Mogłoby się wydawać, że YouTube jest liderem w kwestii popularności serwisów steramingowych. Dostęp do niego ma dosłownie każdy. Jak się jednak okazuje, TikTok stał się bardziej popularny niż sam YT!
TikTok liderem na rynku USA i UK
App Annie przedstawiło raport, który mówi jasno – TikTok stał się bardziej popularnym serwisem niż YouTube. Badania przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych oraz w Wielkie Brytanii wykazały, że średni czas oglądania materiałów na TikToku jest dłuższy, niż na YouTube. W raporcie nie znalazł się jednak łączny czas, jaki na poszczególnych aplikacjach spędzają użytkownicy.
To właśnie pod tym względem TikTok przewyższa YouTube. W innych kwestiach chińskiej aplikacji do giganta streamingu wideo sporo brakuje. Na TikToku zarejestrowanych jest około 700 milionów użytkowników. Porównując to z wynikami YT, na którym znajdziemy ponad dwa miliardy aktywnych użytkowników, liczba ta wydaje się niesamowicie mała.
Użytkownicy Androida kochają TikToka
Raport przedstawiony przez App Annie nie uwzględnia jednak bardzo ważnego szczegółu – użytkowników korzystających z urządzeń Apple. W raporcie przedstawiono jedynie wyniki dotyczące smartfonów i tabletów pracujących na systemie Android. Wiedzą powszednią jest to, że to właśnie urządzenia z systemem iOS od Apple górują w Stanach Zjednoczonych. Warto jednak dodać, że raport nie uwzględnił również użytkowników z rynku chińskiego. Tam właśnie TikTok jest niezwykle popularną aplikacją.
Przeczytaj także: Twitter wprowadza nowe środki bezpieczeństwa. Oto Safety Mode
Można więc założyć, że gdyby App Annie wzięło pod uwagę dane użytkowników korzystających z urządzeń Apple oraz liczbę użytkowników z Chin, średni czas spędzany na aplikacji ByteDance byłby jeszcze większy. W raporcie nie przedstawiono sytuacji z aplikacją w Europie, a co za tym idzie w Polsce, więc nie wiemy, jak bardzo popularny jest TikTok w naszym kraju.
Źródło: TheVerge