Sklep internetowy należący do firmy Jeffa Bezosa szykuje ciekawą funkcję dla klientów. Amazon powie teraz, czy dany przedmiot był często zwracany. Powodem jest nie tylko dobro konsumenta, ale również kwestia z walki z nagminnym zwracaniem produktów.
Zwroty produktów nagminnie wzrosły w górę
Amazon walczy z natarczywym i częstym zwracaniem produktów przez klientów. Nie jest to tylko problem giganta e-commerce, ale całej branży, która boryka się z tym problemem od wybuchu pandemii. Dla klienta zamówienie i darmowe zwroty są bardzo dobrym rozwiązaniem, jednak dla firmy są to dodatkowe koszta związane z transportem.
Przeczytaj także: Biedronka wprowadza ważną usługę. Pomoże Ci w nagłej sytuacji
Dlatego teraz Amazon powie ci, który produkt był często zwracany przez innych klientów i zachęci do szczegółowego zapoznania się nie tylko z opisem produktu, ale również z opiniami innych konsumentów na jego temat. Tego typu informacje będą wyświetlane zaraz pod skróconym opisem produktu. Tak jak poniżej.
![Amazon powie ci, czy dany produkt był często zwracany Amazon powie ci, czy dany produkt był często zwracany](https://menworld.pl/wp-content/uploads/2023/03/Amazon-powie-ci-czy-dany-produkt-byl-czesto-zwracany_1-1160x1417.jpg)
Amazon powie czy produkt był często zwracany
Zwracanie produktów za darmo to dobry sposób przyciągnięcia klienta, jednak dla firmy, która zajmuje się sprzedażą, może okazać się bardzo problematyczny. Wspomniałem już o dodatkowych kosztach transportu, ale do tego wszystkiego wchodzi także miejsce w magazynach, które zwrócone paczki zajmują i zwalnia się ono dopiero wtedy, kiedy produkt uda się odsprzedać lub zutylizować.
![Amazon powie ci, czy dany produkt był często zwracany Amazon powie ci, czy dany produkt był często zwracany](https://menworld.pl/wp-content/uploads/2023/03/Amazon-powie-ci-czy-dany-produkt-byl-czesto-zwracany_2-1160x358.jpg)
Dlatego też Amazon, aby uniknąć tego typu sytuacji – ostrzeże klienta przed zakupem i oznajmi, że dany produkt był często zwracany przez innych konsumentów. Dzięki temu firma nie tylko uniknie zastoju w magazynie, ale również skorzysta na tym środowisko. Nowa funkcja wdrażana jest stopniowo, dlatego też nie wszyscy mogą widzieć nowe oznaczenie.
Źródło: The Verge