Opel Astra G 1.7 diesel. 600 tys. km bez awarii i napraw? Tak, to możliwe!

Czy da się przejechać autem ponad pół miliona kilometrów bez awarii i poważniejszych napraw? Okazuje się, że tak. Oczywiście, przysłowie „jak dbasz tak masz” w stu procentach sprawdziło się w przypadku pracownika firmy Opel – Henninga Bartha. Jego Opel Astra G 1.7 diesel przejechał 600 tys. km bez awarii i poważniejszych napraw. Wychodzi więc na to, że motor generujący zawrotne 80 KM napędzany olejem napędowym to solidna konstrukcja, którą warto brać pod uwagę jeśli chcemy kupić tani samochód do dojazdów do pracy.

Nie wiem czy wiecie, ale druga generacja Astry produkowana była również w Polsce, a konkretnie w Gliwicach. Model ten oferowany był od 1998 do 2009 roku w Europie, natomiast w Brazylii produkowano go w latach 2000 – 2013. Astra jaka była – każdy doskonale wie. Wersje nadwoziowe – do wyboru, do koloru. Znalazł się trzy i pięciodrzwiowy hatchback, był sedan, kombi, kabriolet, a nawet piękne coupe Bertone. Dziś druga generacja z silnikiem diesla, jak dobrze pamiętam mowa o pancernym 1.7 Isuzu to wydatek od 2500 do 5000 zł w zależności od stanu auta.

Zajmijmy się jednak konkretnym egzemplarzem, który warto zaprezentować. Opel Astra G 1.7 diesel w wersji kombi wyprodukowany w 2003 roku przejechał do dziś 600 tysięcy kilometrów. To zaskakujące, ale auto jest w… niemal idealnym stanie. Trudno w to uwierzyć, ale to prawda. Dziś 17-letnia Astra przechodzi „w ręce” Opel Classic Collection, które znajduje się w Rüsselsheim.

Opel Astra G 1.7 diesel. 600 tys. km bez awarii i napraw? Tak, to możliwe!
Opel Astra G 1.7 diesel. 600 tys. km bez awarii i napraw? Tak, to możliwe!

Opel Astra G 1.7 diesel. 600 tys. km bez napraw. Idealne auto do dojazdów do pracy?

Pracownik Opla wszedł w posiadanie Astry, kiedy ta miała na liczniku 100 tysięcy kilometrów. Kombi kosztowało Henninga Bartha pięć tysięcy euro. Bohater artykułu pokonywał autem codziennie około 100 kilometrów z Hunsrück, gdzie mieszka do Rüsselsheim, czyli miejscowości w której znajduje się siedziba Opla. Przez okres, w którym był właścicielem Astry pokonał pół miliona kilometrów. Co ciekawe, auto nie wymagało poważniejszych napraw. Mało tego, silnik, skrzynia biegów, turbosprężarka i pompa wysokociśnieniowa pracowały przez 600 tysięcy kilometrów wzorowo. Ba, nawet sprzęgło jest fabryczne, co akurat mocno mnie zaskoczyło.

Opel Astra G 1.7 diesel. 600 tys. km bez awarii i napraw? Tak, to możliwe!
Opel Astra G 1.7 diesel. 600 tys. km bez awarii i napraw? Tak, to możliwe!

Jak widać, zakup dobrze utrzymanej Astry G z silnikiem diesla ma sens, gdyż może to być fajny i przede wszystkim tani samochód do dojazdów do pracy. W sumie, druga generacja tego modelu doczekała się nie tylko siedmiu wariantów nadwozia, ale także aż dwunastu silników o mocy od 65 KM do 200 KM. Kiedyś to było… Warto jeszcze dodać, że wyprodukowano prawie cztery miliony Astry G!

Opel Astra G 1.7 diesel. 600 tys. km bez awarii i napraw? Tak, to możliwe!
Opel Astra G 1.7 diesel. 600 tys. km bez awarii i napraw? Tak, to możliwe!

Czym teraz jeździ pan Barth? Po przekazaniu swojego auta do kolekcji Opel Classic zakupił… Astrę J z dwulitrowym motorem diesla o mocy 165 KM. Ciekawe czy przejedzie więcej kilometrów – taki ma zamiar, ale czy się uda? Trzymam kciuki.

Dołącz do newslettera

Popularne artykuły

Słuchawki Dyson Zone rodem z Cyberpunk 2077. Cena kosmos!

Z czym kojarzy się Wam ta firma? Zapewne tak...

Unia zdecydowała. Wszyscy mają mieć USB-C. iPhone też

Czyżby nadchodził koniec ery złącza Lightning? Wydaje mi się,...

Obowiązkowa fotowoltaika od 2025 roku? Sprawdź szczegóły.

Ma tylu zwolenników ilu przeciwników. Energia ze słońca to...

MŚ 2022 Katar. Holandia w ćwierćfinale po wygranej 3:1 z USA

Poznaliśmy pierwszą reprezentację, która dotarła do ćwierćfinału MŚ 2022...

Autostrada A4 będzie darmowa? To by było zbyt piękne.

Autostrada A4 budzi mieszane uczucia wśród kierowców. Jedno jest...


Daniel Laskowski
Daniel Laskowskihttp://menworld.pl
Jestem pomysłodawcą magazynu, który właśnie przeglądasz. Miałem okazję pisać treści dla wielu portali internetowych, a także gazet takich jak PC World. Interesuję się nowymi technologiami, motoryzacją (przede wszystkim samochodami, chociaż coraz mocniej patrzę w kierunku motocykli typu bobber) oraz muzyką. Nie skupiam się jednak na jednym gatunku. Słucham zarówno jazzu, jak i muzyki elektronicznej. Na łamach MenWorld.pl zajmuję się zarówno tworzeniem treści, jak i zarządzaniem całym portalem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
Captcha verification failed!
Ocena użytkownika captcha nie powiodła się. proszę skontaktuj się z nami!