Nowe samochody Tesla Model Y mają niewymienne ogniwa!

Samochody elektryczne to przyszłość motoryzacji i chyba każdy się z tym pogodził. Niestety, są one kosztowne w naprawie, a baterie, dzięki którymi jeżdżą, są bardzo drogie. Okazuje się, że w modelu Tesla Y z ogniwem o numerze 4680 wymiana akumulatora jest po prostu niemożliwa. Firma nie widzi w tym żadnego problemu.

Tesla zamontowała w nowym modelu Y niewymienne ogniwa

Zdecydowanie najdroższym i najbardziej kosztownym elementem do wymiany w samochodzie elektrycznym jest bateria. Ogniwa te mają ogromną pojemność i mają starczyć na kilka lat eksploatacji, jednak w momencie wymiany musimy liczyć się z potężnym wypadkiem. Nie mówimy tutaj o wydatku rzędu kilku tysięcy jak w przypadku silników spalinowych, a o kwocie sięgającej kilkudziesięciu tysięcy.

Przeczytaj także: Autonomiczne taksówki zablokowały ruch! Bunt maszyn w San Francisco! Zaczęło się?!

Trzeba jednak zaznaczyć, że w większości przypadków wymiana baterii w samochodzie elektrycznym jest kosztowna, ale możliwa. Tesla jednak stwierdziła, że utrudni nawet to. Ogniwa o numerze 4680 w modelu Y, według ekspertów, są niemożliwe do wymiany w przypadku uszkodzenia lub degradacji.

Firma nie widzi w tym żadnego problemu

Amerykański producent samochodów elektrycznych w ostatnim czasie wprowadził na rynek modele Y, które zostały wyposażone w nowe i wydajniejsze baterie 4680. Tesla jednak postanowiła zagrać na nosie swoim klientom i zamontowała je w dość specyficzny sposób. Nowoczesne ogniwa są strukturalnym elementem samochodu, przez co ich wymiana lub naprawienie jest fizycznie niemożliwe.

Uwagę na problem zwrócił kanał Munro Live. Autorzy postanowili zbadać nowe baterie, które wykorzystano w samochodzie Tesla Model Y. Samo dotarcie to ogniw zajęło im kilka godzin, a kiedy im się to udało, zorientowali się, że akumulatory zalane są poliuretanem! Demontaż ogniw w takim przypadku jest praktycznie niemożliwy. W przypadku kiedy uda się wyciągnąć baterie, to ponowne złożenie konstrukcji będzie niewykonalne!

Co na to wszystko Tesla? Firma nie widzi przeciwwskazań i twierdzi, że baterie będą w stanie pokonać nawet do 1 600 000 kilometrów. W tym czasie użytkownik nie powinien zauważyć spadku wydajności zamontowanych ogniw. Trzeba również zwrócić uwagę na to, że jeśli samochód z tym ogniwem ulegnie wypadkowi, a baterie zostaną fizycznie uszkodzone, samochód będzie musiał zostać zezłomowany!

Źródło: YouTube

Dołącz do newslettera

Popularne artykuły

Ghost of Tsushima trafi na PC? Tak mówią przecieki!

Kolejna duża gra stworzona na konsole PlayStation dostanie port...

Kolejna firma zhakowana. Tym razem jest to 2K Games

Przez ostatnie dni jesteśmy świadkami zmasowanych ataków hakerów na...

Mattia Binotto do zwolnienia – powstała petycja fanów

Na platformie change.org powstała petycja, aby zwolnić szefa zespołu...

Polska vs Holandia. Gdzie oglądać mecz Ligi Narodów?

Reprezentacja Polski powoli przygotowuje się od Mistrzostw Świata w...

Elektryki BMW będą tworzone ze starych sieci rybackich!

Większość producentów samochodów rozpoczyna walkę z ociepleniem klimatu i...
Karol Snopek
Karol Snopek
Sport i nowe technologie to dziedziny, w których czuję się najlepiej. Nie widzę świata poza Boston Celtics i tym co dzieje się w NBA. Wielki fan J. Cole i muzyki spod gatunku R'n'B!