Connect
To Top

BMW X5 40e – potężny, hybrydowy SUV

BMW X5 to bardzo popularny SUV. Widzimy go bardzo często na ulicach, zarówno model sprzedawany obecnie jak i nawet te z pierwszej produkcji. Miałem okazję sprawdzić mocną (sumarycznie 313 KM) odmianę tego auta. Czy warto wydać ponad 300 tysięcy złotych na X5-tkę z taką odmianą napędu? Przekonajmy się o tym.

Wstecz1 z 6Następna
Użyj ← → na klawiaturze, by przeglądać podstrony

Wygląd zewnętrzny, który się nie nudzi. Czy BMW X5 40e różni się od pozostałych wersji?

W drugiej połowie 2016 został zaprezentowany BMW X5 40e – odmiana hybrydowa. Modę na ten rodzaj napędu rozpoczęli Japończycy. Jak widać do osiągnięcia jak najmniejszego zużycia paliwa jak i jak najniższej emisji spalin dążą także Niemcy. W przypadku tego modeli zastosowano hybrydę typu plug-in. Producent chwali się, że X5 oferuje spalanie samochodu subkompaktowego. Czy rzeczywiście tak jest? O tym napiszę w dalszej części tekstu. Skupmy się na chwilę na wyglądzie bohatera tego artykułu.

BMW X5 dostępny jest od 2013 roku, a nadal jego wygląd budzi zachwyt. Przepiękna linia nadwozia, ogromny grill, liczne przetłoczenia, rewelacyjne reflektory. Duży (4886 mm długości, 1938 mm szerokości i 1762 mm wysokości) luksusowy SUV z delikatnym, sportowym zacięciem. Niemiecka precyzja w każdym calu. Patrząc na liczbę tych aut w wersji F15, które jeżdżą po drogach mogę wywnioskować, że wiele osób popiera moją pozytywną opinię na temat tego modelu.

Wracając do głównego pytania tego akapitu – czy znajdziemy jakieś różnice? Tak, ale jest ich niewiele. Przede wszystkim w nadkolu przednim od strony kierowcy zamontowano klapkę, która skrywa gniazdo ładowania. Dodatkowo możemy dostrzec niebieskie akcenty w grillu, dekielkach felg, a także kilka znaczków „eDrive” informujących o rodzaju napędu w tym aucie. Przyznam szczerze, że ten lakier na żeberkach bardzo przypadł mi do gustu – jest delikatny, a jednak zauważalny. Z resztą, zobaczcie sami na zdjęciach. Prezentuje się świetnie. Wydaje mi się, że delikatnie przeprojektowano także zderzak przedni. Zapewne na potrzeby jeszcze lepiej opływowego kształtu.

Warto również wspomnieć o świetnie działających reflektorach full LED, które sprawiają, że noc staje się dniem. Mało tego, oczywiście działają one tak, że gdy jedziemy na światłach drogowych nie oślepiamy innych kierowców, ponieważ światło to omija „przeszkody” w postaci innych aut. Dzięki temu nawet długa, nocna podróż nie sprawi, że będziemy po niej zmęczeni.

Wstecz1 z 6Następna
Użyj ← → na klawiaturze, by przeglądać podstrony

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Motoryzacja

MenWorld.pl to lifestylowy magazyn dla mężczyzn. Na łamach naszej witryny internetowej można przeczytać artykuły z wielu dziedzin, które powinny zainteresować prawdziwego faceta. Nasi redaktorzy tworzą teksty o motoryzacji, podróżach, modzie, nowych technologiach oraz kulturze. Każdego dnia pojawiają się kolejne artykuły pisane w formie blogowej.

Copyright © 2015-2018 MenWorld.pl | DiGnet Media