Amazon powie ci, czy dany produkt był często zwracany

Amazon powie ci, czy dany produkt był często zwracany Amazon powie ci, czy dany produkt był często zwracany
Sklep Amazon

Sklep internetowy należący do firmy Jeffa Bezosa szykuje ciekawą funkcję dla klientów. Amazon powie teraz, czy dany przedmiot był często zwracany. Powodem jest nie tylko dobro konsumenta, ale również kwestia z walki z nagminnym zwracaniem produktów.

Zwroty produktów nagminnie wzrosły w górę

Amazon walczy z natarczywym i częstym zwracaniem produktów przez klientów. Nie jest to tylko problem giganta e-commerce, ale całej branży, która boryka się z tym problemem od wybuchu pandemii. Dla klienta zamówienie i darmowe zwroty są bardzo dobrym rozwiązaniem, jednak dla firmy są to dodatkowe koszta związane z transportem.

Przeczytaj także: Biedronka wprowadza ważną usługę. Pomoże Ci w nagłej sytuacji

Dlatego teraz Amazon powie ci, który produkt był często zwracany przez innych klientów i zachęci do szczegółowego zapoznania się nie tylko z opisem produktu, ale również z opiniami innych konsumentów na jego temat. Tego typu informacje będą wyświetlane zaraz pod skróconym opisem produktu. Tak jak poniżej.

Amazon powie ci, czy dany produkt był często zwracany
Amazon poinformuje cię, czy dany produkt był często zwracany. Fot. The Verge

Amazon powie czy produkt był często zwracany

Zwracanie produktów za darmo to dobry sposób przyciągnięcia klienta, jednak dla firmy, która zajmuje się sprzedażą, może okazać się bardzo problematyczny. Wspomniałem już o dodatkowych kosztach transportu, ale do tego wszystkiego wchodzi także miejsce w magazynach, które zwrócone paczki zajmują i zwalnia się ono dopiero wtedy, kiedy produkt uda się odsprzedać lub zutylizować.

Amazon powie ci, czy dany produkt był często zwracany
„Często zwracany przedmiot: sprawdź szczegóły produktu i recenzje klientów, aby dowiedzieć się o nim więcej.” – tak brzmi informacja

Dlatego też Amazon, aby uniknąć tego typu sytuacji – ostrzeże klienta przed zakupem i oznajmi, że dany produkt był często zwracany przez innych konsumentów. Dzięki temu firma nie tylko uniknie zastoju w magazynie, ale również skorzysta na tym środowisko. Nowa funkcja wdrażana jest stopniowo, dlatego też nie wszyscy mogą widzieć nowe oznaczenie.

Źródło: The Verge

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama