Kia EV4 ma polski cennik. Tak. Ceny są prawdziwie polskie.

Elektryk inny niż wszystkie. Hatchback i fastback bez SUV-owych manier, w cenie już od 173 900 zł.
Kia EV4 ma już polski cennik. Kia EV4 ma już polski cennik.
Kia EV4 ma już polski cennik.

Nie, to nie pomyłka. Nowa Kia EV4 startuje z ceną 173 900 zł i to bez żadnych dopłat, z pełnoprawnym, 204-konnym elektrykiem pod maską. W czasach, gdy większość nowych „elektryków” wjeżdża na rynek jako kolejne SUV-y, Koreańczycy postanowili pójść pod prąd i zaproponowali coś innego: klasycznego hatchbacka i dynamicznego fastbacka. Dla tych, którzy mają już dość podniesionych nadwozi i szukają miejskiego auta na prąd, to może być ciekawa propozycja.

Kia EV4 ma już polski cennik.
Kia EV4 ma już polski cennik.

Jeśli jeszcze dorzucimy do tego rządową dopłatę w ramach programu „NaszEauto” – sięgającą 30 tys. zł to cena wyjściowa EV4 hatchbacka spada do 143 900 zł. To już terytorium spalinowych kompaktów, a nie tylko aut dla nielicznych z grubszym portfelem.

Styl bez przesady, technologia bez chaosu

Kia EV4 wyróżnia się nową filozofią designu „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”. Brzmi może trochę jak hasło z Instagrama, ale chodzi o zgrabne połączenie odważnych linii z funkcjonalnością. Hatchback jest krótki i zgrabny – 4430 mm długości, podczas gdy fastback ma aż 30 cm więcej. Oba modele mają identyczny rozstaw osi: 2820 mm,  a to oznacza – więcej miejsca w środku. W przeciwieństwie na przykład do takiego kolosa, jakim jest Skoda Enyaq Coupe, taki miejski hatchback ma sens. Nawet w wersji elektrycznej!

EV4 to też przykład, że kompakt może mieć przestrzeń na miarę auta klasy średniej. Tył? W końcu można wygodnie usiąść. Bagażnik? Hatchback 435 litrów, fastback – solidne 490. To więcej niż niejedno rodzinne kombi sprzed dekady.

Kia EV4.
Kia EV4.

Co pod maską Kia EV4? A raczej… pod podłogą

Bez względu na wersję nadwozia, sercem EV4 jest 204-konny silnik elektryczny i do wyboru dwa akumulatory: 58,3 kWh lub 81,4 kWh. Ten drugi, większy, zapewnia do 625 km zasięgu w cyklu mieszanym WLTP. Oczywiście „do”, ale i tak robi wrażenie. Ładowanie? Mniejszą baterię naładujesz od 10% do 80% w 29 minut. Większą – tylko dwie minuty dłużej

A jeśli ktoś pyta o trwałość baterii: zestawy czwartej generacji, testowane na 110 tys. km, w ekstremalnych warunkach i na torze Nürburgring. Po wszystkim – 95% pojemności użytkowej zostało zachowane. Gwarancja? 8 lat lub 160 000 km, z zachowaniem minimum 70% pojemności.

Kia EV4.
Kia EV4.

Fastback czy hatchback – wybór zależy od stylu i portfela

Najtańszy hatchback w wersji Air to wspomniane 173 900 zł. Na drugim biegunie – GT-Line z większym akumulatorem za 230 900 zł. Fastback? Startuje od 192 900 zł (Earth, 58,3 kWh), a kończy na 237 900 zł za GT-Line z tą większą baterią.

Z dopłatą? Najtańsza opcja kosztuje 143 900 zł, najdroższa – 207 900 zł. Różnica niebagatelna, ale warto pamiętać, że podstawowe wyposażenie w EV4 naprawdę nie wygląda jak „goła baza”.

Kia EV4.
Kia EV4.

Wyposażenie Kia EV4 na bogato, ale bez zawiłości

Już w podstawowej wersji Air dostajemy: LED-y z przodu i z tyłu, 17-calowe felgi, panoramiczny potrójny ekran , Android Auto / Apple CarPlay, automatyczną klimatyzację, systemy bezpieczeństwa, a nawet Smart Key i czujniki deszczu. Brzmi jak topka? A to tylko start.

Digital Key 2.0? Działa nawet z Apple Watch i można udostępnić dostęp do auta znajomym (do 15 osób – impreza!). Ekrany? Tak, są bajery: NBA, Disney, YouTube, Netflix, karaoke. Zdalne aktualizacje OTA i tryb teatralny z Harman Kardon (w wersji GT-Line) – to nie tylko gadżety, ale coś, co może faktycznie umilić dłuższą trasę czy czas ładowania.

Fotele? Z funkcją relaksu, a oświetlenie wewnątrz zmienia się razem z trybem jazdy albo nastrojem. Samochód wręcz prosi się, żeby nie traktować go tylko jako środka transportu.

Kia EV4.
Kia EV4.

A co z bezpieczeństwem?

Tu też EV4 nie odpuszcza. Oprócz całego pakietu systemów wspomagających kierowcę (automatyczne hamowanie z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, wspomaganie skrętu, zdalne parkowanie), Kia zapowiada celowanie w 5 gwiazdek w testach Euro NCAP.

A to oznacza, że ten zgrabny kompakt nie tylko wygląda jak z przyszłości, ale też ma realne szanse przejechać ją bezpiecznie – i dla kierowcy, i dla pasażerów.

Kia EV4.
Kia EV4.

I co z tego wszystkiego wynika?

Kia EV4 to samochód, który trochę zmienia zasady gry. Nie epatuje masywnością SUV-a, nie próbuje być wszystkim naraz. Za to oferuje zaskakująco dużo w kompaktowej, miejskiej (choć nie tylko) formie. Jest nowoczesny, ale nie przekombinowany. Praktyczny, ale stylowy. I mimo że elektryczny – nie odstrasza ceną.

Kia EV4.
Kia EV4.

Kto szuka miejskiego auta z przyszłości, ale nie chce SUV-a, nie chce przepłacać i chce mieć opcje – Kia właśnie podrzuciła ciekawą alternatywę. Czy to będzie hit? Trudno przewidzieć. Ale jedno jest pewne – EV4 nie przejdzie niezauważony. Zaintrygowałam? Zaciekawiłam? Jeśli tak, odwiedź stronę Kia Polska, aby poznać szczegóły.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama