BMW X5 40e – potężny, hybrydowy SUV

BMW X5 to bardzo popularny SUV. Widzimy go bardzo często na ulicach, zarówno model sprzedawany obecnie jak i nawet te z pierwszej produkcji. Miałem okazję sprawdzić mocną (sumarycznie 313 KM) odmianę tego auta. Czy warto wydać ponad 300 tysięcy złotych na X5-tkę z taką odmianą napędu? Przekonajmy się o tym.

Wnętrze obszerne i luksusowe, jak na X5 przystało

BMW X5 (jak i inne SUV-y w tym segmencie) zachwyca mnie obszernym wnętrzem. Dzięki temu pięć osób będzie podróżowało komfortowo. Naprawdę komfortowo. Rozstawu osi to aż 2933 mm. Dla porównania np. Mercedes-Benz GLE oferuje 2916 mm rozstawu osi, Audi Q7 2990 mm, a Porsche Cayenne 2895 mm.

BMW X5 40e – potężny, hybrydowy SUV

Zacznę od tego, że jeździłem wersją Individual, a więc dostosowaną do wymogów zamawiającego. Na pasażerów testowanego BMW X5 40e podróżujących z tyłu czeka sporo udogodnień. Oczywiście powita ich duża kanapa z wyprofilowanymi dwoma miejscami. Widać, że producent nastawił się na to, że z tyłu podróżować będą dwie osoby. Miejsca te są podgrzewane, pośrodku możemy rozłożyć duży podłokietnik z miejscem na dwa kubki. Z tyłu znajdziemy także dwa duże monitory na których możemy oglądać filmy, telewizję (dzięki tunerowi DVB-T). Aby nie rozpraszać kierowcy możemy korzystać ze słuchawek podłączanych do gniazda mini-Jack 3,5 mm. Są tam także dwa gniazda 12V, aczkolwiek w dobie smartfonów lepszą opcją byłyby dwa gniazda USB. Aby towarzysze naszej podróży nie narzekali na komfort producent przygotował z tyłu osobną, automatyczną klimatyzację podzieloną na dwie strefy.

BMW X5 40e – potężny, hybrydowy SUV

Na komfort podróży nie będzie narzekał także kierowca jak i pasażer. Przednie fotele są regulowane elektrycznie, podgrzewane, a także wentylowane. Posiadają bardzo komfortowe zagłówki oraz wysuwane siedzisko. Podróż umila przepięknie grający zestaw audio Bang&Olufsen. Miłym dodatkiem jest oświetlenie ambiente, które robi wrażenie, a za sprawą sporej możliwości konfiguracji możemy dostosować je do swoich preferencji. Na dużym ekranie widzimy aktualną trasę bądź też możemy zmieniać ustawienia auta, a na postoju oglądać telewizję lub filmy. Różnicą we wnętrzu pomiędzy BMW X5 40e a pozostałymi, nie hybrydowymi jest przycisk „eDrive”, który odpowiada za zarządzanie energią.

BMW X5 40e – potężny, hybrydowy SUV

Kilka słów o bagażniku. Posiada on pojemność 500 litrów, a więc o 150l mniej niż wersja bez baterii. To nadal jednak sporo. Możemy oczywiście złożyć fotele aby uzyskać aż 1720 litrów. Liczba dodatkowych zaczepów i schowków to duży plus X5-tki. Oczywiście auto wyposażono w elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama