Connect
To Top

Whisky inwestycyjne. Rozmowa z założycielem klubu Loża Dżentelmenów

Czy można myśleć o whisky jako o inwestycji? Tak jak o np. złocie, czy nieruchomości? Owszem. Można. Rozmawiamy z założycielem klubu Loża Dżentelmenów.

Wstecz1 z 4Następna
Użyj ← → na klawiaturze, by przeglądać podstrony

Jest Pan założycielem Loży Dżentelmenów, stowarzyszenia, w którym działają eksperci dobrego maku, znawcy ekskluzywnych trunków, cygar oraz savoir vivre’u. Skąd pomysł na taką inicjatywę? Czy w Polska to kraj dla dżentelmenów?

Jak większość udanych projektów – wszystko zaczyna się od pasji. Moją jest whisky. Z racji zainteresowań zacząłem spotkać się z ludźmi o podobnych upodobaniach. Okazało się, że jest ich wokół mnie całkiem sporo. Poznałem mnóstwo ciekawych osób, pasjonatów świata whisky, ale też szeroko pojętych dóbr luksusowych, inwestorów i właścicieli dużych przedsiębiorstw. Ludzi często do siebie podobnych, wyznających podobne wartości. W 2009 roku uznałem, że to dobry czas na wcielenie w życie mojego pomysłu. Założyłem Lożę Dżentelmenów, a do współpracy udało mi się zaprosić ekspertów od dóbr luksusowych. Dzisiaj działamy także jako Klub Loży Dżentelmenów, który poza tematami związanymi z whisky, może zaoferować swoim członkom także propozycje ze strefy elegancji i luksusu. Działamy na terenie całej Polski i wyróżniamy się unikalną ofertą luksusowych produktów.

 

Chce Pan powiedzieć, że wystarczy mieć pomysł i to wystarczy? Gdyby tak było każdy, kto pije whisky mógłby uznać się za eksperta i być dla Pana konkurencją.

Żeby zostać wiarygodnym ekspertem potrzeba wiele lat pracy, nauki i poświęceń. Swoją przygodę i przygotowanie do zawodu selekcjonera zacząłem od nauki u mistrza Iana Williamsa – jednego z najbardziej znanych mistrzów w tej branży. Dzięki temu zostałem ambasadorem jednej z najbardziej liczących się i rozpoznawalnych marek whisky na świecie. Potem były niezliczone degustacje, liczne spotkania, dyskusje, branżowa lektura oraz eksperymenty i ćwiczenia smaku. Rynek i trendy  whisky nieustannie się zmieniają i ewoluują, a ja trzymam rękę na pulsie. Odwiedzam znakomite szkockie destylarnie i podpatruję tajniki produkcji najlepszej whisky na świecie. Poza wiedzą teoretyczną, w moim przypadku ogromną rolę odgrywa też praktyka – selekcja whisky, zarówno dla Loży Dżentelmenów jak i dla podmiotów zewnętrznych, pozwala na poznanie tajników produkcji samego destylatu czy pracy z beczkami. Tego nie nauczy żadna książka.

Whisky inwestycyjne. Rozmowa z założycielem klubu Loża Dżentelmenów

Whisky inwestycyjne. Rozmowa z założycielem klubu Loża Dżentelmenów

Wstecz1 z 4Następna
Użyj ← → na klawiaturze, by przeglądać podstrony

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Biznes

MenWorld.pl to lifestylowy magazyn dla mężczyzn. Na łamach naszej witryny internetowej można przeczytać artykuły z wielu dziedzin, które powinny zainteresować prawdziwego faceta. Nasi redaktorzy tworzą teksty o motoryzacji, podróżach, modzie, nowych technologiach oraz kulturze. Każdego dnia pojawiają się kolejne artykuły pisane w formie blogowej.

Copyright © 2015-2018 MenWorld.pl | DiGnet Media