Test Citroen Berlingo M – praktyczny kombivan

W dobie wszechobecnych SUV-ów i crosoverów jest jeszcze miejsce na kombivany? Niektórzy producenci wierzą, że tak. To przecież bardzo praktyczne nadwozie. Czy testowany Citroen Berlingo M to samochód, który będziesz tylko potrzebował, czy może jednak będziesz go także chciał? Zapraszam do dalszej lektury artykułu.

Projekt wnętrza dobrze przemyślany

Dziwne byłoby, gdyby Citroen Berlingo M we wnętrzu nie by praktyczny. Kokpit jest bardzo ergonomiczny. Wysoko umiejscowiony drążek do skrzyni biegów ułatwia operowanie nim. Całe szczęście, klimatyzację regulujemy fizycznymi przyciskami a nie tymi z ekranu. Kubki na napoje umiejscowiono przy słupkach A. Jest sporo zagłębień i schowków, które są wręcz ogromne. Dzięki temu wszystko będziemy mieli pod ręką. Pod nogą pasażera umieszczono gniazdko 220V. Mega praktyczny dodatek. Materiały, które posłużyły do wykonania wnętrza są głównie plastikowe, ale nie brakuje kilku miękkich miejsc. Szczególnie tam, gdzie mają one styczność z naszym ciałem. Niestety, jak to w takich autach często bywa, także i Citroen Berlingo M ma sporo niedoróbek. Tu i ówdzie coś trzeszczy, czasami niektóre elementy sprawiają wrażenie, jakby były wyjęte z całkowicie innego auta. No cóż, jak to mówią: ten typ tak ma.

Nad głowami umieszczono dużą półkę, która co ciekawe może być podświetlana, aczkolwiek to światło w nocy jest zbyt intensywne, by z nim jeździć na co dzień. Jeśli jesteśmy jednak na postoju i chcemy doświetlić wnętrze – nie ma problemu. Ta półka ma dodatkowo przegrody co uznaję za dużą zaletę.

Test Citroen Berlingo M - praktyczny kombivan

Przednie fotele

Przednie fotele mają indywidualne podłokietniki. Dziwi mnie to, że producent pomiędzy nimi zostawił puste miejsce. Ja kładłem tam dużą butelkę z wodą, ale wystarczyło agresywniej skręcić bądź mocniej zahamować, a butelka lądowała pod nogami. Dlatego też lepiej będzie po prostu zostawić to miejsce w spokoju.

Tylne fotele

Tylna kanapa składa się z trzech osobnych foteli. Każdy z nich posiada zaczepy ISOFIX. Składają się praktycznie na płasko, dzięki czemu możemy zapakować bardzo dużą ilość towaru. W podłodze umieszczono dwa schowki. Za dopłatą można otrzymać rolety boczne, które sprawiają, że nikt nie będzie patrzył na to, kogo lub co przewozimy. Nad bagażnikiem umieszczono dużą półkę, do której dostęp możliwy jest zarówno z kabiny, jak i z zewnątrz. Miejsca jest tam naprawdę bardzo dużo. Jej maksymalne obciążenie wynosi 10 kg.

Bagażnik

Bagażnik jest wręcz ogromny. Może pomieścić 597 litrów. Pomijając półkę otrzymujemy w wersji M pojemność 775 l. Ta z kolei rośnie do 1050 l w wersji XL. Długość przestrzeni wynosi 155 centymetrów, natomiast jej szerokość wynosi 120 cm. Co ciekawe, same schowki oferują pojemność 186 litrów. Wnętrze bagażnika jest przemyślane, dzięki czemu zmieścimy w nim bardzo dużo różnych produktów. To powinno zainteresować głównie przedsiębiorców, którzy zapewne będą przewozić w nim wiele rzeczy.

Test Citroen Berlingo M - praktyczny kombivan

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama