Apple zadecydowało. Użytkownicy nie będą zadowoleni

Co by nie mówić, Apple ma wielu zwolenników, którzy kochają firmę ponad wszystko. Jednakże żaden użytkownik nie będzie ucieszony podjętą decyzją.

Apple zadecydowało, lud będzie cierpiał

Reklamy nie są czymś z czego słynie producent, opiera się on przeważnie na sprzedaży produktów. Apple ma w planach rozszerzyć swoją działalność na tym polu w celu zwiększenia rocznych przechodów nawet kilkukrotnie. Mowa o wprowadzeniu reklam w większej ilości aplikacji, które przychodzą preinstalowane (np. mapy, książki i podcasty) na iPhone’ach i innych urządzeniach tej marki.

Apple zadecydowało
Apple zadecydowało. Użytkownicy nie będą zadowoleni

Rzekomo firma z Cupertino już testuje włączenie sponsorowanych wyników wyszukiwania w aplikacji Maps. Podobną strategię ustanowiono w App Store, gdzie developerzy mogą zapłacić, aby ich aplikacja była reklamowana na stronie wyszukiwania do konkretnego zapytania. Na mapach może się nie skończyć i funkcja ta przeniesie się także do aplikacji książek i podcastów. Co więcej, użytkownicy mogą spodziewać się również reklam w Apple TV Plus. Miałoby to działać na podobnej zasadzie co Netflix i Disney Plus planują zrobić do końca tego roku.

Reklama

Umożliwiłoby to wydawcom dodawanie lub płacenie za reklamy w określonych obszarach aplikacji w celu zwiększenia ich zawartości w wynikach wyszukiwania. Na szczęście książki, podcasty, mapy i atv są obecnie wolne od reklam, jednak może to nie potrwać długo.

Zysk z reklam pochodzi na ten moment z App Store, Apple News i kilku innych innych źródeł. Całkowite przychody z reklam wynoszą ok. 4 miliardy dolarów, a firma dąży do nawet potrojenia tej wartości. Mimo, że sprzedaż smartfonów spadła w ostatnich latach to firma nie powinna posuwać się na takie, rujnujące doświadczenia użytkownika, działania. Apple nie jest pierwszą firmą, która utwierdza nas co jest ważniejsze dla gigantów – użytkownik czy zysk.

Sprawdź również inne treści z kategorii nowe technologie

Reklama