Nijaki Igor Wallossek, czyli prowadzący niemieckiego serwisu igor’sLAB zgłosił reklamację swojego dysku SSD Samsung 980 Pro o pojemności 2 TB. Początkowa procedura reklamacyjna wyglądała normalnie. Został po proszony o dowód zakupu, numery seryjny oraz zrzut ekranu z programu Samsung Magican, aby potwierdzić wadliwe sektory, ale to właśnie w tym momencie stało się coś ciekawego.
Przeczytaj także: Solidigm zapowiada nowe tanie i szybkie dyski SSD M.2
Zniszczył dysk SSD szlifierką. Samsung wyśle mu nowy
Jak się okazuje, w trosce o swoje dane, Igor może zniszczyć dysk młotkiem lub wywiercić w nim dziury wiertarką i wszystko to nagrać. Nie, nie jest to zmyślona historia, a informacja prosto od firmy. Następnie uszkodzony dysk miałby być odesłany, jednak Igor stwierdził, że dałoby radę odzyskać dane z pojedynczych komórek, więc postanowił, że zniszczy dysk szlifierką. Zeszlifował on wszystkie warstwy kości NAND flash aż do PCB, do której były przylutowane. Po takim zabiegu odzyskanie jakichkolwiek danych jest niemożliwe, bo moduły zamienione zostały w pył.
Źródło: igorslab
Sprawdź również inne nasze artykuły z kategorii hardware.