Instagram testuje specjalne powiadomienia o awariach!

Ostatnie awarie platform należących do Facebooka wymusiły na firmie stworzenie nowych narzędzi, które będą informować użytkowników o tym, że dana platforma ma problemy z poprawnym działaniem. Instagram jest pierwszym serwisem FB, na którym testowane są powiadomienia o problemach serwisu. 

Wielka awaria odbiła się mocnym echem na firmie

W zeszłym tygodniu w siedzibie Facebooka doszło do ogromnej awarii serwerów. Problem był tak wielki, że wszystkie serwisy firmy Marka Zuckerberga, czyli Facebook, Instagram, Messenger i WhatsApp przestały działać. To nie był jedyny problem, ponieważ awaria sprawiła, że pracownicy nie mogli dostać się do biura. Niemożliwe było także korzystanie z wewnętrznego komunikatora. Wielu złośliwych wróżyło koniec serwisów społecznościowych amerykańskiego giganta. 

Przeczytaj także: Chcesz odpocząć od socialów? Pomoże Ci w tym… Facebook

Po kilku godzinach walki z awarią wszystkie serwisy Facebooka powróciły do żywych. Jak się okazało, winowajcą był problem z konfiguracją sieci, który zakłócił komunikację między centrami danych firmy. Zaistniała sytuacja sprawiła, że firma Marka Zuckerberga rozpoczęła pracę nad systemami informującymi użytkowników o awariach. Pierwsze testy właśnie się rozpoczęły i dotyczą serwisu Instagram. 

Instagram testuje specjalne powiadomienia

Chcąc uniknąć paniki wywołanych przez awarie, czy inne problemy, Instagram poinformował, że trwają testy nad specjalnymi powiadomieniami. Poinformują one użytkowników o awariach technicznych czy przerwach w działaniu aplikacji. Alerty będą pokazywane w menu aktywności w aplikacji, zaraz obok innych powiadomień. Wszystkie te powiadomienia będą sprecyzowane i będą opisywać co w danym momencie może mieć problemy z działaniem.

instagram

Wraz z tymi powiadomieniami użytkownicy będą mieli wgląd na to, czy mamy do czynienia z ogólną awarią serwisu, czy poszczególnych funkcji serwisu Instagram. Alerty nie będą nas jednak nękać, ponieważ jak podał serwis, nie każda awaria będzie się w nich pojawiać. Mowa tutaj głównie o poważniejszych usterkach, które znacząco mogą wpłynąć na korzystanie z serwisu.