Reklama
Strona główna Nowe technologie Meta przeznaczy 1 mld dolarów na rozwój Facebook Reels. Tiktok zagrożony?

Meta przeznaczy 1 mld dolarów na rozwój Facebook Reels. Tiktok zagrożony?

0

Wszyscy doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak popularny stał się TikTok. Czy kogoś to dziwi? Wydaje mi się, że nie. Aplikacja podobna do Vine z 2013 roku pozwala na oglądanie krótkich filmików, zazwyczaj humorystycznych, tworzonych przez amatorów. Rosnąca popularność TikToka sprawia, że Mark Zuckerberg chce wygryźć konkurencję. W jaki sposób? Facebook Reels będzie nie tylko dostępne na szeroką skalę, ale ma oferować pieniądze autorom treści.

Ogólnie wydaje mi się, że Meta, czyli Facebook, chce mieć monopol jeśli chodzi o media społecznościowe. Najpierw kupili Instagram. Później, cokolwiek innowacyjnego pojawiało się u konkurencji, kopiowali te funkcje na potęgę. Przykłady? Pierwszy z brzegu – skopiowanie wszystkiego, co oferuje Snapchat.

Następnie wspomniany TikTok – zaczęło się od rolek na Instagramie, a teraz mamy Facebook Reels, który początkowo pojawił się w USA, a teraz trafi do 150 krajów na całym świecie. Mało tego, te krótkie filmiki pojawią się dosłownie wszędzie. W relacjach, grupach, a nawet pomiędzy postami. Przecież to oczywiste, że te materiały będą pochodzić zarówno od amatorów, jak i od komercyjnych firm chcących reklamować swoje produkty.

Facebook Reels odpowiedzią na TikTok. Cel jest jeden – wygryźć konkurencję

Meta obawia się, że coraz więcej osób „ucieknie” z jej portalu społecznościowego. I cóż, to już się dzieje, bowiem TikTok jest najpopularniejszą aplikacją obecnie pobieraną na smartfony. Dlatego też firma Marka Zuckerberga przeznacza naprawdę ogromne pieniądze na rozwój Facebook Reels. Mowa o miliardzie dolarów, z czego aż 35 tysięcy miesięcznie będzie przeznaczane jako bonus. Tak, autorzy treści mogą liczyć na niezły zarobek. Oprócz wspomnianych środków, Meta będzie dzielić się przychodami z reklam, które mają pojawiać się zarówno w trakcie materiałów jak i przed nimi. Jestem ciekawy jak Facebook chce to rozwiązać, skoro mówimy o krótkich materiałach wideo.

Tak czy inaczej, nie podoba mi się ta usilna chęć zlikwidowania wszelakiej konkurencji. Nie może być tak, że tylko jedno przedsiębiorstwo dostarcza nam rozrywkę i jest źródłem informacji. Wszyscy dobrze wiemy do czego taka sytuacja prowadzi.

Więcej informacji na temat Reels można znaleźć tutaj. Zachęcam również do sprawdzenia innych publikacji z kategorii nowe technologie.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Exit mobile version