zarówno systematycznej opieki, jak i gotowości do reagowania w przypadku pojawienia się jakiejkolwiek awarii. Na przestoje nie ma miejsca. To dlatego mechanicy czasami wymieniają daną część prewencyjnie, wiedząc, że np. może niebawem ulec awarii. Podobnie wygląda dostawa części do różnych rejonów Europy. Jeśli jest taka konieczność, przedstawiciel dealera dostarcza ją wszędzie tam, gdzie jest taka potrzeba i gdzie „utknęło” auto.

Te firmy kupiły 140 Sprinterów. Zgadnij, co będą wozić
Te firmy kupiły 140 Sprinterów. Zgadnij, co będą wozić

Nowy, 2-litrowy silnik. Co to oznacza dla przedsiębiorców?

OM654 to silnik diesla o pojemności 2 litrów. Zdecydowanie, jest to nowość dla przedsiębiorców, którzy dotychczas korzystali z mocnego V6 o pojemności 3 litrów. Co ciekawe, dziś firmy chwalą ten dwulitrowy motor, gdyż jest o 15 – 20% bardziej ekonomiczny, a to oznacza bardzo duże oszczędności przy tak ogromnych przebiegach i dużej flocie pojazdów. To nie zmienia jednak faktu, że obie firmy nawet po okresie gwarancyjnym wykupują kolejne pakiety przeglądów. Dlaczego?

To proste. Zdecydowanie, mają pewność, że auta będą zadbane. Kolejna rzecz to sprzedaż takich pojazdów. Przyszły właściciel wie, że są to Sprintery serwisowane „zgodnie ze sztuką” co wpływa również na cenę takiego używanego auta. Oczywiście, kolejna rzecz to nowoczesne samochody – wyposażone w 9-biegowe skrzynie automatyczne oraz szereg rozwiązań wpływających na komfort i bezpieczeństwo.

Sprawdź również nasz test Mercedes-Benz Sprinter 319 CDI.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama